Toon posts:

[Flash MX] Button in movieclip werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb me helemaal suf zitten proberen en testen op onderstaand probleem en ik kom er niet uit.

Ik heb een movieclip gemaakt die zich als button gedraagt mbv actionscript. De movieclip bestaat uit een vlak en wanneer je met je muis boven het vlak hovert komt er een ander vlak naast. Een soort dropdownmenu zeg maar. Op het tweede vlak laat ik een button verschijnen, maar die button is niet clickable. Hij staat er gewoon in de UP state en reageert niet als de muis eroverheen gaat of als ik erop klik.

Op een of andere manier werkt die button niet omdat-ie in de movieclip zit denk ik. Maar ik herinner me dat dit wel moet kunnen, want ik heb het al eens eerder gedaan, maar hoe?

Hier staat een voorbeeld van wat ik bedoel. Als je over de 'voorbeelden' button hovert dan verschijnt een nieuwe button (het zwarte vlak). Dat ding doet niets! Waarom niet?

Verwijderd

post je AS eens.... kan het wel gaan decompilen maar das zo'n gedoe

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
Je moet in elke mc van de navigatie links het vlak rechtsonder ook als "hitstate" zetten. Dat kan bijvoorbeeld ook met een vlak dat een alpha van nul heeft.

Verwijderd

Ok, wat je wilt bereiken lukt op deze manier niet in FlashMX. Als je van een MovieClip met ActionScript een button maakt, reageert ie ook als button (op het hoofdvlak) en alles wat er als child in de MC is gestoken aan buttons worden genegeerd.

Een manier om uiteindelijk hetzelfde resultaat te bereiken is met "hit.Test" Als je hierop Googled kom je wel het een en ander tegen.