[XP] netwerkmap niet vindbaar, want wifi is er (nog) niet

Pagina: 1
Acties:

• Planeet Thuis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

Planeet Thuis

De beste plek

Topicstarter
Misschien een onduidelijke titel voor m'n probleem, maar laat ik het even uit leggen:

Ik heb "Mijn documenten" als netwerkmap op een ander systeem staan, lekker handig want dan kan ik met m'n laptop dezelfde documenten editten. Echter als ik m'n laptop opstart dan krijg ik de melding dat ie "mijn documenten" niet kan vinden. Iets wat logisch is, want hij is bezig m'n wireless connectie op te zetten.

Op zich is de melding niet erg (ik kan 'm zo weg klikken), maar "iets" wil bij het opstarten wat doen met "mijn documenten". Ik kan echter in het opstartmenu en m.b.v. msconfig de bron niet gevonden krijgen....

Iemand tips?

Fujifilm s9500

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:55
Misschien Skype (My Skype Content/pictures) of MSN (My received files)?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens bij RUN in het register, misschien staat daar iets raars tussen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Simpel, bij start, onlangs geopend (of onder c:\mijn documenten\user\onlangs geopend) staan snelkoppelingen naar je pc. Deze worden altijd gecontroleerd bij het starten van je systeem, en deze kan je laptop niet meer vinden omdat je nog geen netwerkverbinding hebt met je pc. Bij een bedraad netwerk zal dit geen probleen zijn omdat de verbinding er dan al ligt als windows nog bezig is met opstarten.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Misschien is het een installatie die iets moet afronden.

Een MSI pakket kan je niet installeren als jouw 'Mijn Documenten' niet beschikbaar is.

• Planeet Thuis
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-12-2021

Planeet Thuis

De beste plek

Topicstarter
bedankt voor de antwoorden!

- MSN keek inderdaad naar "mijn documenten" op het netwerk, maar was niet de veroorzaker :-(
- "Onlangs geopend" is leeg bij mij (ik wist overigens niet dat dat tegenwoordig standaard is na een nieuwe WinXP install).
- In het RUN register kon ik ook niets gevonden krijgen.
- Er is/was geen MSI pakket....

Maar andersom beredeneerd: Ik zie dat het even duurt voordat m'n laptop gaat beginnen aan het opzetten van de WIFI verbinding. Is het op-een-of-andere manier mogelijk dit te forceren als een van de eerste acties bij het opstarten van de laptop?

(is er ergens een volgorde lijst met taken die opgestart worden, die men kan editten?)

Fujifilm s9500

Pagina: 1