Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Naatan.com - Blog & Wordpress Plugins | Divia-CMS.com (OpenSource) - Currently Recruiting!
Als lange termijn oplossing. Electricien inhuren om je stopcontact te aarden.
Intel I7 970 CPU | Asus Rampage III Extreme | Asus ROG Strix GTX 1060 OC | Lian Li V1200 Case | Ocz Revodrive 3 X2 240GB | 12 GB Corsair Dominator | Creative Recon 3D | Corsair AX750 PSU | | Oxize Photography: www.Oxize.nl
Enfin ik heb wel een stopcontact tot mijn beschikking wat wel een pinnetje heeft, als ik nou mijn voeding daarop aansluit en de rest van mijn PC apparatuur (scherm + luidsprekers) op het ongeaarde stopcontact aansluit, heeft dat dan nog steeds gevolgen of zou het dan goed moeten werken?
Aarden aan de verwarmingsbuis is niet verstandig om te doen. Grote kans dat je verwarmingsbuis niet ergens tot aan de aarde doorloopt. Sla dan liever een nieuwe aardepin.Oxize schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:53:
Geen geaard stopcontact -> Draadje aan kast en verwarming vastmaken. Wel eerst even een plekje verfvrij maken op de verwarming-buis.
Dan ligt het dus niet aan je moederbord, maar gewoon aan je voeding die niet geaard is.Naatan schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:29:
Dat is helaas echter niet het geval, wanneer ik mijn kast aanraak voel ik stroom door mij heenlopen dus..
Je kunt het beste gewoon alles aarden, dan krijg je ook geen potentiaal verschillen tussen je apparatuur (wat als gevolg kan hebben dat je speakers gaan brommen).Naatan schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:56:
Ik gebruik een verlengdoos voor mijn stopcontact waar geen aarding (pinnetje) op zit.. stom eigenlijk dat zoiets bestaat als het zo serieus is.
Enfin ik heb wel een stopcontact tot mijn beschikking wat wel een pinnetje heeft, als ik nou mijn voeding daarop aansluit en de rest van mijn PC apparatuur (scherm + luidsprekers) op het ongeaarde stopcontact aansluit, heeft dat dan nog steeds gevolgen of zou het dan goed moeten werken?
Ik zou dus gewoon 3 euro uitgeven voor een stekkerdoos met aarde
[ Voor 32% gewijzigd door TERW_DAN op 08-10-2006 14:00 ]
Verwijderd
Weet dat tegenwoordig veel radiatorbuizen van kunststof zijn... dus daar schiet je dan niets mee op.Oxize schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 13:53:
Geen geaard stopcontact -> Draadje aan kast en verwarming vastmaken. Wel eerst even een plekje verfvrij maken op de verwarming-buis.
Zowiezo is aarding van een PC een goed ding ivm afscherming.
Alternatief voor aardleiding is dat je de aardleiding aftapt vanuit een stekkerdoos die deze wel heeft en dit doortrekken naar de stekkerdoos van jou PC.
ik heb in mijn huis helemaal geen aarde verder, behalve oor de was en droogmachine ( tja.. oud huu huis..)
en heb nergens last van.
(uiteraard tot er bliksem inslag oid is)
ik heb ook wel eens zon powersurge of zoiets van belkin overwogen, maar dat schiet denk ik niets op omdat die in een ongeaard stopcontact waarschiujnlijk ook weinig doet.
misschien nog net wel fluctuaties in de spanning wat uitvlakken, maar meer niet?
die powersurge dingen helpen geen reet als je ze ongeaard aansluit, de piekspanning kan geen kant op, behalve naar je apparatuur. Overigens werken ze bij blikseminslag ook niet heel erg veel.engelbertus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:02:
een goed verlengsnoe kopen helpt ook wel natuurlijk. die kosten ook geen duizend euro.
ik heb in mijn huis helemaal geen aarde verder, behalve oor de was en droogmachine ( tja.. oud huu huis..)
en heb nergens last van.
(uiteraard tot er bliksem inslag oid is)
ik heb ook wel eens zon powersurge of zoiets van belkin overwogen, maar dat schiet denk ik niets op omdat die in een ongeaard stopcontact waarschiujnlijk ook weinig doet.
misschien nog net wel fluctuaties in de spanning wat uitvlakken, maar meer niet?
Misschien een gevolg van- ofzo? Of misschien moet ik hem wat tijd geven om te recoveren? ^_^
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan je hardware (brak geheugen/mobo/processor ofzo), heeft waarschijnlijk dus niets te maken met de aarding van je computer.Naatan schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:08:
Ik heb eigenlijk al lange tijd last vna een pc die spontaan vastloopt, maakt niet uit of we er op bezig zijn of niet.. ik krijg nou het idee dat het met die aarde te maken heeft, maar nu dat ik hem heb aangesloten op het stopcontact wat wel geaard is loopt ie nog steeds vast (hij loopt sneller vast wanneer ik een programma open wat meer inspanning vereist, maar hij loopt net zo goed vast wanneer ik er niks mee doe).
Misschien een gevolg van- ofzo? Of misschien moet ik hem wat tijd geven om te recoveren? ^_^
If I can't fix it, it ain't broken.
2) vragen over voedingen en aarding horen in Overige Hardware thuis, maar je vraagt hier werkelijk niets dat niet reeds etterlijke malen voorbij gekomen is. Ja, aarden is aangeraden - en zeker als je geaarde stopcontacten ter beschikking hebt, en nee, aarden via draden naar verwarmingsbuis in *NIET* aan te raden aangezien je bij kortsluiting risico loopt op electrocutie of brand (waarbij bovendien verzekering absoluut niet zal uitbetalen als ze dit ontdekken).
Lees dus gewoon de vele bestaande topics over aarding door ipv vragen het wiel opnieuw uit te vinden
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()