Toon posts:

Mp3's plots onbruikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een vreemd probleem met veel mp3-bestanden op mijn pc, ze zijn compleet onleesbaar geworden. In WMP krijg ik de bekende 'de bestandsextensie komt niet overeen met de bestandsindeling' foutmelding.

Al mijn muziekbestanden staan samen op dezelfde partitie, heb hierop al schijfcontrole gedaan maar er zijn geen problemen gevonden.
En het is altijd per album dat ze niet meer werken, indeling op schijf is D:/Muziek/Artiest/Album, dus het is altijd zo'n laatste map die volledig onbruikbaar is. Soms zit er bij in zo'n map ook bv een textfile met lyrics ofzo, die werken nog perfect, het zijn enkel de mp3 bestanden.
Het lijken ook compleet willekeurige albums te zijn, zit totaal geen logisch verband tussen; zijn nummers die dagelijks worden gespeeld, anderen in jaren niet gespeeld, enz...

Heb al wat gegoogled maar ik vind nergens echt bruikbare info.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit ziet er uit als een typisch geval van datacorruptie. Dit heb ik zelf ook al een aantal keren meegemaakt (gelukkig met name in testomgevingen). Het kan komen door brak geheugen, dat bestanden verkeerd wegschrijft en ze corrupteert, maar het kan ook goed zijn dat je FAT of MFT brak is (dit probleem had ik laatst nog in mijn server... gevolg was dat ik de nodige data had die gewoon corrupt was en ook niet meer fatsoenlijk geopend kon worden).

Beste wat je dus kunt doen is je geheugen eens testen en kijken of je de FAT of MFT kan herstellen mocht deze brak blijken.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ook eens gehad, met 4 cd's die ik (tegelijk) gehaald had, ze waren ook alle 4 tegelijk niet meer te openen. (toeval?)
maar verder geen last meer van gehad. Mischien omdat ik tegenwoordig alle mp3s readonly maak zodat WMP de tags niet meer kan volstoppen met troep

ik kon ze overigens wel kopieren/knippen/plakken/etc... geen idee of ze nu écht corupt waren

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 08-10-2006 13:21 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Probeer eens de mp3-files afspelen met WinAMP als hij dan wel je muziek kan afspelen, kan het zijn dat de mp3-codec van windows corrupt is. en heb je soms laatst ook een (mega/all-in-one) codec pack uninstalled, die hebben soms van die grappen dan ze ook echt alle codecs weg gooien.

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

Verwijderd

Topicstarter
Giga_Bjorn schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:39:
Probeer eens de mp3-files afspelen met WinAMP als hij dan wel je muziek kan afspelen, kan het zijn dat de mp3-codec van windows corrupt is. en heb je soms laatst ook een (mega/all-in-one) codec pack uninstalled, die hebben soms van die grappen dan ze ook echt alle codecs weg gooien.
Ze spelen in geen enkel programma af dat ik heb (=Winamp, WMP, itunes, realplayer en Sonicstage), heb voor zover ik weet niks van codec's geinstalleerd of verwijderd.

@Bartgrefte: ik kan deze bestanden ook kopieren, plakken, enz... het is echt enkel het afspelen dat niet wilt lukken

@Terw_Dan: Dat ga ik morgen eens proberen, ik laat het resultaat horen.

Zou het kunnen dat het door defragmenteren komt? Heb het ontdekt nadat ik al m'n schijven heb gedefragmenteerd met Perfectdisk 7.0, was enkele dagen erna, heb de gewoonte een bepaalde playlist dagenlang te spelen, zaten dus enkele dagen tussen het defragmenteren en veranderen van playlist, maar in die tijd is er toch niks speciaals gebeurt met m'n HD voor zover ik weet.

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Niet toevallig een virus dat de bestanden hernoemt heeft en dat je Hide extensions bij folder options aan hebt staan. Dat zou verklaren warom copy\paste wel gaat en afspelen niet.

Battle.net tag

• Giga_Bjorn
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Probeer eens de mp3 files te kopiëren naar een usb-stick en dan kijken of ze wel worden afgespeeld op een andere PC. verder wat voor soort harddisk heb je en hoe oud is hij? Ik heb ook wel eens meegemaakt dat een brakke voeding ook voor data corruptie zorgt

Ik zit niet links, ik zit niet rechts, ik zit recht achter voor mijn pc.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog eens een checkdisk gedaan, nu vanaf de windows cd-rom. Nu vond ie blijkbaar wat meer dingen dan bij de eerste keer, zijn nu veel bestanden weg en staat een hoop in een found.000 map. Voor zover ik weet voorspelt dit niet veel goeds...
Gelukkig heb ik nog een groot deel van mijn muziekcollectie op m'n andere pc en/of mp3-speler staan, dus ik kan het grootste deel wel recoveren. Ik denk dat ik eens asap voor een externe HD ga kijken en deze partitie gewoon ga formatteren.
'k ben uren bezig met de werkende bestanden tussen de kapotte uit te zoeken, en een hd die moeilijk doet vertrouw ik niet meer. Kan ik gewoon de muziek van m'n andere pc halen en als backup op de externe laten staan. Die enkele dingen dat ik dan kwijt ben is me die uren werk niet waard...
Staat ook een 50GB aan fotomateriaal op die hd (wel op andere partitie), 'k kan niet leven met het gedacht dat deze op een onbetrouwbare hd staat :p

Gaat overigens om een Maxtor van 160GB, nog geen jaar oud, is m'n derde maxtor in 2 jaar die moeilijk doet, ik blijf vanaf nu bij de andere merken denk ik. Geheugen en voeding zijn geen problemen mee, denk dat het echt aan de HD zelf ligt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:39:

Gaat overigens om een Maxtor van 160GB, nog geen jaar oud, is m'n derde maxtor in 2 jaar die moeilijk doet, ik blijf vanaf nu bij de andere merken denk ik. Geheugen en voeding zijn geen problemen mee, denk dat het echt aan de HD zelf ligt.
weet je zeker dat je voeding niet hetgene is dat moeilijk doet? Als de spanningen namelijk fluctueren heb je redelijk snel het probleem dat je hardeschijven brakkig gaan doen.

en geen Maxtors meer gebruiken zal niet zo moeilijk zijn, gezien ze overgenomen zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:15:
[...]

weet je zeker dat je voeding niet hetgene is dat moeilijk doet? Als de spanningen namelijk fluctueren heb je redelijk snel het probleem dat je hardeschijven brakkig gaan doen.

en geen Maxtors meer gebruiken zal niet zo moeilijk zijn, gezien ze overgenomen zijn :P
Die 3 maxtors zijn in 3 verschillende pc's doodgegaan, met dus 3 verschillende voedingen, die alledrie zeer stabiel waren qua voltages ;) geheugen overleeft makkelijk 24 uur prime95 en heb de voeding ook eens een tijdje gecontroleerd met multimeter.
Neh, dat merk heeft gewoon iets tegen me denk ik... :+
Pagina: 1