Hallo,
Ik ben een kleine appliactie aan het maken waarin ik wil testen of een server bereikbaar is.
Dit gebeurt wanneer iemand een server selecteerd uit een Jlist.
Nu duurt het altijd even voordat het programma een reactie krijgt dus wil ik graag dat er het volgende staat tijdens het scannen.
Scannen
Alleen het probleem is dat de animated gif niet soepel loopt.
Hij ziet er heel schokkerig uit. Dit moet natuurlijk anders.
Ik gebruik de volgende code:
pingServer()
Init Plaatjes
Ik heb al gezocht op gathering en met google maar krijg geen goede post en website.
Alvast bedankt
Ik ben een kleine appliactie aan het maken waarin ik wil testen of een server bereikbaar is.
Dit gebeurt wanneer iemand een server selecteerd uit een Jlist.
Nu duurt het altijd even voordat het programma een reactie krijgt dus wil ik graag dat er het volgende staat tijdens het scannen.
ScannenAlleen het probleem is dat de animated gif niet soepel loopt.
Hij ziet er heel schokkerig uit. Dit moet natuurlijk anders.
Ik gebruik de volgende code:
Java:
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
| this.ServerStatusValue.setIcon(this.DB_Unkown); this.ServerStatusValue.setText("Scannen"); Runnable updateServerStatus = new Runnable() { public void run() { pingServer(); } }; SwingUtilities.invokeLater(updateServerStatus); |
pingServer()
Java:
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
| if(this.Servers.getSelectedIndex() != -1) { ServerParam SelectedServer = (ServerParam)this.Out.SM.ServerManager.getServers().elementAt(this.Servers.getSelectedIndex()); if(this.Out.SM.ServerManager.ping(SelectedServer)) { this.ServerStatusValue.setIcon(this.DB); this.ServerStatusValue.setText("Bereikbaar"); } else { this.ServerStatusValue.setIcon(this.DB_Down); this.ServerStatusValue.setText("Onbereikbaar"); } } |
Init Plaatjes
Java:
33
34
35
| private ImageIcon DB = new ImageIcon(getClass().getResource("/Images/db.png")); private ImageIcon DB_Down = new ImageIcon(getClass().getResource("/Images/db_noping.png")); private ImageIcon DB_Unkown = new ImageIcon(getClass().getResource("/Images/busy_small.gif")); |
Ik heb al gezocht op gathering en met google maar krijg geen goede post en website.
Alvast bedankt