Pc automatisch opstarten zodra de stroom wordt ingeschakeld

Pagina: 1
Acties:
  • 6.658 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192150

Topicstarter
Hoi,

Ik wil graag mijn pc laten opstarten zodra er spanning opkomt.
In de bios zie ik geen mogelijkheid.
Wanneer ik de powerbutton " vastzet" en de power erop zet dan start deze op maar gaat na 3 seconden weer uit.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In de bios restore on AC powerloss op ON zetten. Als je dan de stekker erinsteekt boot hij direct.

Als je het op een houtje-touwtje manier wil oplossen kun je ook nog de groene en een zwarte draad op je voeding permanent kortsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24
In mijn (Asus) BIOS heb ik de mogelijkheid om de pc op te starten nadat deze van de elektriciteit is afgeweest. "Bootup after power loss" oid heet het :)

Wat voor moederbord heb je? :)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
met de bios optie "power on after power-fail" gaat je PC aan zodra er spanning is, tenzij je de vorige keer goed hebt afgesloten.
gaat dus niet echt goed werken met een OS als windows, maar voor een linuxservertje ofzo werkt het goed

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:02
Condensatortje parallel over de "power"knop aansluiting zetten, dan zal bij het opkomen van de spanning (wisselspanning), de condensator wat spanning doorlaten (lijkt alsof het knopje ingedrukt is), eenmaal de condensator volgeladen blijft de spanning constant, en lijkt het alsof ie er niet zit.
Dan blijft je powerknop gewoon werken overigens.

Waarde van de condensator: groot genoeg, te groot kan dacht ik niet. Met een 1µF elco zal het wel werken, spanning voor de elco maakt niet zoveel uit (elektroboer heeft doorgaans enkel de 63V modellen).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Super!!! dat werkt, superbedankt Terw_Dan

ook de andere voor hun bijdrage.
Terw_Dan schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:36:
In de bios restore on AC powerloss op ON zetten. Als je dan de stekker erinsteekt boot hij direct.

Als je het op een houtje-touwtje manier wil oplossen kun je ook nog de groene en een zwarte draad op je voeding permanent kortsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191300

1 noob vraagje he, waarom zou je dat willen, als je de stroom inschakelt dat de comp aangaat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Anoniem: 191300 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:23:
1 noob vraagje he, waarom zou je dat willen, als je de stroom inschakelt dat de comp aangaat???
Voor workstations zou ik het niet, maar bij servers is het wel erg handig als er een powerfailure op de cololocatie is enzo (En dat komt vaker voor dan je denkt :X )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Daar gaat het idd om..;)
moto-moi schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:25:
[...]

Voor workstations zou ik het niet, maar bij servers is het wel erg handig als er een powerfailure op de cololocatie is enzo (En dat komt vaker voor dan je denkt :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Beetje hetzelfde verhaal, maar dan anders, ik heb zelf een servertje gemaakt van een oude laptop, nou wil ik eigenlijk het liefst niet de hele dag de adapter erin hebben, dus ik zou er een timer op kunnen zetten, dat ie een paar uurtjes per dag gaat laden.

Maar is het ook mogelijk dat die lader alleen stroom trekt als de accu onder een bepaald niveau komt ofzo?

Of doen laptops dat automatisch al?

Edit: oh sorry had niet gezien dat dit topic van 2006 was, kwam hier via Google, wel nuttige info overigens.

[ Voor 12% gewijzigd door JDx op 16-04-2021 14:15 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

JDx schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 14:14:
Beetje hetzelfde verhaal, maar dan anders, ik heb zelf een servertje gemaakt van een oude laptop, nou wil ik eigenlijk het liefst niet de hele dag de adapter erin hebben, dus ik zou er een timer op kunnen zetten, dat ie een paar uurtjes per dag gaat laden.

Maar is het ook mogelijk dat die lader alleen stroom trekt als de accu onder een bepaald niveau komt ofzo?

Of doen laptops dat automatisch al?

Edit: oh sorry had niet gezien dat dit topic van 2006 was, kwam hier via Google, wel nuttige info overigens.
Er zijn sommige fabrikanten die daar apps voor hebben maar die werken alleen met de eigen laptops.

Waarom zou je dat overigens willen? Je bespaart er nul stroom mee en je accu gaat helemaal naar de ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:34
Ik zou trouwens niet willen dat mijn pc/server na een stroomuitval direct weer opstart. Ik zou eerst willen weten wat de oorzaak is van de stroomuitval...

Stel dat je systeem opnieuw aan het opstarten is en de stroom valt nogmaals uit dan lijkt me dat niet fijn voor je setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:08

br00ky

Moderator Harde Waren
@JDx, open maar even een eigen topic. Dat is overzichtelijker.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.