Toon posts:

Linux installeren zonder DVD drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik wil graag Linux op deze pc installeren, staat nu Windows op. Het probleem is, ik heb geen cd/dvd brander in de buurt.. En ik wil wel graag Linux erop zetten. Kan ik Ubuntu of een andere makkelijke Linux distro installeren zonder dat er CD's of DVD's aan te pas komen? Dat je bijvoorbeeld iets op je hdd moet downloaden en dat je hem daar vanaf installeert ofzo?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:25

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je kan volgens mij ook een netwerk-installatie doen, paar floppy's downloaden en mee opstarten en dan downloadt-ie wat-ie nodig heeft. Maar ik weet niet precies hoe dat zit.

Rail Away!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Debian heeft een network install. Misschien dat je als je je sources veranderd daar nog Ubuntu van kan maken, maar dat weet ik niet zeker.

Kun je niet gewoon tijdelijk een cdspeler aansluiten? Dat lijkt me eigenlijk de makkelijkste manier (dan kun je nog steeds een networkinstall doen, maar op één diskette zal dat niet passen ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:15
Volgens mij is de TS z'n probleem, dat hij wel een CD drive heeft om te installeren, maar niet om de CD/DVD te branden?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij heb je gelijk. Dan wordt het waarschijnlijk toch met diskettes hannessen (maar die zijn ook zeldzaam tegenwoordig, ik heb zelf in ieder geval al enkele jaren geen diskdrive of diskettes meer ;) )

Als zijn computer opstart van USB zou hij daar nog wat mee kunnen proberen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Debian heeft een prima net-install. Als je Debian minimaal installeerd, moet je volgens mij wel makkelijk kunnen overstappen naar Ubuntu: gewoon andere sources aangeven in /etc/apt/sources.list. Mijn eerste kennis making met Ubuntu was ook een geupgrade Debian Unstable --> Ubuntu (4.10 geloof ik). Maar of ze nogsteeds 'backwards compatibel' zijn.... ?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
https://shipit.ubuntu.com/
moet je wel een maand ofzo wachten :p

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Je kan ook Vmware (trial) gebruiken om ubuntu te installeren met behulp van een iso bestand in windows...

[ Voor 5% gewijzigd door djexplo op 07-10-2006 21:03 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:04
Gewoon op dezelfde manier installeren als de Windows die er nu opstaat ;)

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 21:03:
Je kan ook Vmware (trial) gebruiken om ubuntu te installeren met behulp van een iso bestand in windows...
En .. heb ik dan een volwaardige Ubuntu installatie?

Verwijderd

Je kunt via een aantal sites in nederland dacht ik linux bestellen voor 4 piek ofzo. En anders is er vast wel iemand die je kent met een brander of vraag je lief op internet of iemand een DVDtje wil opsturen.

Er van uit gaan dat je wel een reader hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 23:51 ]

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Damn Small Linux via USB stick (als je daar beschikking over hebt) is misschien ook nog een optie..

Leave the gun, get the canoli

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-01 18:07

Leon

Rise Of The Robots

ubuntu
fedora
opensuse

Mag ik vragen wat je zelf al opgezocht hebt :?
Voor bijna elke bekende distributie is er wel een lijstje te vinden op de site met verschillende manieren om het te installeren. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Leon op 08-10-2006 00:04 ]

Eeuwige n00b

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1