[VISTA] Audio-settings kwijt?

Pagina: 1
Acties:

• Martijntj
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-03 10:31
Vandaag voor het eerst Vista RC2 [build 5744] geïnstalleerd. Vervolgens de Creative X-Fi drivers voor m'n geluidskaart gedownload en geïnstalleerd. Werkt perfect.

Als ik via Control Panel naar achtereenvolgens Sound, tabblad Playback, Speakers en Configure ga, krijg ik de optie om in te stellen hoeveel / wat voor speakers ik bezit. Ik kies hier voor 7.1, klik op Test en hoor netjes uit iedere speaker een geluidje komen.

Tot zover lijkt er niets mis te zijn. Windows Media Player vertikt het alleen om geluid te laten komen uit boxjes, anders dan mijn twee front-speakers. Center, Rear en Middle weigeren dus dienst. Windows kan het wel, Media Player iets minder.

Iemand hulp of tips? Ik heb meeste configuratieopties al naar Restore Defaults teruggekickt, maar dat is niet mijn oplossing geweest. Verder zowel op Google als GoT naar oplossingen gezocht, niets gevonden. Een reboot lost het probleem ook niet op.

Iemand tips?

Verwijderd

hoe heb jij de drivers aan de praat gekregen want bij blijft hij op alle mogelijke manieren weigeren om die dingen te installeren... heb zelf een Xtreme Music...

Vista RC2 x64 ---> met bcedit (oid) unsigned driver loading op off gezet maar steeds blijft hij er maar bij dat het een unknown device is.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-03 13:09

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Wat probeer je af te spelen met Windows Media Player? Want MP3's en zo zijn stereo en dan is het geen wonder dat het geluid maar uit 2 boxen komt.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 21:56
Er is ook nog zoiets als surround stereo ofzo, dan hoor je alle linkerspeakers het linkergeluid en aan alle rechterspeakers het rechtergeluid. Dat zou je ook ergens moeten kunnen instellen.

• Martijntj
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:35:
hoe heb jij de drivers aan de praat gekregen want bij blijft hij op alle mogelijke manieren weigeren om die dingen te installeren... heb zelf een Xtreme Music...

Vista RC2 x64 ---> met bcedit (oid) unsigned driver loading op off gezet maar steeds blijft hij er maar bij dat het een unknown device is.
Sorry, vergeten te vermelden: Ik gebruik de 32-bit versie.

• Martijntj
Paddixx schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:38:
Wat probeer je af te spelen met Windows Media Player? Want MP3's en zo zijn stereo en dan is het geen wonder dat het geluid maar uit 2 boxen komt.
Klinkt logisch, maar stond me vaag bij dat het geluid vroeger (WinXP-tijdperk) wel uit alle boxen kwam. Misschien datgene wat jouw onderbuurman zei.

• Martijntj
XNightmare schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:45:
Er is ook nog zoiets als surround stereo ofzo, dan hoor je alle linkerspeakers het linkergeluid en aan alle rechterspeakers het rechtergeluid. Dat zou je ook ergens moeten kunnen instellen.
Die krijg ik dus niet gevonden of niet goed geconfigureerd. Lees op het Creative-forum ook al over boze mensen die alleen maar Stereo-Sound (= gelijk aan alleen front-speakers?) meekrijgen. Drivers zijn bij lange na nog niet okay, volgens die mensen. Is mijn probleem hetzelfde?

• Martijntj
Nu net mijn Audio-chip op motherboard enabled en ook hier slechts via mijn twee front-speakers geluid, terwijl 'ie echt op 7.1 staat.

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 12:19
okee, dit komt door het volgende:
als jij je creative drivers installeerd op XP, is er een functie genaamd: CMSS 3D.
deze functie zorgt voor het upscalen van stereo geluid naar full surround (7.1 in jouw geval)

maar in de Vista drivers is deze functie niet beschikbaar.
er zijn 2 opties, 1 oplossing.
optie1: luister stereo
optie2: installeer de XP64 drivers (er zijnguides te vinden om dit werkend te krijgen)
optie2: note: met de Xp64 drivers krijg je ALLEEN upscaled stereo sound. dus geen 5.1 met DVD's (ookal ondersteund de DVD 5.1 geluid)

verder:
als er in het audioconsole het vinkje: synchroniseren met control panel is uitgeschakelt, word er nogsteeds gesynchroniseerd met het control panel.
als je de audioconsole opent (en die staat default op stereo) word de control panel ook op stereo gezet.

[ Voor 19% gewijzigd door kid1988 op 26-11-2006 18:58 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Pagina: 1