Naar aanleiding van dit topic:
speake bouwpakket van de conrad.
Jullie advies was om het hele zaakje te verkopen. Dit vond ik een slecht idee en ben aan het werk gegaan. Met behulp van wat speaker programmaatjes heb ik wat simulaties gedaan.
Ik heb toch gekozen voor de DS120i woofers van conrad. De midtoners en tweeters zitten in een even grote behuizing als ze in de atlas compact ook hadden. De woofers hebben netto 53 liter ruimte. De buitenafmetingen zijn volgens mij 20 x 105 x 40 cm
hieronder een bouwverslag:
Eerst maar eens wat hout gehaald en gaan lijmen
Toen een 'frees tool' gemaakt.
[IMG][/IMG]
wat is die frees een handige apparaat
Hier een leuke foto, nieuwe cases en de oude atlas compact.
De behuizing begint zijn vorm aan te nemen.
Grondlak!
Ik heb geen plaatjes meer van het verven, alles is met een roller gedaan.
De frontjes:

Einderesultaat met frontjes
En nog belangrijker; hoe klinken ze?
De eerste keer dat ik ze aanzetten wist ik niet wat ik hoorde. Het geluid is ultra helder, de bassen perfect en gaan zeer diep. Muziek klinkt zo veel anders dan met die aldi boxen. Met geluidseffecten is het net echt! Ik ben daarom zeer blij dat ik tegen jullie advies in toch dit project doorgezet heb
De overige visaton Tiw 360 woofer zit nu fijntjes in me subwoofer (80 liter kast) en klinkt veel strakker dan de raveland woofer.
speake bouwpakket van de conrad.
Jullie advies was om het hele zaakje te verkopen. Dit vond ik een slecht idee en ben aan het werk gegaan. Met behulp van wat speaker programmaatjes heb ik wat simulaties gedaan.
Ik heb toch gekozen voor de DS120i woofers van conrad. De midtoners en tweeters zitten in een even grote behuizing als ze in de atlas compact ook hadden. De woofers hebben netto 53 liter ruimte. De buitenafmetingen zijn volgens mij 20 x 105 x 40 cm
hieronder een bouwverslag:
Eerst maar eens wat hout gehaald en gaan lijmen
Toen een 'frees tool' gemaakt.
[IMG][/IMG]
wat is die frees een handige apparaat
Hier een leuke foto, nieuwe cases en de oude atlas compact.
De behuizing begint zijn vorm aan te nemen.
Grondlak!
Ik heb geen plaatjes meer van het verven, alles is met een roller gedaan.
De frontjes:
Einderesultaat met frontjes
En nog belangrijker; hoe klinken ze?
De eerste keer dat ik ze aanzetten wist ik niet wat ik hoorde. Het geluid is ultra helder, de bassen perfect en gaan zeer diep. Muziek klinkt zo veel anders dan met die aldi boxen. Met geluidseffecten is het net echt! Ik ben daarom zeer blij dat ik tegen jullie advies in toch dit project doorgezet heb
De overige visaton Tiw 360 woofer zit nu fijntjes in me subwoofer (80 liter kast) en klinkt veel strakker dan de raveland woofer.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 00:21 ]