Hi,
Ik wil een PC'tje voor mijn broertje samenstellen. Hij is voornamelijk een online gamer (Half Life / Fifa / vast nog wel wat), maar verder Office, MP3 en een beetje Photoshop. Belangrijk is verder dat Vista er soepel op loopt (whatever that may mean). Verder gaat dit systeem niet over-clocked worden of zoiets, dus daar hoeft geen aandacht aan besteed te worden.
Momenteel heeft hij een Pentium 1 GHz (I think), dus time voor een upgrade.
Het budget voor dit systeem is MAX € 900,- (het liefst eronder).
Nu heb ik me natuurlijk alweer wat ingelezen in wat nu een aardig systeempje is voor dat geld.
Ik ben tot nu toe op het volgende gekomen (via Cool-prices).
CPU
Intel Core 2 Duo E6400 €211,85
CPU komt in de charts van ome Tom beter uit dan bijvoorbeeld een X2 3800 (Half Life charts)
Motherboard
ASUS P5LD2-VM SE 945G €77,95
Ik ben niet echt thuis in de keuze voor een 'goed' motherboard. Dit lijkt me prijstechnisch wel een leuk board. Als dit niks is, tell me!
Memory
1024MB DDR2 PC5300 667MHz OEM €88,95
1024 MB lijkt me het minimale. PC5300 is redelijk geprijst geheugen.
Videocard
Asus Geforce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) €150,95
Presteerd volgens de Graphic Charts van ome Tom ook als een aardige middenmoter. Natuurlijk geen topsegment maar dat hoeft ook niet. Andere suggesties zijn welkom (in deze prijsklasse).
HDD
Maxtor 320GB SATA II 7200RPM 16MB €92.95
320GB verder weinig over te zeggen. Zelf gebruik ik ook Maxtor en ben tevreden.
Case
Coolermaster Centurion 5 CAC t-05 €48,95
Coolermaster maakt aardige behuizingen. Andere aanbevelingen (goedkopere alternatieven) zijn welkom!
Powersupply
Coolermaster RS-380-PCAR/P Extreme Power 380W €34,95
In voedingen ben ik dus helemaal niet thuis. Maar deze voeding zal wel goed aansluiten op de Coolermaster behuizing. Verder heb ik geen idee of 380W genoeg is. Overclocken zal NIET gaan gebeuren. Suggesties?
Other stuff
NEC 1.44 floppy drive black €5,95
Logitec cordless deluxe 650 desktop €26,95
Logitec R10 2.0 speakerset €14,95
Liteon DVD+/-R DRW-6S160P 16x €28,95
Geen ervaring met Liteon maar het zal best werken.
Assemblage €45,-
Totaal € 828,38
Volgens mij is het zo wel compleet. Heb ik geen components gekozen die niet compatible zijn met elkaar (dat kan gebeuren natuurlijk)?
Alle tips zijn welkom. Mensen die niet willen helpen reageer liever niet.
Alvast bedankt (namens mijn broertje
)!
Ik wil een PC'tje voor mijn broertje samenstellen. Hij is voornamelijk een online gamer (Half Life / Fifa / vast nog wel wat), maar verder Office, MP3 en een beetje Photoshop. Belangrijk is verder dat Vista er soepel op loopt (whatever that may mean). Verder gaat dit systeem niet over-clocked worden of zoiets, dus daar hoeft geen aandacht aan besteed te worden.
Momenteel heeft hij een Pentium 1 GHz (I think), dus time voor een upgrade.
Het budget voor dit systeem is MAX € 900,- (het liefst eronder).
Nu heb ik me natuurlijk alweer wat ingelezen in wat nu een aardig systeempje is voor dat geld.
Ik ben tot nu toe op het volgende gekomen (via Cool-prices).
CPU
Intel Core 2 Duo E6400 €211,85
CPU komt in de charts van ome Tom beter uit dan bijvoorbeeld een X2 3800 (Half Life charts)
Motherboard
ASUS P5LD2-VM SE 945G €77,95
Ik ben niet echt thuis in de keuze voor een 'goed' motherboard. Dit lijkt me prijstechnisch wel een leuk board. Als dit niks is, tell me!
Memory
1024MB DDR2 PC5300 667MHz OEM €88,95
1024 MB lijkt me het minimale. PC5300 is redelijk geprijst geheugen.
Videocard
Asus Geforce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI-I) €150,95
Presteerd volgens de Graphic Charts van ome Tom ook als een aardige middenmoter. Natuurlijk geen topsegment maar dat hoeft ook niet. Andere suggesties zijn welkom (in deze prijsklasse).
HDD
Maxtor 320GB SATA II 7200RPM 16MB €92.95
320GB verder weinig over te zeggen. Zelf gebruik ik ook Maxtor en ben tevreden.
Case
Coolermaster Centurion 5 CAC t-05 €48,95
Coolermaster maakt aardige behuizingen. Andere aanbevelingen (goedkopere alternatieven) zijn welkom!
Powersupply
Coolermaster RS-380-PCAR/P Extreme Power 380W €34,95
In voedingen ben ik dus helemaal niet thuis. Maar deze voeding zal wel goed aansluiten op de Coolermaster behuizing. Verder heb ik geen idee of 380W genoeg is. Overclocken zal NIET gaan gebeuren. Suggesties?
Other stuff
NEC 1.44 floppy drive black €5,95
Logitec cordless deluxe 650 desktop €26,95
Logitec R10 2.0 speakerset €14,95
Liteon DVD+/-R DRW-6S160P 16x €28,95
Geen ervaring met Liteon maar het zal best werken.
Assemblage €45,-
Totaal € 828,38
Volgens mij is het zo wel compleet. Heb ik geen components gekozen die niet compatible zijn met elkaar (dat kan gebeuren natuurlijk)?
Alle tips zijn welkom. Mensen die niet willen helpen reageer liever niet.
Alvast bedankt (namens mijn broertje