Toon posts:

meerdere IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers

ff een vraagje. Ik krijg net van at home en officiele brief met de mededeling dat wegens het dreigend ontstaan van een tekort aan ip adressen ze twee van onze drie ip adressen willen afsluiten ( zou een besluit van de RIPE zijn). Een aantal jaar geleden was het mogelijk om bij at home een modem te bestellen met drie ip adressen. Dit is al een aantal jaar niet meer mogelijk, maar diegenen die dat destijds hebben gedaan, hebben tot nu toe hun adressen mogen behouden. Wat ik me nu afvraag is dit nou een truc van At Home, of is er echt sprake van een tekort. Ik zie dat het overal op internet mogelijk is om een extra ip adres te bestellen tegen betaling. Ik krijg zelf het gevoel dat zij teveel kosten voor ons moeten maken en via deze weg proberen ons en andere klanten hun ipadressen af te nemen. Zou ons contract, juridisch, zo eenzijdig afgebroken kunnen worden?

Groeten aernout

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wat is het nut van meerdere ip's voor je modem?

Verwijderd

@home heeft een IP range ingekocht die een beperkt aantal IPs heeft, het zou wel teveel kosten om er meer bij te kopen.

En jah er is echt een groot tekort aan IP adressen en daarom zijn ze bezig met IPv6.

[edit]
Je kunt dan elk werkstation een IP adres geven die volledig vanaf internet bereikbaar is. Hoef je niet te gaan NAT'en enzo.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 16:30 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat tekort is voorlopig nog onzin iig aangezien er nog een hele zooi IP-adressen gereserveerd zijn vanaf 240.0.0.0/8 en hoger.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Nou ja, er zijn wl tekorten aan Ip-adressen.
Maar @homes adressen kunnen bijna op zijn ja.
de eerste 2 groepen nummers zijn hun identiteit.
dus de XXX.XXX.xxx.xxx .
De Laatste 2 series zijn de klantaccount nummers.
Ze kunnen dus MAX 255*255 klanten aan een IP helpen. Per identeits IP.

Omdat er inmiddel heel wat IP's verdeeld zijn over de Wereld wordt er binnen kort een nieuw IP systeem gelanceerd, XXX.XXX.XXX.xxx.xxx
Of zelfs: XXX.XXX.XXX.XXX.xxx.xxx

Maarja als er in hun voorwaarden staat dat ze die mogen veranderen, als ze een rede opgeven, dan heb je verder weinig kans op het behoud ervan.
Maarwaarom draai je niet gewoon een DHCP servertje ( Zit nu standaard in een MODEM/Router )

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:31:
Nou ja, er zijn wl tekorten aan Ip-adressen.
Maar @homes adressen kunnen bijna op zijn ja.
de eerste 2 groepen nummers zijn hun identiteit.
dus de XXX.XXX.xxx.xxx .
De Laatste 2 series zijn de klantaccount nummers.
Ze kunnen dus MAX 255*255 klanten aan een IP helpen. Per identeits IP.

Omdat er inmiddel heel wat IP's verdeeld zijn over de Wereld wordt er binnen kort een nieuw IP systeem gelanceerd, XXX.XXX.XXX.xxx.xxx
Of zelfs: XXX.XXX.XXX.XXX.xxx.xxx

Maarja als er in hun voorwaarden staat dat ze die mogen veranderen, als ze een rede opgeven, dan heb je verder weinig kans op het behoud ervan.
Maarwaarom draai je niet gewoon een DHCP servertje ( Zit nu standaard in een MODEM/Router )
Sorry, maar van je hele post klopt geen drol.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:35:
[...]

Sorry, maar van je hele post klopt geen drol.
Idd, IPv6 is 128bit ipv 32bit voor IPv4.

Het zou dan eerder xxx.xxx.xxx.xxx.xxx.xxx.xxx.xxx.xxx.xxx.xxx.xxx.xxx.xxx.xxx.xxx worden.

Maar dit werkt natuurlijk niet :+

[edit] Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/IPv6#128-bit_length voor de correcte notering.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 16:58 ]

Pagina: 1