Toon posts:

Wanneer Abitkt7 en Wanneer een 7A

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de redenen om een Abit KT7 te verkiezen boven een KT7A en andersom?

En ga nou niet zeuren dat ik zo weinig van CPU's weet, want dat weet ik zelf ook wel;)!

Verwijderd

CPU=processor, je bent hier twee dingen aan het verwarren.

De kt7a heeft een kt133a chipset. Het ondersteunt dus een FSB van 266mhz, zoals de Palmino e.d. gaan hebben. Dat wil ook zeggen dat het geheugen van 133mhz (eindelijk) standaard op zijn optimale snelheid loopt.

Maar dit had op Hardware moeten staan, dus zal ik er iets bijzetten i.v.m. OC'en (dat wou je waarschijnlijk weten). Even goed OC-baar. En een zeer goed bordje.

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Een Kt7 is even duur als een Kt7a. Geen moeilijke keus dus.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 19:47 schreef Subwoofer het volgende:
CPU=processor, je bent hier twee dingen aan het verwarren.

De kt7a heeft een kt133a chipset. Het ondersteunt dus een FSB van 266mhz, zoals de Palmino e.d. gaan hebben. Dat wil ook zeggen dat het geheugen van 133mhz (eindelijk) standaard op zijn optimale snelheid loopt.

Maar dit had op Hardware moeten staan, dus zal ik er iets bijzetten i.v.m. OC'en (dat wou je waarschijnlijk weten). Even goed OC-baar. En een zeer goed bordje.
Ik heb um helemaal door. eeh, niet helemaal eigenlijk. kan je bij de kt7a de bus ook op 100 zetten? of staat ie daar standaard gewoon op?

Verwijderd

De gewone KT7 wordt niet meer gemaakt, vervangen door de KT7A, dus keuze is makkelijk, ook bij eventuele defecten wordt het omruilen is het wat makkelijker

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 januari 2001 22:23 schreef oppertweaker het volgende:
De gewone KT7 wordt niet meer gemaakt, vervangen door de KT7A, dus keuze is makkelijk, ook bij eventuele defecten wordt het omruilen is het wat makkelijker
Dat was alles bedankt! Wat heb jij trouwens overdreven veel harddisks man! WOWs!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 30 januari 2001 19:47 schreef Subwoofer het volgende:
Even goed OC-baar.
Niet helemaal waar- de KT7A is veel beter OC-baar. Met de KT7 kon je alleen de multilpier aanpassen (na streepjes zetten), in praktijk kon je se FSB (=bussnelheid) niet noemenswaardig verhogen (echt max 110). Nu kun met de KT7A je beiden tweaken. Je kunt bijvoorbeeld bij een Tbird of Duron 800 je multiplier van 8 in 6 veranderen, maar de bus van 100 naar 133 zetten. Gelijke kloksnelheid, maar forse performance winst. En dan kan die multiplier alsnog omhoog. Geef mij de KT7A maar!

Oslik, blyat! Oslik!

Pagina: 1