Toon posts:

DNS server verhuizen met plesk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Omdat ik toch wel een beetje kennis mis en die blijkbaar toch niet even zo snel bij lees vraag ik het hier maar even voor de zekerheid. Ik moet mijn server verhuizen dus ook de DNS server moet op andere IP's gaan draaien.

Nu zag ik in plesk dat ik de server als slave kon laten werken en dan kan ik IP van de nieuwe server opgeven waar nu de DNS op draait. Gaat dit werken zoals ik dit heb bedacht of begrijp ik het doel van het slave gebeuren verkeerd ?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

master-slave gaat over de dnsserver zelf, je wilt tenslotte niet dat bij het uitvallen van je dnsserver je site niet meer te vinden is. Om ervoor te zorgen dat je niet continue 2 dnsservers hoeft te configureren om de in sync te houden, kun je 1 hoofddnsserver opgeven en de rest als slave instellen waardoor de nieuwe hosts e.d. automatisch worden doorgestuurd vanaf de hoofddnsserver.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik me doel een beetje mis in dat geval....

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Je zou misschien even een faq ergens moeten lezen hoe het daadwerkelijk in elkaar zit. Als je nu een nieuwe server ergens zal neerzetten en die als slave zal laten opereren zal die automatisch alles syncen, maar dit moet ook aangepast worden op domain niveau.

Bekijk het effe goed, voordat je diverse dingen gaat omzetten vooral als je dns server als belangrijke koppeling functioneerd.