Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

UPS stoort TV geluid

Pagina: 1
Acties:

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Ik heb op CZ een mooie UPS gekocht die ik nu al een paar maanden in gebruik heb. Alles is aangesloten op deze manier: (klikje)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/ups_storing.GIF

Links bij de wall outlet zit mijn UPS aangesloten, samen met een stekkerblok waar weer een stekkerblok aan zit om alles van stroom te voorzien. Aan de UPS zit mijn PC en wat randapparatuur, en de onbelangrijke meuk zit gewoon zonder UPS aan het net.

Nu wou ik dus vanochtend TV kijken (voor het eerst in n paar maanden dus) maar het probleem is dat ik een gigantische brom had op mijn geluid, ik kon niet verstaan wat er werd gezegt, terwijl het beeld prima is. Nu loopt er een mooie coax kabel boven mijn burolangs, door de lucht naar mijn deurstijl waar een koppelstukje zit waar een andere kabel weer door het huis naar het TV aansluit punt gaat. De coax kabel komt niet dichter bij de UPS dan 1.80 meter. Als ik de UPS uitzet (dus wel 230 erop, maar apparaat uit) dan is de brom al stukken minder en hoor ik al mensen praten, maar echt goed verstaanbaar is het niet. Als ik de 230 stekker uit mijn UPS trek, dan is alle ruis weg en heb ik prima geluid. Het rare is dat het beeld met of zonder UPS altijd goed is en ook niet verandert.

Nou ben ik niet echt TV expert, dus ik weet niet of dit nou via de 230 of via de coax binnenkomt, en belangrijker, hoe ik dit oplos. Want elke keer UPS uit als ik TV wil kijken is ook niet echt handig.

Specs:
TV: Sony uit eind jaren 80/begin 90, geen idee watvoor type
UPS: APC Smart-UPS 1400

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarschijnlijk ligt dit gewoon bij de aarding. Is het stopcontact waar je die UPS aanhangt geaard of niet? Als dat niet het geval is zou ik dat eerst eens doen.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Terw_Dan schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:12:
Waarschijnlijk ligt dit gewoon bij de aarding. Is het stopcontact waar je die UPS aanhangt geaard of niet? Als dat niet het geval is zou ik dat eerst eens doen.
goed dat ik dit topic lees, kan namelijk niks aarden dus een ups zal wel zelfde doen hier, of niet?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bartgrefte schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:20:
[...]

goed dat ik dit topic lees, kan namelijk niks aarden dus een ups zal wel zelfde doen hier, of niet?
Hele grote kans van wel ja. Wat er namelijk zal gebeuren is dat hij gaat aarden op het lijntje met de minste weerstand. Als dat namelijk je coax kabel is dan kun je dit soort dingen gaan krijgen idd.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien is het ook niet heel on-interessant om te weten of er een verbinding van je ups/pc naar je tv is. Hierbij denk ik dan aan tv-out of het geluid dat daar bij hoort. of misschien heb je een tuner kaart in je pc die aan de kabel hangt.

Al denk ik niet dat he dit echt kan zijn, aangezien het ook is als je je ups uitzet. Maar altijd het vermelden waart. Verder zou ik ook inderdaad kijken naar aarding, of misschien ergens dat de draad die naar de ups gaat wel in de buurt komt van de coax en daar dan die brom opzet.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-11 17:34
als je wilt weten of het van de coax of de 230 komt, kun je misschien proberen je coax er uit te trekken, en een videorecorder aansluiten.

een ups kan denk ik niet zonder een geaard stopcontact. de ups zal dus wel wat aan spanningsregeling doen die invloed heeft op de + en - van de kabel naar je wandcontactdoos. daaar zit ook de rest van je apparatuur op, en ik denk dat op die manier de brom in je tv komt?

of anders van ups naar het eerste stekkerblok, en dan naar je tv

probeer dan eens met een verlengsnoer de stroom voor je tv ergens anders vandaan te krijgen en dan te kijken of ie nog bromt.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb je pic ff verkleind, zorg in het vervolg aub zelf ff dat je pics smaller dan 576 pixels zijn.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
De boel is hier idd niet geaard, ik woon in zon huis uit 1920 en destijds was aarding nog niet zo'n issue kennelijk. De TV is verder dus ook niet geaard, maar daar zit ook geen geaarde stekker aan, gewoon zo'n standaard 2 polige 230 plug.

Er is geen verbinding tussen mijn PC/UPS naar de TV, behalve dan via de twee 230V draden. Ik ga iig is een geaard verlengsnoer halen morgen om te testen of ik het probleem daar ook nog mee heb met de UPS :) .

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
Ok, das duidelijk genoeg. De UPS genereert een hele hoop storing, die weggewerkt wordt door een netfilter en een goed ontwerp van de printplaten enzo. Dit wegwerken kan echter maar goed werken als een aarding is aangesloten, anders werkt die netfilter maar een beetje, en staalt alle storing zo in het rond. Je TV pikt die hoogfrequente storing op (via zijn 230V aansluiting, en via de lucht) en geeft deze netjes weer op de beeldbuis.
Aarding aansluiten, en nee, waterleiding of CV zijn géén goeie aarding, mag je écht niet (mis)bruiken als aarding, en de storing zal héél sterk verminderd zijn (heel waarschijnlijk zal je er niets meer van merken).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1