Welk socket AM2 MicroATX moederbord

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor het samenstellen van een goedkope compacte PC met goede prestaties ben ik op zoek naar een moederbord met de volgende eigenschappen:

- Socket AM2
- mATX formaat
- Onboard video met VGA en DVI uitgang
- Onboard audio
- Onboard Gbit LAN
- Onboard Firewire

Na wat zoekwerk kom ik in eerste instantie uit op moederborden met nVidia GeForce6150/NF430 chipset, zoals:

- Asus M2NPV-VM
- MSI K9NGM2-FID
- Abit NF-M2 nView

Heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met 1 van deze borden? Of een suggestie voor alternatieven?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb ervaring met de Asus. Dit is imo echt een prima bordje. Hij schijnt alleen (extreem) kritisch te zijn met geheugen. Ik heb er Kingston van de QVL op geprikt en dit werkt vlekkeloos. Oh ja, de Asus heeft tv-out.

MSI schijnt in het algemeen minder kritisch met geheugen te zijn. Met dit bordje heb ik echter geen ervaring. Bovendien moet je bij MSI uitkijken want die hebben altijd vele dingen die optioneel zijn en er dan meestal niet op zitten. Het is dus maar de vraag of die DVI poort er op zit. Communiceer dus goed met de winkel dat dit een vereiste is. (overigens staat de DVI poort niet als optioneel op de site maar ik zou het toch checken als ik je was)

[ Voor 10% gewijzigd door smvs op 08-10-2006 12:42 ]

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
smvs schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:34:
Ik heb ervaring met de Asus. Dit is imo echt een prima bordje. Hij schijnt alleen (extreem) kritisch te zijn met geheugen. Ik heb er Kingston van de QVL op geprikt en dit werkt vlekkeloos. Oh ja, de Asus heeft tv-out.
Bedankt voor je reactie.

DDR2-800 modules schijnen inderdaad kritisch te zijn op de Asus, omdat de modules vaak 2V voeding nodig hebben terwijl moederbord maximaal 1.9V kan leveren.

• Farmerpeter
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-12-2024

Farmerpeter

`'t kan verkeren

zonder de optie onboard Gbit lan zou de Asrock ALivenf4G -DVI ook een goede zijn, voor 60 euro een bord met aardig wat opties, maar toch simpel en goedkoop.

AM2 X2 3600 @ 3.0Ghz Asrock AliveNF4G-DVI OCZ pc5300

Verwijderd

shopsurveys en evt. reviews }:O

Verwijderd

Daar zijn er helaas niet veel van kerel...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan in veel gevallen ook zonder omwegen op slot. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

* Welke $apparaat moet ik kopen? (een echte Tweaker kan wel kiezen)
* Wanneer komt $apparaat op de markt? (gewoon geduld hebben)
* Waar kan ik $apparaat kopen? (zie prijslijsten of bel/mail leveranciers)
* Hoe lang duurt de RMA van $apparaat? (vraag het de fabrikant/leverancier)
* Wie heeft ervaringen met $apparaat? (GoT is een en al ervaringen
Beetje eigen inzet mag ook wel - als je drie borden vindt, ga op zoek naar reviews en ervaringen - of schep je eisen zodanig aan dat er welgeteld eentje uit komt rollen...

Zoek voor de grap eens in het Anandtech forum naar de MSI K8NGM2-FID - topic :z
En ja, dat is een So939 bord, maar de topic is uitgegroeid naar een volledige nF6150/430 review/ervaringen topic, incl AM2 borden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.