Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Opladen: Ik heb de oplader van mijn oude Rio Carbon (dus een USB naar DC adapter) en die doet het prima. Dus je hoeft alleen zo'n ding te kopen (zal niet al te duur zijn, is meestal los als accesoire bij de Trekstor te krijgen).
En over het doorspoelen: Het wiel heeft 5 druk knoppen eronder (zoals het IPod wiel), eentje is menu (boven), eentje is play/pause (onder), en links en rechts zijn de gewone FFW >> en RWD << knoppen, dus zowel doorspoelen als skippen. Alleen kan je via dat menutje stukken sneller skippen door het wiel te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:03
Super, bedankt :)
Toch maar eens kijken of ik hem ergens in een winkel in levende lijve kan vinden, om eens te kijken wat ik zelf van de bediening vindt. In ieder geval lijkt dit me de beste kandidaat als opvolger van m'n H10.
Nog een vraagje trouwens: ik ken het merk Trekstor verder eigenlijk niet. Weet iemand hoe die omgaan met de firmware upgrades? Ik weet dat je het ding zou kunnen upgraden, maar ben benieuwd of er dus waarschijnlijk ook echt (nuttige) upgrades uit gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Bij Mmport kun je een universele oplader kopen welke je kan gebruiken voor usb-apparaten die je via de usb moet opladen.
B.v.: De Brando http://mp3.mmport.nl/?doc=product&id=1134 of
Duo travel en car charger http://mp3.mmport.nl/?doc=product&id=1164

Bij de weg, zelf heb ik ook een vibez 8 Gb sinds een week. Gekocht bij Mp3player.de.
Ik ben er, net als eswa, zeer positief over. Ook ik heb (nog steeds) een Rio Carbon.
Ik had overigens geen problemen toen ik 'm voor het eerst aan mijn pc hing.
Windows XP herkende hem gelijk, ik hoefde niks te doen, zelfs de naam Vibez gaf hij netjes aan.
dus het was met de Verkenner zo gepiept om wat nummers erop te zetten.
De bevestigingsknop (Ok) is inderdaad niet echt makkelijk in te drukken (lees: het vinden van het midden van het scrollwiel). Ben er nu wel aardig aan gewend. Ik gebruik altijd wel de toetsenblokkering. Aanzetten van de toetsenblokkering gaat vrij makkelijk. Je opent het menu, scrollt naar beneden todat je bij toetsenblokkering bent, bevestigen met de Ok-knop en walla, het is klaar. Deblokkeren gaat als volgt: Ok-knop ingedrukt houden en de power knop indrukken.
Ik heb bij Mmport maar even een extra accu, hoesje en fm tunercard gekocht, zodat ik helemaal uptodate en compleet ben, nou ja, wie weet later nog een afstandsbediening :P

Bij Mmport is de 8 Gb versie i.p.v. 219,95 nu 189,95 euro

Op mp3player.de is de 15 Gb ook te koop voor 223,60 euro, zie:
http://www.mp3-player.de/artikel.php?ArtNr=4057
Opmerking: levering van april 2007 ;)

[ Voor 86% gewijzigd door ronaldinho op 23-12-2006 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:23
ronaldinho schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 06:31:

Ik heb bij Mmport maar even een extra accu, hoesje en fm tunercard gekocht, zodat ik helemaal uptodate en compleet ben, nou ja, wie weet later nog een afstandsbediening :P
Ik ben heel benieuwd hoe de ontvangst van de tunerkaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
.

[ Voor 98% gewijzigd door polson op 23-12-2006 11:21 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vond een paar leuke pics van een mod die iemand gemaakt heeft op deze speler.
Afbeeldingslocatie: http://dapreview.net/e107_files/public/1167358382_875_FT0_p1010265.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dapreview.net/e107_files/public/1167358382_875_FT0_p1010268.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dapreview.net/e107_files/public/1167358382_875_FT0_p1010269.jpg

Dat ziet er toch erg gaaf uit! Veel beter dan het origineel imo.

Het is trouwens stil in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
RoD schreef op zondag 31 december 2006 @ 00:56:
Vond een paar leuke pics van een mod die iemand gemaakt heeft op deze speler.
[plaatjes]

Dat ziet er toch erg gaaf uit! Veel beter dan het origineel imo.

Het is trouwens stil in dit topic
Ik heb die mod ook gezien. Ik heb niet erg last van het wiel, maar die middenknop is wel een idee.
Ben wel benieuwd hoe de eerste firmware update eruit zal zien. Ik heb geen ervaring met Trekstor verder, dus geen idee wat ik kan verwachten.
Ik hoop op het "Now Playing Screen" bij 1 druk op de middelste knop in plaats van de nutteloze playlist die je nu te zien krijgt. (het NPS heeft veel meer functionaliteit en zoals ie nu 'verweg' zit, gebruik ik hem nooit, en ik mis het snelle skippen in het huidige playlistschermpje). Andere mogelijkheid is om het NPS onder 1 van de quickbuttons te zetten, wat nu nog niet kan.
Verder dacht ik eerst aan een vaker mogelijk gebruik van de zilveren driehoekknop, maar daar begin ik van terug te komen. Het is wel handig om aparte volumeknoppen te hebben (ook als je in de eq aan het rommelen bent).
Het enige is dat ik een beetje problemen heb met het batterijklepje. Er zit 1 micrometer speling waardoor hij een iets kan schuiven. Niks ernstigs of gammels verder, alleen als ik hem dus iets te hard neerleg of een knop te hard in druk (waardoor de achterkant schuift) ziet de Vibez dat alsof de achterkant los zit, en dus gaat ie uit :| Oplossing zou firmwarematig kunnen (niet uitgaan als de batterijklep los zit) of ik moet hem ter vervanging terug sturen naar MMPort (en de levering was al zo traag) ;(
En ten slotte hoop ik op meer visualisaties en kleurschema's :+
Ik heb wel sinds gister een nieuwe koptelefoon. Mijn PMX40 was stuk (1oor kapot) en nu heb ik een PMX100 (50e). Heerlijk geluidje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ai, dat is wel lastig... die speling. Ik zou er wel even naar kijken of het niet erger wordt. Straks zit je buiten de garantie en ligt het klepje eraf. Dan (imo) maar het ding opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eswa schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:02:
[...]

Het enige is dat ik een beetje problemen heb met het batterijklepje. Er zit 1 micrometer speling waardoor hij een iets kan schuiven. Niks ernstigs of gammels verder, alleen als ik hem dus iets te hard neerleg of een knop te hard in druk (waardoor de achterkant schuift) ziet de Vibez dat alsof de achterkant los zit, en dus gaat ie uit :|
Je zou het bevestigingslipje wat achterop de deksel aan de binnenkant zit, en het lipje bovenaan, iets ombuigen. Dan neem je de speling weg neem ik aan. Maarjah, het ziet er niet echt uit als buigzaam metaal, je loopt het risico dat het afbreekt.

Om de melding dat de achterkant loszit tegen te gaan kun je gewoon een plakbandje over het druksensor kunnen plakken. (het kleine drukknopje boven de tekst Trekstor, aan de achterkant uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik heb nu een plakbandje op het drukkertje geplakt en dat werkt perfect! Nooit meer last van dat ie uit gaat als ik hem te hard neerleg ofzo!
Verder met een nieuwe koptelefoon (Senn PMX100) echt prachtig (vol) geluid.
Het enige waar ik nu last van heb is dat hij te makkelijk aangaat. Soms zit ie in me zak en staat ie niet aan, en dan hoeft er maar 1 tikje heel even op de power-knop te komen en hij gaat aan. Zo heb ik dus al een paarkeer mijn speler met een lege batterij aangetroffen als ik lekker in de trein muziek wou luisteren. Oplossing zou heel makkelijk zijn dat er in een firmware update een verandering zit dat je de powerknop bijvoorbeeld 5sec. vast moet houden ofzo.
En zoiezo, doet Trekstor wel aan firmwareupdates? Er zijn wel een paar kleine dingetjes die makkelijk met firmwareupdates verbeterd kunnen worden, maar ik weet van niks.
Heeft iemand overigens al de fm-tuner en/of het dockje besteld en in huis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
eswa schreef op zondag 28 januari 2007 @ 22:54:
Heeft iemand overigens al de fm-tuner en/of het dockje besteld en in huis?
Ik heb de fm tunerkaart. Maar ik vind de ontvangst erg slecht. (Nu woon ik in Eindhoven en zit voor veel stations precies tussen twee frequenties, dus dat is vaak een ramp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Waarom gebeurt er zo weinig omtrend de Vibez?
Doet Trekstor niet aan firmwareupdates?
Komt er nog een 15gb versie, een dock/IRremote, of een remote aan een draadje?
Er staat wel een firmware op trekstor.de, maar dat is dezelfde (1,04) die ik al had, alleen staat er nu RC-5 achter...wat houdt dat in?

[ Voor 5% gewijzigd door eswa op 26-02-2007 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Release candidate 5 waarschijnlijk. Staat er niet ergens een changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Nee, en ik heb hem geinstalleerd, en heb nog niks anders gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er al zicht is op de 15 GB versie? 12 GB is plenty voor mij, maar meestal is een grotere harddisk niet zo heel veel duurder, en meer is altijd beter.... 8)

En kan iemand bevestigen of de speler normaal functioneert tijdens het opladen? De Sandisk Sansa e200 schijnt dat niet te kunnen :?

Edit: antwoord op m'n eigen vraag gevonden:
Is there a 15 GB Vibez? StoreX has a listing for it.

No, at least not yet. The microdrive used in the Vibez is currently available in up to 12 GB so far. All indications are that a 15 GB should be available in the next month or so, but that keeps getting pushed back. There's also been unconfirmed mention of a 20 GB Vibez coming out later, bypassing the 15 GB. But who knows.
Bron: http://www.riovolution.org/thread/523

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik ben opzoek naar die accesoires, maar ik kon ze nergens vinden. Dus ik heb Trekstor even gemaild. Ze antwoordden:
Dear Mr.,

thank you for requesting information from your TrekStor Service Team.

Meanwhile the new vibez with a capacity of 15GB and all accessories are supposed to be available in the second quarter 2007.

Kind regards,

TrekStor Service Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is niet erg populair, hè? Die Trekstor Vibez :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is ook een gedrocht, ik bedoel, kíjk ernaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker belangrijk hoe het ding eruit ziet.... Het gaat me om hoe het klinkt en of de bediening lekker vlot is. En dan nog, alles beter dan zo'n witte vierkante doos.

Edit: Ik heb de 12 GB versie besteld met dock.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 08:46:
Maar het is ook een gedrocht, ik bedoel, kíjk ernaar.
Ik dacht dat je altijd luisterde naar een mp3speler?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 11:49
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:24:
Hij is niet erg populair, hè? Die Trekstor Vibez :|
't Is volgens mij een uitstekende spelers, maar 12 GB is gewoon veel te weinig..Wat hebben audiofielen die flac-support willen hebben aan 12 GB? Ik zou zelf m'n X5L door een Vibez vervangen als-ie ten minste een GB of 80 zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
LVGH schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:09:
[...]

't Is volgens mij een uitstekende spelers, maar 12 GB is gewoon veel te weinig..Wat hebben audiofielen die flac-support willen hebben aan 12 GB? Ik zou zelf m'n X5L door een Vibez vervangen als-ie ten minste een GB of 80 zou hebben.
Ach is nog altijd 30 albums in flac formaat, dus dat valt nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LVGH schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 23:09:
[...]
Maar hoeveel potentiële kopers willen lossless? Ik denk niet dat de matige populariteit van de Vibez in Nederland daar van afhankelijk is. Dat zal eerder een gebrek aan marketing zijn van Trekstor, en de twijfelachtige uitstraling van hun andere "Chinese import-" spelers.

De pers is het er in ieder geval over eens dat dit een serieuze ipod en sansa concurrent is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 08:40:
[...]

Maar hoeveel potentiële kopers willen lossless? Ik denk niet dat de matige populariteit van de Vibez in Nederland daar van afhankelijk is. Dat zal eerder een gebrek aan marketing zijn van Trekstor, en de twijfelachtige uitstraling van hun andere "Chinese import-" spelers.

De pers is het er in ieder geval over eens dat dit een serieuze ipod en sansa concurrent is
Zo kun je alles wel een iPod-concurrent noemen. Qua audiofeatures is deze speler superieur aan de iPod, en zo zijn er wel meer spelers die qua features de iPod gewoon voorbijstreven. Echter, de iPod verkoopt nog steeds beter. Met alleen een leuke speler maken kom je er dus niet. En Trekstor laat weinig veelbelovends zien om de concurrentie aan te kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt meer over de markt dan over Trekstor. Trekstor wil blijkbaar een kwaliteitsprodukt leveren, maar de markt wil helemaal geen kwaliteitsproduct. Apple levert een modeprodukt, en de verkopen zijn legendarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 15:44:
Dat zegt meer over de markt dan over Trekstor. Trekstor wil blijkbaar een kwaliteitsprodukt leveren, maar de markt wil helemaal geen kwaliteitsproduct. Apple levert een modeprodukt, en de verkopen zijn legendarisch.
Dat zegt inderdaad meer over de markt, dat ontken ik ook niet. Echter, als je in termen van concurrentie wilt spreken moet je naar de markt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te overwegen deze mediaspeler aan te schaffen, maar ik heb nog eerst een drietal vragen waar ik antwoord op zou willen hebben. Aangezien ik het volume nooit echt hard zet vroeg ik me af hoeveel geluid de harde schijf maakt. Overstemt dat het geluid uit de oordopjes? Zeg maar op een kwart van de schaal. Ook zou ik graag willen weten wat de kwaliteit van de Line-In en de voice-recorder is. Is het volume goed of moet je daarvoor het volume voluit zetten?
En als laatste, is dit qua geluidskwaliteit en opties echt de beste mediaspeler? Met welke andere mp3-spelers kun je deze vergelijken of welke zijn beter?
Dat waren ze.

Mvg,
maansrekiurbeG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik geef dit topic maar even een rotschop. Jammer dat er zo weinig interesse voor dit spelertje is. Terwijl het kwalitatief gezien toch een erg mooi ding is.

Maargoed, nieuws! Er is inmiddels een Norève-hoesje voor dit ding te krijgen. Een review kun je hier lezen.
Pics:
Afbeeldingslocatie: http://geocities.com/rubennyc//noreve_case_review/vibezcase1.jpgAfbeeldingslocatie: http://geocities.com/rubennyc//noreve_case_review/vibezcase2.jpg

Meer pics te vinden op bovenstaande link. Ziet er erg mooi uit, imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-09 23:53
Op de site staat niets over de 15 GB versie die in het 2e kwartaal van 2007 uit zou komen.
En ik vraag me af of er al een firmware upgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Ik vraag me af of de accessoires al beschikbaar zijn...die zouden al vanaf januari tekoop moeten zijn...Wil wel zo'n dockingstationnetje.
Verder ga ik wel een extra batterij kopen, ik heb op vakantie gemerkt dat af en toe ik wil luisteren, dat dan de batterij leeg is. En dat komt doordat de aan-uit knop zo eenvoudig is. 1 tikje en hij is aan en als dat in een tas/zak gebeurd merk je het niet en speelt hij de batterij leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
De vibez krijgt flash geheugen.
Dit lijkt me nogal een grote stap in de goede (betere) richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Goede stap ja. Ik hoop ook dat ze later nog met een 16GB versie komen. Wellicht zelfs met uitbreidingsslot. Er komt vast wel wat ruimte vrij door het gebruik van flash chips dus dat lijkt me een goede manier om het te benutten. Zou de speler wel afmaken, imo.

Goed ook om te horen dat Trekstor nog steeds met de Vibez bezig is. Hij leek een stille dood te sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Goed nieuws. Ik hoop dat ze hem snel naar de 12/16GB trappen en ook het ontwerp meteen wat stroomlijnen. iPod nano dikte is namelijk erg comfortabel in de broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
In Duitsland kan je de afstandbediening kopen:
http://www.amazon.de/Trekstor-Kabelfernbedienung-für-Vibez/dp/B000P31VZU/ref=pd_bbs_sr_7/028-1656375-1235742?ie=UTF8&s=ce-de&qid=1187531057&sr=8-7
Ze verzenden alleen niet naar Nederland.

Vind het zo raar dat ze op hun aparte Vibez site wel allerlei accessoires aanprijzen, maar je kan ze nog nergens kopen. Ik wil echt zeer graag dat dock wel hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
* Vihaio Doet een harde schop
Met een review

Binnenkort zou er een flash versie komen dus is dat alweer een minpunt minder, de batterijduur zal dan ook wel beterworden en een laag resolutie scherm lijkt me niet echt erg als je 'em alleen voor muziek gebruikt.

Het is wel vervelend dat er niet vaak firmware upgrades zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Vihaio op 11-09-2007 17:15 ]

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 19:58
Ik sinds 2 weken ook een Vibez, 12 gb versie. Hiervoor had ik een xclef hd500 dus qua grootte is het een grote verbetering. Geluid en radio is ook goed. Ik had er ook een skinbag bijgekocht maar dan is de scrollwheel niet meer toegankelijk (maar met een schaar is daar gelukkig een makkelijke oplossing voor te vinden 8) ).

Voor de rest heb ik weinig problemen ermee, het is af en toe wel lastig door de mappen heen te gaan, maar het is ook een beetje wennen met die scrollwheel. De pluspunten voor mij zijn vooral dat ik geen apart programma nodig heb voor het overzetten van liedjes en dat ik het via usb kan op.

Minpunten zijn meer de aparte accessoires de skinbag en de fm radio (hadden ze net zo goed gelijk erin kunnen zetten ipv een aparte chip te kopen)

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:02
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe mp3-speler maar ik ben een beetje in verwarring over dit apparaatje.

Het voldoet voor een groot deel aan de eisen die ik stel. Je kan je muziekbestanden gewoon verslepen naar het apparaat, het geluid lijkt me zo te lezen ok, hij gaat goed om met ID3-tags en voor die prijs zit er gewoon lekker veel geheugen op. En als bonus speelt hij nog Flac af ook (leuk met het oog op de toekomst wat mij betreft)

Maar hoe zit dat nu met het geheugen? Ik zie op diverse sites (mp3shop.nl bijvoorbeeld) dat deze speler wordt gepresenteerd als flash-speler maar bij mijn weten is het vooralsnog gewoon een HD-speler. En aangezien ik hem komende maand zou willen aanschaffen is de vraag: hoe gaat de speler om met schokken?

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is het zo dat er een flash-speler aankomt, en dat het vooralsnog hdd is. Wat betreft schokken.. tegenwoordig kunnen alle spelers daar prima tegen. Al is het natuurlijk niet aan te raden om met een hdd-speler (waar bewegende delen inzitten) te gaan lopen gooien en dergelijke. Maar dat had je zelf ook al vast wel door :P Het komt er eigenlijk op neer dat bij normaal gebruik er niks aan de hand is, en een schokje hier en daar kan het ding ook wel hebben.

• D-e-n
RoD schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:52:
Volgens mij is het zo dat er een flash-speler aankomt, en dat het vooralsnog hdd is. Wat betreft schokken.. tegenwoordig kunnen alle spelers daar prima tegen. Al is het natuurlijk niet aan te raden om met een hdd-speler (waar bewegende delen inzitten) te gaan lopen gooien en dergelijke. Maar dat had je zelf ook al vast wel door :P Het komt er eigenlijk op neer dat bij normaal gebruik er niks aan de hand is, en een schokje hier en daar kan het ding ook wel hebben.
Ik ga er ook geen schokkende dingen mee doen. Ik zal er mee in de trein zitten en eens mee door de stad of naar het station lopen. Maar dan heb ik t over normaal tempo nog :-)

Maar dus geen reden om hem niet te overwegen. De twijfel tussen het vijftal spelertjes dat ik overweeg blijft dus nog steeds :-)

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 29-09-2007 15:02 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad geen reden om hem niet te overwegen. Met de speler lopen en dergelijke is absoluut geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Nog even over het flash-HD verhaal. Omdat zowel de 12GB als de 8Gb versie op de site van mp3shop.nl gekenmerkt staan als "flash" heb ik er een mailtje aan gewaagd. Men blijft er echter bij dat het een flash-speler betreft.
Wat moet ik hier nu van denken? Volgens alle Duitse en Engelstalige info bestaat de 12GB versie niet eens in flash en ik mis op alle Nederlandse sites (waaronder mp3shop.nl) de toevoeging F die er bij het flash-type zou moeten staan

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 06-10-2007 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
D-e-n schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:01:
Nog even over het flash-HD verhaal. Omdat zowel de 12GB als de 8Gb versie op de site van mp3shop.nl gekenmerkt staan als "flash" heb ik er een mailtje aan gewaagd. Men blijft er echter bij dat het een flash-speler betreft.
Wat moet ik hier nu van denken? Volgens alle Duitse en Engelstalige info bestaat de 12GB versie niet eens in flash en ik mis op alle Nederlandse sites (waaronder mp3shop.nl) de toevoeging F die er bij het flash-type zou moeten staan
Het is gewoon geen Flash-speler, dus je kunt er zeker van zijn dat er een schijf in zit.

Wat je evt kunt doen is ze mailen dat je hem Trekstor hebt gecorrespondeerd en zij nog geen flash-spelers in het kanaal hebben en niet eens een 12GB flash speler in de maak hebben. Ben wel benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wat je evt kunt doen is ze mailen dat je hem Trekstor hebt gecorrespondeerd en zij nog geen flash-spelers in het kanaal hebben en niet eens een 12GB flash speler in de maak hebben. Ben wel benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.
Op de internationale site stond een emailadres van de Nederlandse importeur maar daar kreeg ik geen reactie. Ik heb nu rechtstreeks naar Duitsland gemaild en wacht even het antwoord af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
D-e-n schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:51:
[...]

Op de internationale site stond een emailadres van de Nederlandse importeur maar daar kreeg ik geen reactie. Ik heb nu rechtstreeks naar Duitsland gemaild en wacht even het antwoord af.
Weten ze bij mp3shop veel of je echt met de importeur/TrekStor hebt gesproken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Inmiddels heb ik mail terug gehad van de mp3shop. Er werd nogal verbaasd gereageerd op mijn opmerking maar men zou e.e.a. checken. Er werd wel bij vermeld dat men in de (nabije) toekomst waarschijnlijk geen nieuwe typen van Trekstor meer zou gaan aanbieden dus daar die nieuwe Flash-speler bestellen zal er dus wel niet inzitten.

Weet iemand nog andere internetshops of gewone winkels waar ze Trekstor-spelers aanbieden? Ik heb zelf alleen redcoon.nl gevonden maar dat is ook de HD-variant. In Duitsland zie je ze volop maar in het buitenland bestellen zie ik meer als een noodoplossing als het echt niet anders kan.

En anders toch maar weer eens de Iriver X20 of de Sandisk e280 overwegen (gezien mijn eis voor een vervangbare batterij de enige twee alternatieven nog in mijn ogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
master007 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 15:46:
De vibez krijgt flash geheugen.
Dit lijkt me nogal een grote stap in de goede (betere) richting.
Op de Duitse websites staat deze al zag ik. Dat zou best wel eens mijn nieuwe speeltje kunnen worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Over het dockingstation en de firmwareupdates (of meer: het ontbreken ervan)
mailtje van trekstor van 5 september
Dear Mr. Swart,

thank you for requesting information from your TrekStor Service Team.

The market launch of the vibez's DockingStation is planned for the third quarter of 2007. There is an increased demand for this accessory. In Germany, our products are available at e.g. Media Markt, expert, amazon, real, Saturn, Karstadt, Otto and Quelle. Please provide yourself with information concerning costs and availability there. The costs are determined by our sales partners, TrekStor does not recommend retail prices. We do not offer direct shipping.

We ask for your understanding.

Currently, there is no newer firmware version available as the version 1.04. Also we cannot provide you with the information when a new firmware will be published. Usually, we publish updates if certain functions of a MP3 player series do not work correctly. If a new firmware version is published you can download this firmware from our web sites at http://www.TrekStor.de/en/index.php. Choose service and then your vibez.

We know that you as customer have the choice and we thank you for having decided for TrekStor.

Kind regards,

Marie Müller
TrekStor Service Team

Please enclose the complete correspondence because we handle the e-mails team-wise.

For the reason that our support is highly frequented in the last time we apologize for responding so late.
Denk niet dat we ooit een firmwareupdate zullen zien...Ze laten er pas 1 los als er iets niet werkt, en daarin hebben ze opzich wel een punt. Ik heb nog zelden vastlopers gehad. Al mogen ze iets verzinnen op die aan-uitknop (die bij mij soms bij het minste of geringste al aangaat). Verder ben ik wel tevreden, al mogen er wel wat nieuwe (betere) kleurschema's in, en wat meer visualisations zou ook wel grappig zijn.
Is dit geen potentieel apparaatje voor clubs als Rockbox?

Verder heb ik de laatste tijd (beter gezegd, volgens mij al sinds ik hem heb) een probleempje met playlists maken. Ik kan hele playlists samenstellen, maar als ik ze dan wil opslaan, voer ik een naam in, en dan krijg je die zandloper. Alleen gaat die zandloper bij mij niet weg! Totdat ik hem reset, en dan doet ie het wel gewoon, maar de playlist is nergens te bekennen (dus heeft ie hem niet opgeslagen)....Hebben meer mensen hier last van? Of een oplossing?

• RoD
  • Niet online

RoD

Firmware-update
* Music selection using album art
* Full screen display for music playback
* Headphone detection - removal of headphones now pauses playback
* Sudoku and Word Jumbler Game
* Text Viewer
* Ability to rate song on the device
* USB Mode Selection
* Snakes and Comets Visuals
* Context menu in music library to enqueue/append/etc items to the "Now Playing" list
Beetje iPod-achtige features. Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo nuttig. Maar ze maken het apparaatje wat aantrekkelijker, denk ik.

• eswa
USBMode selection, eindelijk!
Sudoku, eindelijk..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Had/heb de nieuwe flash-variant besteld via mp3-player.de maar ik overweeg nu te annuleren. De levertijd blijft maar verschuiven. Eerst leek alles er op te wijzen dat de speler eind november/begin december verzonden kon worden. Maar de 4 tot 7 dagen die er eerst bijstond is nu al weer veranderd in 15 tot 30 dagen (wat er op neerkomt dat men het niet weet volgens de site.....).

Grrr.... heb geen geluk met dit soort bestellingen dit jaar. Jammer want hij voldoet/voldeed wel aan al mijn eisen (flash, usb-overdracht, losse batterij). Iemand anders hier die de flashspeler al besteld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb zojuist een Trekstor Vibez besteld. Na een lange zoektocht wilde ik echt eens wat anders dan de iPod en ik wilde wel het snelle scrollen/zoeken binnen nummers omdat ik vaak livesets luister: lang de >> knop indrukken om flink wat minuten over te slaan wil ik namelijk niet. Bij een iPod kon je dit mooi snel via het clickwheel doen, en de Trekstor Vibez schijnt dit precies hetzelfde te hebben. Ik neem aan dat dit klopt?

Nou ja: morgen kom ik er sowieso zelf al achter. :)

Edit: iemand die het dockingstation al in huis heeft? Benieuwd hoe de ervaringen hiermee zijn. Bij mp3shop hebben ze 'm niet, en als 'ie er is gaat 'ie 48 Euro kosten. Behoorlijk duur, ik neem aan dat dit wel goedkoper kan. De vraag is alleen: waar? En waar is 'ie dan ook snel leverbaar? :P

[ Voor 23% gewijzigd door Bart-Willem op 10-12-2007 20:37 ]

Volvotips.com

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Inmiddels heb ik de Vibez al enkele dagen in bezit. Een heerlijk mp3-spelertje met vooral goed geluid! Het menu is af en toe nog wennen, maar lijkt erg veel op die van andere mp3-spelers, dus een n00b zou er zo mee uit de voeten kunnen. Wel vind ik dat bepaalde dingen logischer moeten (zoals bij het submenu om te "zoeken" in nummers, zoals spoelen) maar verder niets dan lof! Het apparaat voelt ook lekker degelijk aan: geen goedkoop plastic, maar rubber en metaal. 8)

De accu gaat ook behoorlijk lang mee heb ik 't idee, ik denk dat ik nu in totaal een uur of 5-6 naar het ding heb geluisterd en nog zit 'ie voor 70-75% vol zo te zien. :)

Ook de koptelefoon die erbij geleverd is erg goed. En het apparaat klinkt een stuk beter dan de iPod in m'n auto.

Conclusie: een erg goede koop, die hopelijk zeer lang mee zal gaan! :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mooi dat je er blij mee bent. :)
Er is overigens nieuwe firmware uit: Link
Changelog:
Changes since 1.11
Context menu in music library to enqueue/append/etc items now appears on folder view too.
Thumbnail creation and retrieval speed has been improved.
"Forgotten Gems" will now play music that has never been played. Choose infinity days!
In scheme selection menu, holding down right now saves current scheme as a template. See ".private/template.scm".
After automatically pausing on headphone removal. Playback will restart if headphones are inserted within 2 minutes of them being removed (and no other buttons pushed).
Separated user added backgrounds from installed backgrounds. This allows user to cycle through only added backgrounds.
Sudoku/Picture Jumble games now have a separate setting for backlight time.
Overhauled text input screen. User can now use left/right/up/down to navigate screen. Moving left/right in text input control in now done by holding left/right.
Automatically thumbnail user added backgrounds for better performance.

Changes since 1.11 - English only
Play music by rating dialog.
Startup volume limiter.
Power on protection.

Bugs fixed since 1.11
Headphone removal fixed when hold mode is active.
Ensure spoken word filter is acted on in MTP transfer.
Removed extraneous '.' on Russian timecodes.
Approved versions of quick button bitmaps.
Fixed bug in old and new style hold mode interaction.
Fixed "auto full screen" on album art and other views.
Fixed redrawing problem in "delete current track".
Fixed text not fitting on eq mode selection dialog.
Fixed scale drawing on bass/treble dialog.
Fixed scale drawing on multiband eq dialog.
Fixed problem with m3u playlists and filenames with characters > 127 (e.g. �).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Grappig, eerst komt er een hele tijd geen nieuwe firmware uit en dan 2 binnen een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wellicht omdat ze bezig waren flash-versies te ontwikkelen? Goed in ieder geval dat er nog aan gewerkt wordt. Voor de firmware-updates had ik nogal het idee dat er weinig meer aan support zou komen. Maar dat blijkt dus nu fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Maar zijn die beta's alleen Engelstalig of ook NL-talig?

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
RoD schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 17:49:
Wellicht omdat ze bezig waren flash-versies te ontwikkelen? Goed in ieder geval dat er nog aan gewerkt wordt. Voor de firmware-updates had ik nogal het idee dat er weinig meer aan support zou komen. Maar dat blijkt dus nu fout :)
Met die flashversies zijn er flink wat problemen volgens mij. Ik had er eentje besteld (in Duitsland) maar de leverdatum is al enkel keren verschoven en heeft nu de status "onbekend". Mijn geduld was op en omdat ik het liefst toch een flashspeler van 8 GB had heb ik nu de Iriver x20 aangeschaft. Jammer maar helaas dus maar dat is ook een mooi dingetje hoor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is weer een verhaal apart natuurlijk. Desondanks is het wel jammer, want flash is wel the way to go. 16GB is vrij normaal aan het worden, dus een hdd gebruiken voor opslagcapaciteiten die Trekstor biedt is dan een slechte keuze. Ze moeten nu wel meekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Mja, vrij apart, jaren stil, en nu opeens 2 upgrades. Nja, mooi werk! Heb me laatst al es 20min vermaakt met dat fotospelletje.
Verder ben ik nog altijd tevreden, hij is nog zelden of nooit vastgelopen oid. En als ie stuk zou gaan, wacht ik op de flashversies van de Vibez. Maar dat kan lang duren gok ik, want ik wacht nu bijna een jaar op dat ze dat dockingstation uitgeven. Stond eerst voor januari 2007. Maar gezien het vernieuwde leven (2 firmware updates) ben ik ietsje hoopvoller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al wat meer info over de flash versie van de trekstor vibez. Is hij even groot als de normale versie? Hij groot is de trekstor vibez nou eigenlijk? Ik heb wel een filmpje op youtube gezien maar ik kon toch niet echt goed zien hij groot hij is in vergelijking met andere spelers.

En is de firmware net zo goed als rockbox? Wat zijn de verschillen. Ik krijg namelijk de indruk dat het exact hetzelfde is alleen dan in een ander jasje. Als dat zo is dan is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 15:26:
Heeft iemand al wat meer info over de flash versie van de trekstor vibez. Is hij even groot als de normale versie?
Geen idee volggens mij is er bijna niets bekent over de flash versie.
Hij groot is de trekstor vibez nou eigenlijk? Ik heb wel een filmpje op youtube gezien maar ik kon toch niet echt goed zien hij groot hij is in vergelijking met andere spelers.
Dat staat gewoon op de site van trekstor.
En is de firmware net zo goed als rockbox? Wat zijn de verschillen. Ik krijg namelijk de indruk dat het exact hetzelfde is alleen dan in een ander jasje. Als dat zo is dan is goed.
Er staat geen rockbox op. en of het beter is? het is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel of het dezelfde functies heeft als rockbox. Maar dan ook exact dezelfde functies. Zoals codecs support, games, zeer uitgebreide equalizer (bij rockbox kan je echt alles tweaken), etc...

En ik fotos van de trekstor naast andere mp3 spelers zien zodat ik een goede indicatie krijg. Of iemand die hem vergelijkt met andere spelers kwa grootte. Aan cijfertjes heb ik niets. Ik kan op youtube geen goede indicatie van krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Qua grootte zit 'ie tussen de iPod Nano en iPod Mini in ongeveer. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Natuurlijk kan je met cijfertjes wel wat, pak een lineaal en zoek de afmetingen van een paar spelers waarmee je vibez wil vergelijken, dan krijg je al heel goed een idee van de grote van de speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er is een nieuwe beta firmware

Changelog:
Changes since 1.14

* Settings now has an 'Advanced' submenu. Some of the lesser used (and new) options have been moved to this new menu.

* About track now shows rating.

* Power off 'Saving Settings' now shows some basic progress.

* Normal switch off (i.e. not lower power or other emergency) now rebuilds database index. This should speed up power on time.

* User rating now extracted from MP3 tags (POPM), the average of all ratings present is used.

* User rating now extracted from WMA tags (WM/SharedUserRating).

English only changes since 1.14

* Switch for low battery alarm.

* Switch for new scroll nudger. On relevant screens the centre button now 'nudges' the scroller to the next word.

* Switch for menu animation.

* Switch for MENU key operation. This allows the use of the menu key as 'up' in the menu and subsystem.

* Switch for automatic rotary popup.

* Switch for rotary memory.

* Switch for background picture stretch.

* Switch for new 'listened to' log. Every track played is logged to 'music.log' - see format below.

* Switch for new 'rating' log. Every track rated is logged to 'music.log' - see format below.

* Ability to update an existing playlist with 'now playing'.

Bugs fixed since 1.14

* Fixed bug in thumbnail cache.

* Embedded PNG images are now ignored for the purposes of displaying album art.
Leuk :) Tracks raten dus. Vooral het updaten van bestaande playlists lijkt mij handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
Voor het afnemende aantal Trekstor bezitters onder jullie heb ik nog wel even een leukigheidje gevonden (voor zover niet al bekend). Lees hier maar even:
http://www.riovolution.org/thread/832
Waar ik hierboven al een keer om vroeg kan dus wel: aanpasbare colourschemes.
Tom77 heeft een klein progje geschreven waarmee je makkelijk je eigen schema's kan maken. Zie hier:
http://www.geocities.com/tomgigear77/PC_Software.html
Wat je moet doen is makkelijk: je maakt een .scm file (je kleurenschema), die gooi je érgens op de Vibez (maakt niet uit waar) en dan ga je naar settings->display scheme->add background. Dan zoek je je .scm op, en copy je die naar je database (openen, klik, vraagt ie om copy, weer klik), en dan weer even terug gaan naar het menu'tje colourscheme's, en ze staan er tussen!
Ik heb er al 2 gemaakt, zie hier:
http://rapidshare.com/files/128619280/Red_White.scm.html
En deze:
http://rapidshare.com/files/128619477/White.scm.html
Bij die laatste zit echter wel een eigenaardigheid. Het now-playing scherm wordt wat vaag. Kan het zijn dat het scherm hele scherpe contrasten (zwart-wit) niet goed aan kan ofzo? Ook zijn er opeens 2 grijze balken boven en onderin het scherm te vinden, die ik niet in het schema had gestopt...

Wat ik verder wel even het vermelden waard vind is dat ik een enigzins huis-tuin en keuken aanpassing heb moeten doen. Mijn achterklepje zat los, en vreemd genoeg deed mijn wiel het daardoor niet meer. Ik kon alleen klikken, draaien reageerde hij niet meer op. Toen ik erachter kwam dat mijn klepje de batterij niet helemaal meer op zijn plek hield (er was speling) heb ik een dubbelgevouwen papiertje met een zooi plakband op mijn batterij geplakt zodat ie nu wel klem zit tussen het klepje en de speler, en nu doet hij het weer. Misschien handig voor mensen die ook last hebben van een niet altijd reagerend wiel.
Pagina: 1 2 Laatste