Hoi,
Heb een systeem opgebouwd bestaande uit:
Arctic Freezer 64 Pro
Arctic Silentium T2, Zilver
AMD Athlon 64 Venice, 3500+, Socket 939, OEM
Asrock 939Dual-SATA2
Asus EN7600GS SILENT/HTD, 256 MB, DDR2, PCI Express x16
Logitech Cordless Internet Pro Desktop, Zwart
Maxtor Maxline Plus III, 300 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
Kingston KVR400X64C3AK2/1G, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz
Zo zag de opbouw eruit
Systeem heeft (perfect) gewerkt, vervolgens een tijd stilgestaan na een HD kortsluiting (zie mijn eerdere post). Gerepareerde HD erin, power aan, ventilatoren zoefen, CPU koeling werkt, harde schijf spint lustig maar wacht eens ff... Ik hoor geen moederbord piep! Geen input signaal op monitor... niets. Ik blader moederbord handleiding door, niets over troubleshooten. Ik kom uiteindelijk bij Tweakers terecht en lees jullie "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" door. Er zit een AMI bios op mn Asrock 939Dual-SATA2 en het schijnt dat deze sowieso zou moeten piepen zodra er geen geheugen op het mobo zit. Reepjes eruit en potverdomme nog steeds geen PIEP! Nou dan ben ik snel uitgetroubleshoot. Zou het heel misschien kunnen dat er nog meer is doorgebrand? Voeding? Moederbord?
Jullie advies is enorm welkom!
Groeten
Mick
Heb een systeem opgebouwd bestaande uit:
Arctic Freezer 64 Pro
Arctic Silentium T2, Zilver
AMD Athlon 64 Venice, 3500+, Socket 939, OEM
Asrock 939Dual-SATA2
Asus EN7600GS SILENT/HTD, 256 MB, DDR2, PCI Express x16
Logitech Cordless Internet Pro Desktop, Zwart
Maxtor Maxline Plus III, 300 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300
Kingston KVR400X64C3AK2/1G, 1024 MB, DDR, PC3200, 400 MHz
Zo zag de opbouw eruit
Systeem heeft (perfect) gewerkt, vervolgens een tijd stilgestaan na een HD kortsluiting (zie mijn eerdere post). Gerepareerde HD erin, power aan, ventilatoren zoefen, CPU koeling werkt, harde schijf spint lustig maar wacht eens ff... Ik hoor geen moederbord piep! Geen input signaal op monitor... niets. Ik blader moederbord handleiding door, niets over troubleshooten. Ik kom uiteindelijk bij Tweakers terecht en lees jullie "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" door. Er zit een AMI bios op mn Asrock 939Dual-SATA2 en het schijnt dat deze sowieso zou moeten piepen zodra er geen geheugen op het mobo zit. Reepjes eruit en potverdomme nog steeds geen PIEP! Nou dan ben ik snel uitgetroubleshoot. Zou het heel misschien kunnen dat er nog meer is doorgebrand? Voeding? Moederbord?
Jullie advies is enorm welkom!
Groeten
Mick