Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MX1000 Logitech in MX900 oplader ?

Pagina: 1
Acties:

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik heb eindelijk besloten mijn MX5000 set om te ruilen voor een DiNovo Desktop 2.0. Nu was ik hem aan het aansluiten en plaatste voor de grap mijn MX1000 laser muis op de oplader van de MX900 en het zeg ernaar uit dat hij aan het opladen was. De bedoeling is de laser muis op de DiNovo set te gebruiken. Tis allebij BT.

Nu ben ik een leek wat betreft amperages en volts. Maar kan iemand mij vertellen of ik daar niet de muis (dus de mx1000) OF/EN de oplader (van de MX900) ermee kapot maak.

Wat gegevens:

MX1000 muis onderop:
Rating:4.2V---,800mA
Hier zit een accu-tje in

Oplader MX1000:
Rating: 8V---,500mA

Mx900 Muis
Raing: 3V---,250mA
2x 1800mAh GP batt.

Oplader Mx900
Rating:5,8V == 1A (DC Plug)
Rating: 5V ---, 300mA

Ik heb ook een leuke computer..

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:43

Thandor

SilverStreak

Dit topic verhuis ik even naar Elektronica met de hoop dit topic daar meer succes heeft. After all heb je in EL meer kans op een technische reply m.b.t. de waardes die jij gepost hebt :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:33
In de MX1000 zit een Li-Ion batterij, bij deze komt het opladen érg kritisch, daarom zit er in de muis zelf zeker nog een aparte regulator, deze zal heel waarschijnlijk geen enkel probleem hebben met een verkeerde lader (hij zal gewoon niet beginnen laden als ie niet tevreden is met de lader).
De MX900 heeft blijkbaar Ni-MH batterijtjes zitten, die heeft gewoon een constante stroom nodig om op te laden, spanning maakt zoveel niet uit.

Het zijn dus totaal andere manieren van laden, omdat de regulatie in de MX1000 zeker in de muis zelf zit kan het niet zoveel kwaad deze in de verkeerde lader te stoppen. De MX900 zou ik niet op de verkeerde oplader zetten, daar loop je meer kans de batterijen te doen oververhitten of lekken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Bedankt voor de reactie .. ik vermoed, als ik het goed begrijp, dat de MX1000 er wat langer over zal doen om opgeladen te worden dan in zijn eigen lader?

Ik heb ook een leuke computer..

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10 00:17
Daar heb je kans op maar het hoeft niet per se zo te zijn.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.