Toon posts:

Cardreader serieel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk een cardreader serieel aan te sluiten? Ik heb op mijn stage een oud usbloos bakkie. Bestaan er serial readers of kan je met verloopjes een usb reader ombouwen?

bvd

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
oude digitale camera's met een smart media card waren ooit seriel aangesloten dus het zou mogelijk zijn. 1 mpix camera's(toen ze nog nieuw waren

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Heb je toevallig een bepaald type kaartje dat je in die cardreader wil drukken, of is het een algemene vraag ? Als het toevallig compactflash is, daar heb je verloopjes naar een ide-aanlsuiting.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil sd kaartjes gebruiken. En dan serieel aansluiten zonder alles open te schroeven :)

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Je kunt ook een usb-pci kaartje in die pc zetten.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

ff_tweake schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:51:
Je kunt ook een usb-pci kaartje in die pc zetten.
Ik denk dat dit idd het handigst is. Een sd-compoort adapter zou vast wel bestaan, maar omdat ze erg zeldzaal zijn zullen ze ook erg duur en moeilijk te vinden zoijn. Een usb pci kaartje heeft iedere hardwareboer wel ergens liggen voor een tientje.

Je kan een kaartlezer maken via de serieele poort zit ik me net te bedenken. Als je een handheldpc heb met pcmcia aansluiting dan kun je hem aan de compoort hangen van de pc en via Activesync op de handheld komen. Er zijn ook sd kaart lezers in pcmcia vorm die je in de handheld kan doen zodat je via de com poort op de sd kaart kan komen.
Deze manier is echter erg omslachig en duur als je de spullen niet heb liggen. Bovendien gaat het erg langzaam omdat de compoort niet echt hi-speed is

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1