Toon posts:

Andere CPU nu trilt het beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de zoekfunctie te hebben gebruikt ben ik nog niet helemaal achter mijn probleem.

Ik had een AMD athlon XP 2600+ in mijn pc met 3x 512MB Ram, een radeon 9600pro, dvdbrander, 2 sata HD's, terratec geluidskaart, tv-kaart en cd-brander. In de kast zit een 300Watt voeding.
Nu heb ik er een AMD Athlon 3200+ in gezet en nu trilt mijn beeld als ik bv de hd's benader. Als ik niks doe is het trillings vrij maar zodra ik ook maar wat ga doen trilt het beeld. Ik heb nu de oude CPU er weer terug in en nu is het weg.
Zou de CPU verrot zijn of zou de voeding te weinig vermogen hebben voor de 3200+?
De 3200+ is niet nieuw.

[edit]Merk van de voeding is onbekend en mobo is Asus a7n8x-deluxe
Kast is niet geaard. Maar dat was hij ook niet voordat ik de cpu veranderde en toen had ik geen probleem..
ik heb een TFT scherm..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 14:30 ]

Verwijderd

Misschien handig om te vermelden welk merk voeding en merk / type van het moederbord en versie van de BIOS je gebruikt. ?

[edit]
Misschien ook of je kast geaard is ?

Ik heb zo geen idee maar dit zijn echt belangrijke dingen om te vermelden in je TS zodat Tweakers je sneller kunnen helpen.

[edit2]
Ging er vanuit dat je niet je monitor refresh rate bedoelde.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 14:15 ]

Verwijderd

waar staat je verniewings freq van je monitor op ingesteld?

al sdie te laag staat flikkerd je beeld ook heel erg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:13:
waar staat je verniewings freq van je monitor op ingesteld?

al sdie te laag staat flikkerd je beeld ook heel erg
Die staat gewoon zoals hij stond. Niks aan gedaan dus dat is het niet. Ik heb verder niks veranderd alleen de cpu..

Verwijderd

Enige wat ik kan bedenken is de FSB, bij de 3200+ is dat 200Mhz (400) ipv 166 (333). Kan het zijn dat je geheugen modules geen 400 aan kunnen? probeer Prime95 te draaien met de 3200+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:17:
Enige wat ik kan bedenken is de FSB, bij de 3200+ is dat 200Mhz (400) ipv 166 (333). Kan het zijn dat je geheugen modules geen 400 aan kunnen? probeer Prime95 te draaien met de 3200+
Ik zal het proberen maar geheugen is Twinmos PC3200.. dus 400 lijkt me

[edit] welke test moet ik draaien met prime95?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 14:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:18:
[...]

Ik zal het proberen maar geheugen is Twinmos PC3200.. dus 400 lijkt me
Stop maar met testen :P Twinmos DDR400 (@400) icm A7N8X Dlx = (mijn avatar)

http://gathering.tweakers...winmos&where=GoT#hitstart

Edit: Torture test..

Afbeeldingslocatie: http://www.short-media.com/images/shorty/reviews/monsteroverclocking/TOOLS_PRIME95-1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 14:23 ]

Verwijderd

heb je al eens de verversings frequentie omlaag gezet naar 60, rebooten en dan opnieuw omhoog zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:25:
heb je al eens de verversings frequentie omlaag gezet naar 60, rebooten en dan opnieuw omhoog zetten?
nope.. kan ik wel een keer proberen. ps ik heb een TFT scherm..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:20:
[...]

Stop maar met testen :P Twinmos DDR400 (@400) icm A7N8X Dlx = (mijn avatar)

http://gathering.tweakers...winmos&where=GoT#hitstart

Edit: Torture test..

[afbeelding]
Hehe hoezo past dat niet goed dan Twinmos pc3200 met een a7n8x dlx?

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
probeer eens wat onderdelen te ontkoppelen die overbodig zijn... en dan opnieuw opstarten met de 3200+. Dan kunnen we bekijken of het misschien aan de voeding kan liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:33:
[...]

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:33:
[...]

Klikker de klik.. http://gathering.tweakers...winmos&where=GoT#hitstart

Verwijderd

Topicstarter
sorry keek weer eens niet goed.. eerst lezen dan... haha toch bedankt. zal het zo eens met ander geheugen proberen..

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je hebt trillingen met een tft scherm? Een soort golven door het beeld? Bij het plaatsen van de nieuwe processor is je kast open geweest. Controleer eens of je videokaart goed in zijn slot zit en of de kabels goed zijn aangesloten?

En als de videokaart 2 uitgangen heeft, probeer de andere uitgang dan eens, eventueel met een verloopplug?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Topicstarter
Motrax schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:37:
Je hebt trillingen met een tft scherm? Een soort golven door het beeld? Bij het plaatsen van de nieuwe processor is je kast open geweest. Controleer eens of je videokaart goed in zijn slot zit en of de kabels goed zijn aangesloten?

En als de videokaart 2 uitgangen heeft, probeer de andere uitgang dan eens, eventueel met een verloopplug?
De videokaart zit er goed in, heb ik al gecheckt. Ik heb hem ook via dvi geprobeerd evenwel problemen. Ik zie gewoon het beeld trillen, letters worden onscherp etc heel raar.

Verwijderd

Die processor loopt op een andere snelheid. Die veroorzaakt storingen, andere straling, andere harmonischen, enz... Mogelijk zie je niet effectief storingen op je beeld omdat je videokaart nu gestoort wordt terwijl dat vroeger niet was.

Helaas maar niets aan te doen.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
Is het niet de voeding die niet voldoende power aan je vga adapter kan leveren? Je schrijft namelijk dat je een onbekende voeding hebt maar niet hoeveel watt.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
problemen opgelost, ander merk ram erin en het probleem is weg!
bedankt allemaal!!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:47:
Die processor loopt op een andere snelheid. Die veroorzaakt storingen, andere straling, andere harmonischen, enz... Mogelijk zie je niet effectief storingen op je beeld omdat je videokaart nu gestoort wordt terwijl dat vroeger niet was.

Helaas maar niets aan te doen.
lol! 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:03:
[...]

problemen opgelost, ander merk ram erin en het probleem is weg!
bedankt allemaal!!
helaas toch niet opgelost. Hij deed het even een uurtje goed en nu trilt hij alweer als de ziekte. Ik weer oude cpu erin gedaan en probleem is weg. Denk dat de CPU 3200+ gewoon kapot is.

Verwijderd

Ik denk dat je voeding het allemaal niet trekt en dat daardoor de voltages voor de videokaart te laag worden. Kijk eens met everest hoe je 3.3 en 12V lijnen er voor staan tijdens een torture-test

Mocht je je 3200+ kwijt willen, mag je me een emailtje sturen :P

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:32
Toch zou ik je willen aanraden een andere voeding te proberen (lenen van een andere PC?) en je kast te aarden. Ook al had je andere CPU hier geen last van, niets geeft zulke eigenzinnige problemen als een niet geaarde PC. Dus haal ergens een verlengsnoer met randaarde en sluit je PC eens aan op een geaard stopcontact in de keuken o.i.d.

En voor de mensen die een andere (lees hogere) refreshrate aanraden: Een TFT heeft geen refreshrate en dient zo laag mogelijk te staan, dus op 60Hz. Een hogere refreshrate voegt aan een TFT niets toe omdat het beeld niet met beeldlijnen wordt opgebouwd zoals bij een CRT. Met een hogere refreshrate belast je alleen maar de electronica van een TFT-scherm.
Pagina: 1