kwaliteit IP camera's

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
Hi,

Ik snap iets niet :-) Als je op zoek gaat naar een " consumenten" ip camera op google of bv ebay (stikt het ervan) kom je al snel uit op een camera met een lage resolutie. Ze hebben vaak niet meer dan 640 x 480. Ik heb een ip camera draaien momenteel van ongeveer anderhalf jaar oud en die heeft dezelfde resolutie.

Ik snap er daarom helemaal niks van waarom de resoluties in dit segment niet omhoog gaan! Je hebt tegenwoordig op je telefoon al minimaal 2mp dat moet toch ook kunnen op de ip camera's in het lagere segment.

Wel zag ik al gewone webcams met 1.3mp

Kijk ik op de verkeerde sites :-) of staat die markt gewoon even stil?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 11:13
Pak eens een redelijk jpeg plaatje van 640/480, leg deze eens af met samples van de 1.3 megapixel webcams en samples van een IP camera. Ga vervolgens zelf eens na waar het probleem ligt :)

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 08:27
:?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
je tv is ook niet veel meer dan 768*576 als je een goede ontvangst heb

Verwijderd

DECOY88 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:07:
je tv is ook niet veel meer dan 768*576 als je een goede ontvangst heb
De mijne wel, niet iedereen heeft meer zo'n oud ding :P

Moet zeggen dat er best veel vraag naar is, alleen als je het dan over de prijs gaat hebben van camera's die bv buiten moeten hangen dan gaan mensen al snel andere oplossingen zoeken.

Goed speelgoed kost geld.

[edit]
Hoge resoluties moeten ook beter gecompressed worden daarom zal het wel zo duur zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 20:16 ]

Verwijderd

Telefooncams maken brakke foto's met veel megapixels.
Bij zo'n IP cam worden de lenzen misschien steeds beter of worden de sensors lichtgevoeliger.
Ontwikkeling gaat niet alleen in beeldpuntjes ;)

Verwijderd

www.mobotix.nl heeft IP cameras op hoge resolutie.
Pagina: 1