Toon posts:

Voorkeursnetwerk backup/klonen register

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem dat ik een voorkeursnetwerk heb waarvan ik de key niet weet dit is door iemand ingesteld maar die is de komende 2 maand niet bereikbaar. Nu moet mijn laptop opnieuw geinstalleerd worden maar moet wel weer gebruik kunnen maken van dat netwerk.

Nu is de vraag of ik op een of andere manier een back-up van dat voorkeursnetwerk kan maken door een registerpunt te kopieren en deze later te plakken in mijn nieuwe installatie.

Of worden deze instellingen misschien in een txt/ini bestand bijgehouden.

Of misschien kan ik hem klonen naar een andere pc en later terug klonen

#De key en voorkeursnetwerk kan ik alleen benaderen via config../netwerk inst.../eigenschappen, heb hier dus geen extern (intel) programma voorgebruikt
# Windows XP

Heb al bij microsoft technet gezocht maar daar staat niet veel bijzonders, weet iemand hier misschien een manier voor.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Same problem here :'(

Mijn Asus 1000H EEE PC'tje is helemaal de weg kwijt en nu kan ik nog alleen via veilige modus in Windows (Home Edition) komen.

Nou wil ik een nieuwe XP installatie gaan doen en ik heb gelukkig al mijn bestanden enzo kunnen back-uppen maar ik kan alleen de locatie niet vinden waar mijn WiFi/draadloos voorkeursnetwerken worden opgeslagen.

Als ik zoek op de naam van het netwerk vind ik niks en ook in het register zou ik niet weten waar ik moet zoeken :?

Iemand een idee waar deze worden opgeslagen...?

[ Voor 5% gewijzigd door crack_en_hack op 22-02-2009 19:20 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Je kunt met het MS-Backup programma je kritische systeem- en opstartbestanden bewaren, die je kunnen helpen het systeem in zijn oorspronkelijke staat terug te brengen.
Om dit te bereiken moet je System State Data backuppen.
De System State Data bevat alle oorspronkelijke boot- en systeembestanden inclusief de registry. Als je de System State herstelt vanuit de backup, worden eerst de bootfiles teruggeplaatst, en als laatste wordt de registry overschreven.

[ Voor 68% gewijzigd door donnervogel op 22-02-2009 20:59 ]

• crack_en_hack
donnervogel schreef op zondag 22 februari 2009 @ 19:26:
Je kunt met het MS-Backup programma je kritische systeem- en opstartbestanden bewaren, die je kunnen helpen het systeem in zijn oorspronkelijke staat terug te brengen.
Om dit te bereiken moet je System State Data backuppen.
De System State Data bevat alle oorspronkelijke boot- en systeembestanden inclusief de registry. Als je de System State herstelt vanuit de backup, worden eerst de bootfiles teruggeplaatst, en als laatste wordt de registry overschreven.
Ok dat is idd een hele goeie tip voor de toekomst maar nu heb ik er niet veel meer aan helaas want ik wil een hele nieuwe installatie maken (XP Pro i.p.v XP Home), Dus ik ben nu echt alleen nog opzoek waar mijn WiFi/draadloos voorkeursnetwerken worden opgeslagen.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Crack en Hack, kun jij dan ook niet meer op je eigen netwerk? Niemand die de sleutel meer weet?

Ben wat wantrouwend, maar je hebt je nick ook niet mee.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
En je komt je router niet meer in ?

• crack_en_hack
Exorcist schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:30:
Crack en Hack, kun jij dan ook niet meer op je eigen netwerk? Niemand die de sleutel meer weet?
Ja ik kan gelukkig nog wel op mn eigen netwerk, Ik weet immers zelf de key :)
Maar omdat ik in mn voorkeursnetwerken lijst iets van 15 netwerken heb staan van plaatsen waar ik vaak kom leek het mij handig deze te back-uppen en na de nieuwe instal weer te importeren...

En nee mn nickname is nu niet passend inderdaad :+, maar met dat tooltje van ralpje kom ik al een heel eind.
Maar dan nog rest mij de vraag waar deze gegevens in Windows staan, puur uit nieuwsgierigheid.
Niet nodig hoor, crack_en_hack doet bijna alles legaal :+ en volgens de regels B)
LuckyY schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:33:
En je komt je router niet meer in ?
Ja die kom ik nogwel in maar zoals hierboven al gezegt wil ik alle netwerken opslaan zonder ze allemaal weer opniew te moeten toevoegen later.

[ Voor 12% gewijzigd door crack_en_hack op 22-02-2009 21:46 ]

• crack_en_hack
crack_en_hack schreef op zondag 22 februari 2009 @ 21:41:
[...]
Maar dan nog rest mij de vraag waar deze gegevens in Windows staan, puur uit nieuwsgierigheid.
[...]

maar zoals hierboven al gezegt wil ik alle netwerken opslaan zonder ze allemaal weer opniew te moeten toevoegen later.
Iemand die dit weet...?

Pagina: 1