Toon posts:

Ondiepe behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wegens het in een computermeubel moeten plaatsen van een behuizing zit ik met het volgende probleem, ik heb een ATX Moeder Board en een maximale diepte voor de behuizing van 39 centimeter.
Ik kan tot nog toe geen passende behuizing vinden, iemand hier een idee?

Bekded

P.S. kleur (komt toch in een dicht) meubel, hoogte en/of breedte maakt in principe niets uit.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:25
je bent op de hoogte van het feit dat een computer electriciteit omzet in warmte? Een dichte kast is dan niet zon strak plan.

M-ATX een optie? 39cm diep is haast niet te doen.. Moet je al aan een desktopmodel behuizing denken..

Verwijderd

Topicstarter
Het schijnt dat er één merk is die behuizingen heeft van 37,7 cm diep. Een Chinees bedrijf genaamd Etbay, deze kunnen alleen niet in NL of omringende landen leveren, ik heb al een tijdje met ze zitten mailen.
Ja, ik weet dat het er erg heet aan toe kan gaan in een behuizing, je moet wat compromissen sluiten als je de computer in de woonkamer wilt hebben staan en je vriendin eigenlijk niet. Vandaar dat hij in een meubel moet. Micro Atx is geen optie.

Bekded

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:35
Advies: koop een mooie kast (P180?) en probeer het met je vriendin te regelen, want volgens mij wordt het vrij moeilijk om zo'n kast te vinden, ik heb zelf een heel goedkope kast, maar die is ook al 50cm diep...

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
of je kunt natuurlijk gaat casemodden ;)... en dan hergebruik je alles wat je nodig hebt uit je oude kast...

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Kijk eens naar de wat oudere Aopen Bigtowers. Heb hier een HQ-08 staan en die is zonder voorkant 39 cm diep. Als je dan de gaatjes voor de 5.25'' bays enz. ietsje naar achter boordt pas het er precies in :)

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 19:02
is zo iets niet een optie? http://nl.asus.com/produc...2&model=85&l1=1&l2=3&l3=0

Werkt voor mij perfect. Klein goedkoop en goede preformance.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:34

Theo

moederbord

Als je ook nog de hardware moet kopen die in de kast moet is het misschien een idee om een laptop te kopen en die in de kast te zetten??

Een pc in ene kast zonder veel ruimter eromheen en erachter is bij voorbaad al erg slecht voor je pc. Je pc produceerd enorm veel warmte terwijl de pc eigelijk niet erg veel warmer mag worden. De warmte moet daarom goed en snel de kast uitkunnen. Daarom heeft een beetje pc ook minimaal drie ventilatoren in de kast die er alleen zijn om de warmte in de kast tegen te gaan. Als je de pc in een kast zet zonder dat er echt ruimte omheen is kunnen de ventilatoren niet de warme lucht kwijt die in de kast zit waardoor je pc erg warm gaat worden en daarom ook vrij snel stuk zal gaan. De eerste dingen die je zal merken is dat je HD uitvalt of dat je spontaan blauwe schermen gaat krijgen.

Ik adviseer je daarom echt om geen computercase te zoeken die net in de kast past. Ik zou eens met je vriendin gaan praten en eens een paar mooie kasten bespreken, bijvoorbeeld kasten waar een deurtje inzit en die een leuk kleurtje hebben.

Een argument dat je ook goed kan gebruiken is als je geen pc beneden neerzet dat je dan gerust hele avonden boven kan zitten achter de pc en dat zij dan alleen beneden zit... :)

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1