[netwerk] problemen met delen

Pagina: 1
Acties:

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb hier 2 pc's staan die via een router (sitecomdc-214) zijn verbonden. Beide windows xp pro. Het internet doet het op beide pc's, Het delen van de mappen en printer gaat op 1 pc niet. Op die pc draait nod 32 en geen firewall (op die andere pc ook). Ik wil dus mappen delen en dan zegt ie: Fout tijdens het delen van "map" de server service is niet gestart, de gedeelde bron is nu niet gemaakt. Een zelfde soort melding als ik de printer wil delen. HEt vreemde is, dat als ik net de pc geformatteerd heb dat ik kan dan wel gewoon alles kan delen op die pc, maar later krijg ik dan deze melding. Iemand een idee wat ik dan perongeluk heb ik ingesteld?

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 11:47
Heb je wel de goede werkgroepen ingesteld? Kan zijn dat het veranderd, heb ik ook wel eens gehad :)

• TI_Observer
de werkgroepen zijn hetzelfde. Ik kan de gedeelde mappen van de andere pc gewoon zien. Ook kwam ik er net achter dat ik op die andere pc de"beschrijving van de computer' niet kan invullen, en dat die leeg is. Ik heb ook niet lopen kloten met msconfig

[ Voor 9% gewijzigd door TI_Observer op 08-10-2006 11:08 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als de service niet beschikbaar is, dan staat je file en printersharing uit.

• TI_Observer
nee hoor, staat gewoon aangevinkt

• TI_Observer
het is me gelukt. >:)

je gaat naar computer beheer --> services --> server (en dan links op starten drukken)

sloootje

Pagina: 1