[WiFi] op bovenverdieping? Hoe signaal versterken....

Pagina: 1
Acties:
  • 7.838 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb ADSL van 12move, en destijds gekozen voor de wireless uitvoering (1 jaar terug).
Toen heb ik geleverd gekregen de Zyxel Prestige 2000 serie met een ZyAIR G-220 ontvanger.

Door de dikke betonvloer is het signaal zwak, mijn oplossing was om de antenne uit te gooien in het trapgat: resultaat goed signaal.

Maar sinds kort woon ik samen en heeft de laptop van mijn vriendin boven dezelfde problemen.
Dus ik wil voor een hardware matige oplossing in de vorm van een soort "tussenpunt" halverwege de trap. Maar wat heb ik hiervoor nodig?

Ze ontvanger is volgens mij een b+g ontvanger, maar wat de verzender is? geen idee?
En heb ik dan alleen een wireless router nodig of een wireless ap?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wil je de minste problemen, zoek dan een signaalversterker voor halverwege je woning van hetzelfde merk / zelfde lijn.
Naar ik begrepen heb, willen repeaters/bridges van verschillende merken wel eens net niet goed werken met die van een ander merk (al heb ik er zelf geen ervaringen mee).

Tijd voor een nieuwe sig..

• Jivecar
Koffie schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:08:
Wil je de minste problemen, zoek dan een signaalversterker voor halverwege je woning van hetzelfde merk / zelfde lijn.
Naar ik begrepen heb, willen repeaters/bridges van verschillende merken wel eens net niet goed werken met die van een ander merk (al heb ik er zelf geen ervaringen mee).
Maar het benodigde apparaat heet dus repeater of bridge....?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
Jivecar schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:41:
[...]

Maar het benodigde apparaat heet dus repeater of bridge....?
Deze: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=LWAL52

Heb dit al bij meerdere klanten in nieuwbouwhuizen toegepast.
Nog geen probleem ondervonden..

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
Wouter Bakker schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:45:
[...]

Deze: http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=LWAL52

Heb dit al bij meerdere klanten in nieuwbouwhuizen toegepast.
Nog geen probleem ondervonden..
of een willekeurig AP met WDS support (Waarbij de aanwezige router dat ook moet ondersteunen)..

Afaik is dat linksys ding gewoon een WDS-repeater, met een mooi cdtje erbij en een andere naam, zodat de prijs lekker kan blijven (itt tot een normale router met WDS wat hetzelfde doet voor de helft vd prijs)

• Jivecar
DJSmiley schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:20:
[...]

of een willekeurig AP met WDS support (Waarbij de aanwezige router dat ook moet ondersteunen)..

Afaik is dat linksys ding gewoon een WDS-repeater, met een mooi cdtje erbij en een andere naam, zodat de prijs lekker kan blijven (itt tot een normale router met WDS wat hetzelfde doet voor de helft vd prijs)
WDS support?
En heeft iemand idee of mijn adsl modem/router dat heeft? De informatie van de fabrikant is zeer gering.....

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

Klippy

Still Game

WDS = Wireless Distribution System (http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System)

Volgens mij maakt het daarbij niet eens zoveel uit of jou router dat heeft, want die hoeft geen bestaand wireless signaal te verspreiden. Dat weet ik overigens niet 100% zeker, want zoals gezegd zijn er nogal eens wat compatibility issues met WDS, omdat het geen echte standaard is. Ik heb ooit eens de Linksys die hier genoemd staat gebruikt ergens zonder me al te veel daarin te verdiepen en dat werkte prima, misschien was dat geluk.
In feite doet die Linksys niks anders dan je bestaande wireless signaal oppikken en dat weer versterken en opnieuw de lucht in zenden. Soort repeater dus, vergelijkbaar met een bedraad netwerk.
In praktijk werkt het ietsje anders, omdat je een draadloze verbinding maakt met die Linksys, maar dat is even niet belangrijk.

Denk dat DJSmiley gewoon wil zeggen dat hij dat Linksys apparaat een beetje duur vind en elke andere router met WDS support precies hetzelfde kan. Dus je kan ook een andere router kopen.

Dat moet je verder helemaal zelf weten, maar ik vind 100 euro voor die Linksys wel meevallen en die werkt prima, doet precies wat jij wil, geen overbodige functies en lekker duidelijk.

Samengevat: Haal een router met WDS support of koop een Range Expander zoals die Linksys.
Dat is het makkelijkste.
Je kan ook gewoon een andere willekeurige router of accespoint kopen en een UTP kabel naar boven trekken, maar dat is denk ik niet wat je zoekt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Jivecar
Klippy schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 08:16:

Samengevat: Haal een router met WDS support of koop een Range Expander zoals die Linksys.
Dat is het makkelijkste.
Je kan ook gewoon een andere willekeurige router of accespoint kopen en een UTP kabel naar boven trekken, maar dat is denk ik niet wat je zoekt.
Helder,
en nee ik ben niet van plan een kabel naar boven te trekken.

Ik ga me eens verdiepen in het (beperkte) aanbod van range expanders & repeaters....

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:48

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Vergeet niet dat een repeater de bandbreedte zal halveren.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Jivecar
Bor de Wollef schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 08:56:
Vergeet niet dat een repeater de bandbreedte zal halveren.
En ga ik daar in de praktijk hinder van ondervinden?

De internetsnelheid is 2mbit, dus zolang het signaal deze 2mbit dan maar kan streamen lijkt mij alles goed? of maak ik een denkfout?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:36

Klippy

Still Game

Jivecar schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 09:21:
[...]

En ga ik daar in de praktijk hinder van ondervinden?

De internetsnelheid is 2mbit, dus zolang het signaal deze 2mbit dan maar kan streamen lijkt mij alles goed? of maak ik een denkfout?
Nee. Als je 54G gebruikt heb je 54/2=27Mbit en zelfs bij b hou je nog 11/2=5,5Mbit over.
In theorie dan. Maar ook in praktijk zal je wel boven die 2 blijven.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:39

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik gebruik met succes de EZ-12 Windsurfer antennereflector van FreeAntennas.com. (http://www.freeantennas.com/projects/template2/index.html)

Kost vrijwel niets om te maken (papier en alufolie) en werkt echt heel goed. Het is een parabolische reflector die het antenne signaal reflecteert in de richting waar nodig (in mijn geval, het huis in in plaats van naar de buren).

Ik gebruik de EZ-12 op een WAG54G. Deze staat in de meterkast naast de voordeur, signaal naar zolder was altijd net-aan.. van zwak tot zeer-laag. Goed bruikbaar, maar onbetrouwbaar. Met de EZ-12 op de antenne is het signaal gewoon goed op zolder. Altijd 48-54 Mbps en goede ontvangst. (Houten vloeren). De WAG staat een beetje achterover gekanteld met de reflector het huis in gericht. Ontvangst in het hele huis goed.

Ik heb de EZ-12 uitgeprint op normaal papier, alufolie ertegen geplakt en alles inelkaar gebeunt. Was 5 minuten werk. Het plan was om gewoon ff te testen en daarna een nette versie te maken met karton enzo. Maar ook deze slordig gebeunde versie werkt echt goed.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Pagina: 1