[DIY] atlas compact III modificatie

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic:

speake bouwpakket van de conrad.

Jullie advies was om het hele zaakje te verkopen. Dit vond ik een slecht idee en ben aan het werk gegaan. Met behulp van wat speaker programmaatjes heb ik wat simulaties gedaan.

Ik heb toch gekozen voor de DS120i woofers van conrad. De midtoners en tweeters zitten in een even grote behuizing als ze in de atlas compact ook hadden. De woofers hebben netto 53 liter ruimte. De buitenafmetingen zijn volgens mij 20 x 105 x 40 cm
hieronder een bouwverslag:

Eerst maar eens wat hout gehaald en gaan lijmen

Toen een 'frees tool' gemaakt.

[IMG][/IMG]
wat is die frees een handige apparaat :9

Hier een leuke foto, nieuwe cases en de oude atlas compact.

De behuizing begint zijn vorm aan te nemen.

Grondlak!

Ik heb geen plaatjes meer van het verven, alles is met een roller gedaan.

De frontjes:

:o

Einderesultaat met frontjes :9

En nog belangrijker; hoe klinken ze?

De eerste keer dat ik ze aanzetten wist ik niet wat ik hoorde. Het geluid is ultra helder, de bassen perfect en gaan zeer diep. Muziek klinkt zo veel anders dan met die aldi boxen. Met geluidseffecten is het net echt! Ik ben daarom zeer blij dat ik tegen jullie advies in toch dit project doorgezet heb _/-\o_

De overige visaton Tiw 360 woofer zit nu fijntjes in me subwoofer (80 liter kast) en klinkt veel strakker dan de raveland woofer.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:11
Ziet er netjes uit. :)

Alleen je plaatjes kijken gaat zo wat lastig aangezien op GoT van alle imageshack plaatjes links worden gemaakt... ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon de direct links posten :) (nit naar de pagina's met plaatjes). Misschien werkt de BB code ook wel, moet je evne testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zorg wel even voor andere space want dit werkt inderdaad bar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt \o/

Ziet er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ok dan.. een leuk project :)

Ga je de boel nog netter afwerken? (de pics zijn brak, maar ik zie de naden duidelijk zitten).

en... vertel eens iets meer over je filter en simulatie? Tot hoever loopt de woofer door?

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Naden zie je amper, komt omdat praxis niet kan zagen. VInd het prima zo, en ik heb het bestaande filtergebruikt die al bij de boxen zat toen ik hem kocht. Simulaties heb ik nog niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:15:
Simulaties heb ik nog niet uitgevoerd.
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 11:09:
Met behulp van wat speaker programmaatjes heb ik wat simulaties gedaan.
right... 8)7
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:15:
en ik heb het bestaande filtergebruikt die al bij de boxen zat toen ik hem kocht.
Een filter "hoort" bij een bepaalde combinatie van drivers, het is niet een "de gloeilamp past in de fitting" verhaal. Je kan dus _niet_ zomaar een andere woofer aan je filter hangen. Verder is de filterfrequentie van het standaard atlas filter te hoog om je woofer aan de zijkant te plaatsen.

En als laatste; het lijkt me weer alsof je zomaar iets gedaan hebt. Heb je gewoon een "leuk uitziende" kist gemaakt en daar drivers en een filter ingehangen? En ook nog de TIW in kist gehangen die voor een totaal andere woofer is bedoeld? En het klinkt goed? Gefeliciteerd! je hebt er dus duidelijk talent voor :X

* teacher is benieuwd hoe vieux gaat autorijden later :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
:+

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
teacher schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 21:58:
[...]

[...]

right... 8)7

[...]

Een filter "hoort" bij een bepaalde combinatie van drivers, het is niet een "de gloeilamp past in de fitting" verhaal. Je kan dus _niet_ zomaar een andere woofer aan je filter hangen. Verder is de filterfrequentie van het standaard atlas filter te hoog om je woofer aan de zijkant te plaatsen.

En als laatste; het lijkt me weer alsof je zomaar iets gedaan hebt. Heb je gewoon een "leuk uitziende" kist gemaakt en daar drivers en een filter ingehangen? En ook nog de TIW in kist gehangen die voor een totaal andere woofer is bedoeld? En het klinkt goed? Gefeliciteerd! je hebt er dus duidelijk talent voor :X

* teacher is benieuwd hoe vieux gaat autorijden later :S
Ach alles optimaal hoeft niet. Ik vind mijn koda receiver ook prima klinken. Het gaat mij erom dat ik met een bepaald budget prachtige speakers gemaakt die volledig naar mijn wens zijn. En ik studeer ook nog dus steeds andere behuizingen maken zit er niet in.

Jammer van je reactie, je zult het ver schoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:21:
[...]

Ach alles optimaal hoeft niet. Ik vind mijn koda receiver ook prima klinken. Het gaat mij erom dat ik met een bepaald budget prachtige speakers gemaakt die volledig naar mijn wens zijn. En ik studeer ook nog dus steeds andere behuizingen maken zit er niet in.

Nee, je komt hier een vraag stellen, mensen doen hun best om je zo goed mogelijk te helpen. Ze vertellen je notabene dat dit niet de beste weg is die je kunt inslaan. En ook dat het nieteens veel meer hoeft te kosten om het wél goed te doen...

Jammer van je instelling, je zult het ver schoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 00:21:
[...]

Als je geen tijd hebt om goed na te denken, maar wel tijd hebt om een beetje te prutsen, vind ik dat heel knap. Want zo heb je volgens mij al wat luidsprekers verkracht :? Maar het gaat er inderdaad om dat jij tevreden bent. Alleen vraag dan niet eerst om advies.... en wijs het daarna af omdat jij het toch allemaal beter weet en kan.
Hij heeft het al ver geschopt ;)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:53

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat wil je nu eigenlijk? Een schouderklopje en: "goed gedaan joh!" :?

Helaas, dat krijg je van mijn niet. Mooi dat je het zelf schitterend vind. Maar een goed doordachte speaker heb je zeker niet gemaakt. Je hebt er weinig van geleerd, en het eindresultaat is ongetwijfeld verre van optimaal (ook al vind jij het fantastisch). Al met al zou ik zeggen: project is slechts matig gelaagd.

En ja, we gaan het ver schoppen....

btw, pics doen het niet :'(

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 09-10-2006 12:09 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hier doen de pics et ook nie....

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

vieux wijzigde dit bericht 09-10-2006 00:21 (29%)
hij heeft dus de pics eruit geknipt :/

weet je wat ik nou zo jammer vind (en dat liet ik wellicht iets teveel merken in mijn post)..

Je komt met een vraag, er zijn hier een tiental mensen die tijd en energie in jouw vraag steken om je verder te helpen, die graag willen dat je wat goeds hebt. Vervolgens doe je er niks mee, gaat totaal je eigen gang en ben je op je teentjes getrapt als je niet genoeg veren in je bips krijgt...

Als je nou van te voren al niet van plan was om ook maar iets van het advies aan te nemen (van mensen die weten waarover ze praten, al zeg ik het zelf), waarom post je dan in godsnaam..

* teacher vraagt zich af of het nou aan zichzelf ligt?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-03 06:41
B_FORCE schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:13:
hier doen de pics et ook nie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dat heeft Vieux waarschijnlijk gedaan omdat 'ie wat negatieve reacties kreeg. Ik vond het eigenlijk ook een beetje tever gaan, maar dat hebben we al besproken.

Komop Vieux, wij willen foto's! :)

Pagina: 1