[xp] Passwordcache netwerk legen

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een volgende vraag, even in een situatieschetje.

Ik heb een pc/server met gebruiker1 met password1.

Nu heb ik op een andere pc ingelogd met gebruiker2 en password2.

Vervolgens ga ik naar //pc1/c$ en tik de gebruiker2 code in maar heb ook aangevinkt dat ie het password moet onthouden. terwijl dit een gewone user is die er eigenlijk niet bij mag.

Nu heeft gebruiker2 dus eeuwig recht om met zijn eigen password op de share te komen.

Hoe kan ik deze password 'cache' manueel verwijderen?

Bij voorbaat dank!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 18:03
start -> control panel -> user accounts -> advanced -> manage passwords -> lijst leegmaken...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Fairy
  • Niet online
tc982 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:56:
start -> control panel -> user accounts -> advanced -> manage passwords -> lijst leegmaken...
De genoemde is leeg, er stond ook niks in.

Misschien belangrijk om te melden, het is wel in een domein (mocht dit uitmaken).

[ Voor 14% gewijzigd door Fairy op 08-10-2006 13:21 ]

Verwijderd

net use \\sharenaam /delete

• Fairy
  • Niet online
Da's alleen bij mappings.

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
hoe kan je gebruiker2 nu leesrechten krijgen als ie ze niet heeft?
zet de rechten eens goed op je server dan..

het heeft niet met het paswoord, of de gebruiker te maken, en ook niet met het onthouden van het wachtwoord.

als hij er eens bij kan met zijn eigen wachtwoord, kan dat natuurlijk ook als ie dat later weer intypt.

je moet dus de rechten op die share zo zetten dat gebruiker2 er niet bij mag, of liever, dat gewone gebruikers er niet bij mogen ( de gebruikersgroep)

je hebt het over een domein, en degene op die pc ( de pc zit in het domein en de gebruiker ook, en is in het domein gekoppeld aan gebruikersgroepen, die rechten hebben op een share.)

Verwijderd

Extra > Internet Opties > Inhoud > Auto Aanvullen > Wachtwoorden wissen ?

Misschien dat je dit bedoeld?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik moet het met Engelbertus eens zijn..

Volgens mij probeer je het aan de verkeerde kant op te lossen.
Of iemand wel of niet bij een netwerk resource mag bepaal je hoofdzakelijk @ de resource in kwestie (of daarvoor al).
Niet op de client.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Fairy schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:50:
[...]

Da's alleen bij mappings.
nee, doe es een net use
hier zie je niet alleen drive mappings, maar alle gelegde connecties waarvoor amdere credentials zijn gebruikt

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 19:08 ]

• Fairy
  • Niet online
engelbertus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:57:
hoe kan je gebruiker2 nu leesrechten krijgen als ie ze niet heeft?
zet de rechten eens goed op je server dan..

het heeft niet met het paswoord, of de gebruiker te maken, en ook niet met het onthouden van het wachtwoord.

als hij er eens bij kan met zijn eigen wachtwoord, kan dat natuurlijk ook als ie dat later weer intypt.

je moet dus de rechten op die share zo zetten dat gebruiker2 er niet bij mag, of liever, dat gewone gebruikers er niet bij mogen ( de gebruikersgroep)

je hebt het over een domein, en degene op die pc ( de pc zit in het domein en de gebruiker ook, en is in het domein gekoppeld aan gebruikersgroepen, die rechten hebben op een share.)
Shareparameters en rechten zijn in orde, maar ik ben er denk ik al uit, zit e.e.a. remote te doen en denk dat ik het verkeerde werkstation in handen heb.

Morgen even verder spelen, maar ik denk idd dat het te vinden zal zijn in die 'manage passwords' button.

• Fairy
  • Niet online
BackSlash32 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:41:
Ik moet het met Engelbertus eens zijn..

Volgens mij probeer je het aan de verkeerde kant op te lossen.
Of iemand wel of niet bij een netwerk resource mag bepaal je hoofdzakelijk @ de resource in kwestie (of daarvoor al).
Niet op de client.
Behalve als je op de client de credentials ingeeft van een gerechtigde gebruiker. Alleen is het dan niet zo handig om deze te saven.

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 08-10-2006 19:56 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat kan je weer ondervangen in je Security templates.

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/cachedcreds.png

Hier staat ie disabled, dus dan kan je wel je credentials opslaan.
Blijft natuurlijk zo dat ook een sessie met niet - opgeslagen credentials nog steeds bij resources kan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1