MSI P965 USB en Snelheids probleem

Pagina: 1
Acties:

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-11-2025
Hallo allemaal!

Ik zit met het volgende probleem, mijn moederboard ondersteund 10x uUSB 2.0.
Dat is heel mooi want ik heb een hoop USB apparaten, echter willen niet alle USB poorten werken.
Op het mobo zitten 3 aansluitingen voor extra USB poorten. En hier plug ik mijn Front USB connector van mijn Sonata2 kast op, een USB 2.0 bracket en een Card reader.

De enige extra aansluiting die werk is de Front USB aansluiting van mijn pc-kast.
De andere zijn aangesloten, en ze geven de USB apparaten ook spanning, want als ik bijv. mijn logitech Rumblepad aansluit gaat het lampje branden, en werkt de tril functie.
Ook de ledjes op de cardreader gaan branden als ik er een kaarjte in duw. Alleen Windows detecteert ze niet.

Ik heb de nieuwste chipset driver geïnstalleerd, nieuwste bios (1.5) zit er al op.

Dit is mijn systeem:
E6600
MSI P965
MSI 7900GTO
2gb Kingston
NEC 3250 brander
Antec Sonata2 met 450watt voeding

Ook heb ik last van "lag" als de DVD speler word gebruikt, bij het lezen van een CD/DVD en bij het branden is mijn systeem traag. Mijn muis beweegt langzamer en het branden van een DVD gaat op max 1mb/sec.

Verder draait mijn Systeem op Windows XP SP2met recente drivers.

Help :+

• ApOE
Het USB probleem is opgelost.
Ik heb de stekkers van positie gewisseld op het moederbord en nu werken alle USB poorten.
Wel vaag, want dat had ik al eens geprobeerd. Maar goed het werkt en daar gaat het om.

Nu nog even uit zoeken waarom de DVD-Rom zo slecht presteert.!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor de DVD speler zou ik eens kijken of je niet toevallig op Pio modus draait. Als dat het geval is dan heb je een grote kans dat je systeem idd extreem traag werkt.

Verder zou ik eens kijken of de USB headers wel goed aangesloten zijn en niet dat de pinout niet helemaal overeen komt. Als de spanningslijnen wel kkloppen, maar de datalijnen niet dan kan het zijn dat je wel stroom krijgt, maar ook niet meer dan dat.

• ApOE
Bedankt voor je reply, DVD problemen zijn volgens mij nu opgelost.
Ook de USB problemen leken voorbij, alleen mijn cardreader heeft maar even gewerkt. Windows detecteerde hem, installeerde hem en ik kon een geheugen kaartje formatteren. 2 minuten later wilde ik TomTom kaartjes instaleren op een SD kaartje, maar nu is mijn kaartreader nergens meer te vinden in windows :? Hij is opeens verdwenen en ik heb geen id waar ik hem moet zoeken |:(

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Test het ding eens op een andere pc, en refresh je USB drivers eens.

Verwijderd

Hoe heb je het dvd probleem opgelost? Ik heb namelijk hetzelfde.

• ApOE
Ik had hem op IDE Master staan, dit heb ik veranderd naar slave.
Branden gaat weer soepel en snel, en ook instalaties verlopen weer soepel.

Mn cardreader werkt goed in een andere PC, ik vermoed dat de connector op mijn moederbord niet helemaal goed is. Morgen maar eens even beter bekijken.

Verwijderd

ok, heb je ook een sata 2 hd?

Verwijderd

Volgens mij is de voeding in de sonata niet compatible met de p965, iets met een vereiste -5v lijn.

• ApOE
Ik kan alle benodigde voeding connectors aansluiten op het moederbord. Dus volgens mij is de antec voeding 100% compatible
ok, heb je ook een sata 2 hd?
Ja ik heb een Sata2 hdd, en mn DVD-Rom is gewoon IDE, deze stond op master en veroorzaakte een hoop vertraging. Nu hij opslave staat werkt hij prima!

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:16
Bios Flashen hielp bij mij. Daarvoor had ik ook telkens last van dat het cpu gebruik op + 50% stond.
Pagina: 1