Toon posts:

Geen beeld bij divx

Pagina: 1
Acties:
  • 978 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij divx/avi geen beeld meer. Ik heb de codecs gewoon geïnstalleerd. Dit werkte eerst prima. Maar van het ene op het andere moment had ik ineens geen beeld en alleen maar geluid. Ook met de player die bij het divx pakket zit krijg ik geen beeld. Mpeg's worden wel met beeld afgespeeld. Is er iemand die een suggestie heeft?

bvd

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan dus ook geen avi files meer bekijken met Windows Media Player of een andere videoplayer (bsplayer, VLC)?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, avi's geven alleen geluid...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op een server die ook als server gebruikt wordt zal je geen DivX codec hebben geinstalleerd. WSS -> CSA. Gebruik je ueberhaupt trouwens Windows? Welke dan?

Wat zijn trouwens 'de codecs' en 'de player', waar heb je die vandaan en is dat (ook na reinstallatie geprobeerd te hebben) de juiste versie?

Ook VLC geeft alleen geluid? Die heeft namelijk (AFAIK) z'n eigen codecs. Hoe zit het trouwens met andere video codecs dan MPEG1 (MPEG4 en anders)?

^^ kortom. Geef voortaan weer even wat meer informatie. Je zegt zo weinig waar we wat mee kunnen ;)

Maar dan wil je wellicht naar je videokaart kijken, zoals de overlay instellingen.

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 08-10-2006 16:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Werk met windows xp pro, de divx codec van divx.com Heb de allernieuwste update van mediaplayer.
Alles werkte dus eerst gewoon prima en nu ineens niet meer. Heb het pakket met de divx codec al geprobeerd te herinstalleren maar dat helpt niets.

Heb een asus radeon 9600SE
Met de divx player uit het codec pakket kan ik wel kijken... :S

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2006 00:58 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Ik zou toch er van uit gaan dan het een codec probleem is. Even aangenomen dat je geen betaalde r/w versie hebt van het codec; uninstall eens de DivX en installeer eens ffdshow (niet die van http://sourceforge.net/projects/ffdshow maar een meer recente, een uit 2006).

Waarom opeens durf ik niet te zeggen. Virusscannerupdate / windowsupdate / oid?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-07 12:12
Gebruik even GraphEdit om te kijken welke schakel niet goed functioneert. Post eventueel hier het (grafische) resultaat.

Verwijderd

ga bij afspelen eens properties van de codec in...
Mogelijk staat brigness/contrast/kleur ineens allemaal op nul. Daar heb ik ooit ook lang naar gezocht

Verwijderd

Topicstarter
Werkt allen niet, een normale avi file zou mediaplaye of welke player dan ook maar gewoon moeten kunnen spelen zonder codec en zelfs dit werkt nu niet...:(

zucht kan gewoon niks kijken

mpeg doet nu t zelfde

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 01:10 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

een normale avi file zou mediaplaye of welke player dan ook maar gewoon moeten kunnen spelen zonder codec
Nee. AVI is niet meer de verpakking voor de echte inhoud. DivX is dan ook een van de vele mogelijke codecs die een file kan hebben. Daarom zijn er ook tools zoals gspot (zie de FAQ). Het gaat hier om de codec. VLC gebruikt niet de 'mediaplayer' codec maar een eigen. Daarom vragen we al een tijdje om de resultaten bij VLS en bij ffdshow ;)

Pagina: 1