Apoc2En dan kun je over zijn opvoeding beginnen, welnu de volgende vraag: Genetische afwijkingen kan een mens niets aan doen, maar aan je milieufactoren (zoals opvoeding wel?)
En het gedrag van een mens wordt volgens de wetenschap volledig bepaald door DNA+milieufactoren.
Het is niet verenigbaar met deze samenleving, maar niemand kan echt helpen wat hij doet. Niemand heeft echt invloed.
Wat is er dan mis met mijn stelling?
Als je op voorhand al weet dat je eventuele kinderen een bepaalde slechte eigenschap zullen krijgen die het dagelijks gedrag van die kinderen zal beïnvloeden, dan probeer je toch door o.a. de opvoeding, een milieufactor, die slechte eigenschap de kop in te drukken?
Je wordt niet alleen gevormd door je ‘oer’-eigenschappen, maar juist ook door die opvoeding. Dat zeg je zelf ook.
Alleen leg ik de nadruk op een ‘goede’ opvoeding. Van kinds af aan is dat zeer belangrijk. Wordt de opvoeding verwaarloosd, dan ben ik het met je eens, dat het later voor dat ‘slechte’ persoon ook moeilijker wordt om een ander/beter gedragspatroon aan te leren.