Ik probeer een eigen pagina vanuit een eigen externe bron op te halen door gebruik te maken van file_get_contents() in PHP.
Dit werkt goed, de string wordt even het gehuegen in geladen wanneer de pagina met de file_get_contents() aangeroepen wordt en ik zie HTML output van iets dat eigenlijk op een andere machine draait. Nu zit er ook een plaatje in die pagina die ik GET met file_get_contents(). Het probleem is dat dat plaatje dus ook in die string zit en ik hem er met geen mogelijkheid uit kan krijgen.
Ik ben wat informatie tegen gekomen via google, op de PHP-site is er weinig te vinden over file_get_contents(), en ik zou gebruik moeten maken van regex.
Dus stel, ik doe in in een pagina:
En het plaatje heet "plaatje.png"
Dan zou ik met een stukje code als dit:
Dat plaatje dus ook weer moeten kunnen weergeven.
Het probleem is alleen dat ik dus niet kan achterhalen met de documentatie van file_get_contents() op php.net of dit wel mogelijk is.
Misschien iemand met ervaring ?
Dit werkt goed, de string wordt even het gehuegen in geladen wanneer de pagina met de file_get_contents() aangeroepen wordt en ik zie HTML output van iets dat eigenlijk op een andere machine draait. Nu zit er ook een plaatje in die pagina die ik GET met file_get_contents(). Het probleem is dat dat plaatje dus ook in die string zit en ik hem er met geen mogelijkheid uit kan krijgen.
Ik ben wat informatie tegen gekomen via google, op de PHP-site is er weinig te vinden over file_get_contents(), en ik zou gebruik moeten maken van regex.
Dus stel, ik doe in in een pagina:
code:
1
2
3
| <?php echo file_get_contents("http://url_van_server.tld/html/pagina.html"); ?> |
En het plaatje heet "plaatje.png"
Dan zou ik met een stukje code als dit:
code:
1
| preg_match( "/src=\\\"(plaatje.png)\\\"/si", $contents, $matches ); |
Dat plaatje dus ook weer moeten kunnen weergeven.
Het probleem is alleen dat ik dus niet kan achterhalen met de documentatie van file_get_contents() op php.net of dit wel mogelijk is.
Misschien iemand met ervaring ?