Toon posts:

Heractiveren Koperlijn

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dames en heren,

We hebben sinds een aantal jaren geen vaste lijn meer (laten afsluiten). We zijn toen volledig overgegaan op mobiel. Omdat wij ook de behoefte hadden aan internet namen we altijd kabelinternet (telefoon is afgesloten). We hebben nu al bijna 3 jaar kabelinternet, maar de prijs is natuurlijk niet echt een pretje. We vragen ons af hoeveel het kost om de vaste lijn weer te activeren. Weet iemand dat misschien?

En wat zijn jullie ervaringen wat betreft Orange (Wanadoo) of Tiscali? Dit zijn 1 van de weinige bedrijven waar het nog waard is om over te stappen naar ADSL. De rest is ff duur/duurder als kabel.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:34

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij staat dit echt op de websites van de betreffende aanbieders; starterskosten oid?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij moet je dan bij KPN zijn voor dat activeren. Kost dacht ik iets van €150,- (ze maken je het niet goedkoop...)

• jeryz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 11:10
Je zou idd even KPN moeten bellen zoals Oscar ook al zegt.
Die moeten het tenslotte ook doen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht gehoord te hebben dat de providers dit zelf ook konden doen.

Verwijderd

Volgens mij kan alleen de kpn je lijn heractiveren.

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Meestal gaan ze er bij dat soort aanbiedingen van uit dat je al wel een telefoonlijn hebt. Dat er geen aansluitkosten zijn betekent dan dus waarschijnlijk niet dat je ook niets hoeft te betalen als je een niet-geactiveerde telefoonlijn hebt.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
Ik dacht dat je eenmalig van rond de € 50,- moet betalen. Bij Speedlinq is het in elk geval € 49,-.

Verwijderd

Bij tiscali kun je ook een abonnement afsluiten zonder een KPN abonnement. Je betaald dan 10 euro per maand extra lijnhuur. En geen eenmalige kosten.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24

RammY

Dát!

Het ligt er aan wat je wilt.

Je zou kunnen kiezen voor een DSL lijn op kaal koper
Anders zou je een KPN abbo moeten aan vragen (bel budget is meestal voldoende).
De prijzen zou je dan bij de desbetreffende aanbieder kunnen vinden.

Deze advertentieplaats is te huur!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:40

eisbaer

Zie signature

Ik heb mijn lijn onlangs laten activeren bij kpn. Kostte iets van 47 of 48 euro.
Vervolgens een tele2 compleet abonnement genomen. Betaal je 30 euro in de maand voor 4Mbit + telefonie en tele2 neemt de telefoonlijn over van kpn.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• kacee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-01 21:51
Let wel dat als je een ADSL abonnement neemt bij Tele2, Tiscali, Wanadoo etc. etc. waarbij hun de lijn overnemen, je een werkend KPN abonnement nodig hebt. Mocht je dus geen KPN lijn hebben moet je een KPN abonnement voor minimaal 1 jaar afnemen, BelBudget bijvoorbeeld.

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-02 08:58

Tourniquet

Hiya, fellas!

kacee schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:08:
Let wel dat als je een ADSL abonnement neemt bij Tele2, Tiscali, Wanadoo etc. etc. waarbij hun de lijn overnemen, je een werkend KPN abonnement nodig hebt. Mocht je dus geen KPN lijn hebben moet je een KPN abonnement voor minimaal 1 jaar afnemen, BelBudget bijvoorbeeld.
Bij Tiscali hoeft dat volgens mij niet. Quote van de website:

"Je betaalt per maand € 9,95 extra als je niet in het bezit bent van een KPN-abonnement"

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Oscar Mopperkont schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:35:
Volgens mij moet je dan bij KPN zijn voor dat activeren. Kost dacht ik iets van €150,- (ze maken je het niet goedkoop...)
Je kan eerst een telefoonie abonnement nemen bij KPN, dan activeren ze een ongebruikte koperlijn daarvoor. Kost je eenmalig €47.50 en natuurlijk minimaal 12 maanden nog €9.90 voor het minimum abonnement BelBudget.

Voor Wanadoo en Tele2 moet je minimaal een KPN telefonie abonnement/lijn hebben om aan te kunnen vragen. Aansluitkosten bij die partijen moet je even nazoeken zelf voor de DSL verbinding.

Bij Tiscali kan je ook gewoon aanvragen zonder dat je een KPN telefonieabonnement hebt. Ze laten dan gewoon (door KPN) puur voor DSL zo'n koperlijn activeren die nu ongebruikt is. Per maand betaal je dan wel (diezelfde) €9.95 extra voor de koperlijn bovenop de abonnementsprijzen.

Dus of je het nu met of zonder KPN telefonie abonnement doet, je betaalt die bijna 10 euro voor de koperlijn die nodig is voor ADSL. Alleen bespaar je bij een ISP die geen KPN telefonie abonnement vereist een bijna 50 euro aansluitkosten.

Je spreekt dus helemaal niet van 'heractiveren' van een koperlijn. Hij is nu ook actief, alleen zijn er door geen enkele partij nu diensten op geleverd. Als je er een dienst op wilt hebben (zoals telefonie of ADSL) wordt dat erop aangesloten. Eigenlijk is je koperlijn nu gewoon een soort 'voorraad' voor dat pand.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 08-10-2006 22:20 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ALs ik het dus goed begrijp komt er bij Tiscali 10 euro extra per maand boven op een abonnement. Dus niks extra's. Als een abonnement bij Tiscali bijvoorbeeld 20 euro per maand kost, betaal ik dus 30 euro per maand?

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:40

eisbaer

Zie signature

Er wordt geschreven dat je minimaal 12 maanden nog €9.90 voor het minimum abonnement BelBudget moet betalen aan kpn. Misschien is dat zo maar uit de brief die ik van kpn heb ontvangen lees ik het niet direct. Maandje geleden heb ik een nieuwe (tweede) telefoonlijn genomen. Kosten 47,50 euro. Lijn is 6 okt. overgenomen door tele2. Kpn schrijft, "Met ingang van 6 oktober 2006 wordt uw nummer overgedragen aan een andere telefonieaanbieder. Uw contract met KPN en diensten als Voicemail en Nummerweergave komen eveneens op deze datum te vervallen".
Ik ben benieuwd of ik nu een eindafrekening krijg waarbij de maandkosten voor het hele jaar berekent zijn. Uit de tekst, Uw contract komt op deze datum te vervallen, maak ik op dat je niet voor de rest van het jaar die 9,90 per maand blijft betalen aan kpn.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:07:
ALs ik het dus goed begrijp komt er bij Tiscali 10 euro extra per maand boven op een abonnement. Dus niks extra's. Als een abonnement bij Tiscali bijvoorbeeld 20 euro per maand kost, betaal ik dus 30 euro per maand?
Ik vind het wat makkelijker om de koperlijn in eigen beheer te hebben, dus deze neem ik zelf altijd af bij KPN voor 9.95 euro, en daarna nog een losse DSL provider (al dan niet met telefonie, ik doe via voipbuster (bijna gratis) met KPN als inkomende lijn).

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 10:07:
Klopt, als je geen KPN abonnement hebt op die lijn inderdaad.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1