Toon posts:

verbinding valt deels weg

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vrijdag problemen met mijn verbinding. Ik kon alle sites bezoeken alleen de postbank - site niet. Nu ligt deze site er wel vaker uit maar op ztaerdag ook de gehele dag niet. Een vriend van me gebeld die ook via de postbank bankiert en die had nergens last van. Dus het probleem lag bij mij. Op zoek gegaan wat het kon zijn en op een gegeven moment via een andere site kon ik ineens mijn postbank weer op. Niets aan de hand dacht ik dus. Maar toen begon alle elende. De verbinding valt deels weg als ik mijn Xbox online gebruik.

Nu heb ik de volgende opstelling.
Wanadoo Live box
Sweex router. in wan 1 komt de netwerk kabel binnen en in 3 gaat hij naar de pc. In wan 2 zit de kabel voor de Xbox.

Nu is het rare dat als ik de xbox gebruik. Ik niet meer kan surfen. Ik heb nog wel gewoon verbinding met internet want ik kan online spelen en zelfs mijn mail en msn werkt nog. Alleen op het moment dat ik het internet op wil gaan om site te bezoeken heb ik geen verbinding. Ik moet dan eerst de router resetten en dan doet alles het weer.

Deze opstelling heeft altijd zo gewerkt al bijna een jaar lang maar hoe komt het nou dat het nu ineens zo raar doet???

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 10:06 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Reset je Livebox is? Controleer je hosts.ini?

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 08-10-2006 17:46 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Livebox heb ik gereset. Dan had geen effect. Ben er ondertussen wel achter dat het niet aan de Xbox ligt. Gewoon om de bepaalde tijd kan ik niet meer surfen, de rest werkt wel gewoon (msn en e-mail) Ik moet dan de router resetten om weer te kunnen internetten

Maar hoe controleer je je hosts.ini dan en wat kan het probleem hier in zijn??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 18:16 ]

• Gummbahla
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:29
Ik heb ook sinds een paar dagen last van dit probleem. Heb bijna precies dezelfde combo:

Livebox -> Sweex router -> switch -> pc

Bij mij helpt ook opnieuw opstarten niet. Een heel enkele keer lukt het om (trage) verbinding te krijgen met de postbank, maar dan kapt ie er halverwege mee.

Alle verdere sites werken bij mij zonder problemen, dus ik vraag me af of de postbank misschien iets veranderd heeft. Vooral omdat dit probleem voorheen nog niet bestond, lijkt het me vaag dat het aan mijn configuratie zou liggen.

• Gummbahla
Ok, heb het nu geprobeerd door mn pc direct op de Livebox aan te sluiten, en nog steeds krijg ik geen verbinding met de postbank site. Zal Orange eens gaan mailen wat er aan de hand is...

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb direct adsl van kpn, en ook hier dezelfde problemen.

Af en toe laden de pagina's wel op, maar het is erg instabiel.

Weet iemand of dit aan de postbank ligt of is dit inderdaad een instelling oid?

Mijn rig

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 13:46
Er schijnen de laatste tijd wat problemen te zijn met de postbank online banking site.

Probeer eens cookies van de postbank etc weg te gooien en dan opnieuw alles in te vullen.
Heb zelf nu ineens ook problemen, maar dan niet met het openen van de site, maar met Firefox als ik mijn tan invul krijg ik een java error...
Dezelfde handelingen op IE werken dan ineens weer wel.... Brak coding werk dus in ieder geval..

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Die problemen zitten bij de postbank.
En ik probeer al twee dagen geld over te maken :(
Maandag 9 oktober 2006, 15:51 - De Postbank kampt sinds donderdagavond met problemen met de website. Sommige klanten kunnen Postbank.nl en internetbankier-site Mijnpostbank.nl niet of slecht bereiken.

5 reacties Door Evan Schaafsma
"Donderdagavond kregen we de eerste meldingen en vrijdag ontstond de indruk dat de problemen waren opgelost", zo verklaart Postbank-woordvoerder Harold Reusken tegenover Webwereld. "Het probleem keerde op zaterdag terug en leek na een aantal maatregelen om negen uur 's avonds verholpen. Vervolgens meldde een aantal klanten zich maandagochtend met dezelfde problemen."

De zegsman van de Postbank kan nog geen uitspraken doen over mogelijke oorzaken. "We zijn alle scenario's en mogelijke oorzaken aan het analyseren. We zouden vooruitlopen op de zaken als we nu vermoedelijke oorzaken noemen."

Ook is het aantal Postbank-klanten dat door de storing getroffen is niet bekend. Wel meldt Reusken dat de klanten die de klachten maandagochtend doorgaven niet dezelfde waren als de klanten die voor het weekend een probleem meldden. Reusken vermoedt echter dat het om een kleine groep gaat. "We kunnen wel zien dat een groot aantal klanten gewoon de sites kan benaderen en hun bankzaken kan regelen", aldus de woordvoerder.

Volgens Reusken is het moeilijk te zeggen wanneer de problemen verholpen zijn. "Op dit moment werken we weer met man en macht aan mogelijke oplossingen, het probleem heeft de allerhoogste prioriteit", aldus de Postbank-woordvoerder.
Bron

PGEQRZEM

Verwijderd

Problemen hier ook vanaf vrijdag 6 oktober. Zaterdag niet geprobeerd, maar gisteren en vandaag lukt het nog steeds niet. KPN DirectADSL heb ik maar dat kan niet het probleem zijn want alles werkt voor de rest.

• Gummbahla
Het lijkt hier om een probleem te gaan dat bij alle ING diensten (ING bank, Postbank, Regiobank, Nationale Nederlanden etc) voorkomt.
Vaag probleem, en ook lastig om updates hierover te krijgen als je de site van de postbank niet kunt bereiken 8)7

Verwijderd

Niet dat ik een kenner ben, maar het lijkt mij op een (D)Dos aanval? Wie weet meer over dit probleem? Ik kan vanavond (weer) niet bij de postbank komen..
Pagina: 1