Toon posts:

SLI

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zijn voor een SLI opstelling 2 Nvidea Geforce 7300 kaarten goed?
Om moet ik een speciale kaart hebben om een SLI te laten werken?

Limonade,

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-07 00:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wat heb je zelf al gezocht? :?

Ja dat gaat prima werken.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-07 22:45

DefLite

Why so serious?

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:46:
Zijn voor een SLI opstelling 2 Nvidea Geforce 7300 kaarten goed?
Om moet ik een speciale kaart hebben om een SLI te laten werken?

Limonade,
goed voor wat? voor Office is het overpower voor FEAR highest detail te zwak.... hangt er vanaf waarvoor je het gebruikt

Verwijderd

Als je kaart een SLI connector heeft kun je inderdaad een 2e van zo'n kaart erbij plaatsen. Moet je wel een moederbord hebben met 2 PCI-e sloten voor een grafische kaart.

En zo'n rare vraag is het niet want bijvoorbeeld bij ATi is het wel nodig om een speciale 'crossfire' kaart te kopen

Maar ik betwijfel het nut van 2 7300GT kaarten is SLI. Is het niet beter om je kaart die je nu hebt te verkopen en dan 1 kaart (7600GT of iets uit de 7800 serie) te kopen die veel sneller is dan die 2 7300GT kaarten samen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 20:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
De moederbord zou dan een asus p5nSLI - nForce 4 sli worden, P4 3,0ghz processor(Socket. 775)
1024 mb geheugen(667mhz) << is dat weinig voor een sli opstelling? en 160 gb hdd

Ik ga het waarschijnlijk voor bf2 en bf 2142 gebruiken, want mijn huidige kaart trekt bf 2142 niet meer, en sli leek me wel mooi :) en kan ik ook wel beetje opscheppe bij mn vrienden >:)

ik koop het systeem bij http://www.ankermann-pc.nl het lijkt mij een goedkope plaats om een systeem te kopen.

Limonade :P ,

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 20:58 ]

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
het is veel beter 1 goede kaart te kopen dan 2 zwakken (als je geen high-end pc wilt)
sli heeft niet altijd prestatieverbetering en zeker geen 100%
1kaart is makkelijker te koelen, minder herrie

alleen als je echt topprestaties wil moet je sli/cf nemen
anders is het gebruiken van 1 sterkere videokaart echt veel en veel beter

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:55:

Ik ga het waarschijnlijk voor bf2 en bf 2142 gebruiken, want mijn huidige kaart trekt bf 2142 niet meer, en sli leek me wel mooi :) en kan ik ook wel beetje opscheppe bij mn vrienden >:)
Dan hoop ik voor je dat je vrienden geen verstand van computers hebben, want met een 7300 kaart kun je nou niet bepaald opscheppen. Om ze dan in SLI te zetten is dan ook volstrekt nutteloos imo. Koop liever een fatsoenlijke kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt, als ik een beetje goeie kaart wil hebben waar bf2 & 2142 makkelijk Medium op kan lopen, op welke kaart zit ik dan? Mijn budget is ongeveer 100-150 euro(ik weet het het is niet veel maar als 14 jarige ben je ook niet zo rijk :'( :'( )

Verwijderd

Neem dan een x1600pro ofzo ;) of een GeForce 7600

Verwijderd

Topicstarter
is die x1600pro een beetje goed? }:O

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat is een beetje goed :?

Zoek gewoon benchmarks op en je weet precies hoeveel beter of slechter die is tegen over andere kaarten.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
ik zou voor een GeForce 7600GT gaan. Die presteerd zelfs nog beter dan een x1600Pro, en bovendien ook nog een heel stuk beter dan 2 7300's in SLI.

edit: maar is het niet zonde om een 7300 kaart te verkopen en vervolgens weer een 7600 aan te kopen :P Zo bijzonder groot verschil is het nou ook weer niet ^___^

[ Voor 36% gewijzigd door Avalaxy op 07-10-2006 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel qua gamen, moet je bijv. met Battlefield 2 alles op lowzetten of kan het gewoon op medium of zelf high? het liefst natuurlijk op high maar medium maakt niet uit, ik heb in mijn oude pc de radeon 9200se en het spijt me voor mn taalgebruik maar die zuigt echt, alles op low en dan ook soms nog vast lopen :( .
Daarom koop ik nu mn eigen pc, omdat mn moeder niet wil dat ik met de "dure" pc rommel :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:18:
ik bedoel qua gamen, moet je bijv. met Battlefield 2 alles op lowzetten of kan het gewoon op medium of zelf high? het liefst natuurlijk op high maar medium maakt niet uit, ik heb in mijn oude pc de radeon 9200se en het spijt me voor mn taalgebruik maar die zuigt echt, alles op low en dan ook soms nog vast lopen :( .
Daarom koop ik nu mn eigen pc, omdat mn moeder niet wil dat ik met de "dure" pc rommel :P
In heel veel benchmarks wordt BF2 ook gebruik. Zoek maar eens rond, dat scheelt vragen :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zijn op internet echt 1000en benchmarks te vinden van zo'n beetje alle kaarten in alle bekende spellen. Als je daar gewoon even naar kijkt kan je precies zien hoeveel frames welke kaart haalt met welke settings.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
nou, BF2 zul je sowieso niet op high draaien met 1 gb ram hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jah ok maar nu ik geenSli neem kan er wel een reepje van 1024 bij _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben echt niet goed met google:S:S.
Ik kan echt geen enkele benchmark vinden, het ligt aan mij:(

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
idd. zoeken is een kunst. }:O

ga naar tomshardware.com en zoek dan naar benchmarks
met 2 gig ram en een 7600gt zijn bf2 en bf2142 wel tenminste op medium te spelen

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:38:
Ik ben echt niet goed met google:S:S.
Ik kan echt geen enkele benchmark vinden, het ligt aan mij:(
[naam kaart] + benchmark. Dat is toch niet zo moeilijk te verzinnen? :? Op Tomshardware staan inderdaad veel benchmarks. Handige site om eens een kijkje te nemen.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ga ajb eerst even zelf op zoek, hier is echt wel heel veel over te vinden. Zie ook de zoektips die hierboven staan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.