Toon posts:

IP adres redirect naar router admin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik vanaf mijn netwerk m'n externe ip adres (80.126.xxx.xx) intyp dan kom ik bij de admin van mijn router (E-tech Wireless ADSL Router ADWG03)

Is het mogelijk om dat te veranderen? Dus dat ik dan niet naar de admin gaat maar naar mijn webserver.

Alvast bedankt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je de poorten wel doorgemapt?

Zie ook; Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 51% gewijzigd door Gunner op 07-10-2006 19:26 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:42

DataGhost

iPL dev

Dat komt waarschijnlijk doordat je geen local loopback hebt en van binnenuit verbinding probeert te maken. Doodnormaal, eventueel op te lossen door je webadmin op poort 100 ofzo te zetten. Dan zal je waarschijnlijk helemaal niks meer zien als je naar je ip gaat via http. Van buitenaf kunnen ze er toch niet op. Dat kan je zeker weten door iemand anders verbinding te laten maken naar jouw IP. Je NAT-config kan nog zo goed staan, zonder local loopback zie je zelf niks als je van binnenuit verbinding maakt met je externe ip (of je router-config, als die nog op poort 80 staat). Van buitenaf zullen ze je website zien als het goed is.

[ Voor 40% gewijzigd door DataGhost op 07-10-2006 19:33 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:11

-ET-

Phone Home

Dan moet je je router zo instellen dat hij het verkeer op poort 80 forward naar je server.

Verwijderd

Topicstarter
jep, en hij blijft naar m'n router gaan....

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:32

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Dit staat heel mooi beschreven in de FAQ - Netwerken.
Moet geen probleem zijn toch?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:26:
jep, en hij blijft naar m'n router gaan....
post eens een screenie van je NAT config? Als ie je router webpagina laat zien doe je toch echt wat fout. Je mapt wel door naar het interne adres van je pc?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:11

-ET-

Phone Home

Heb je je server wel een fixed of reserved ip gegeven. Want als je server steeds van IP wisselt werkt het ook niet echt lekker.

Vaak heeft een router ook een DMZ zone. Daar kan je ook je server in hangen. Echter moet je dan meer aan security gaan doen op de server zelf.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kom op jongens, dit heeft niks met NAT te maken. Met verkeerde adviezen schiet de TS niks op. DataGhost heeft het antwoord al gegeven.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Topicstarter
zo te zien heeft mijn router geen loopback, kan het nergens vinden.

Als ik me webadmin op poort 100 zet dan kunnen bezoekers buiten mijn netwerk de site toch niet zien?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:42

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:10:
zo te zien heeft mijn router geen loopback, kan het nergens vinden.

Als ik me webadmin op poort 100 zet dan kunnen bezoekers buiten mijn netwerk de site toch niet zien?
Webadmin is niet website.
Als je je webadmin op poort 100 zet zorg je ervoor dat je je eigen website ziet als je naar je externe IP verbindt, aangenomen dat je een local loopback hebt. Aangezien dit niet het geval is zal je dus niks te zien krijgen. Hoe het met verkeer van buitenaf zit weet ik niet 100% zeker, maar volgens de NAT-regels (en common sense in je configuratie) hoort dat naar je webserver te gaan, en niet naar je webadmin. Als je die admin op poort 100 zet kan je dus het al dan niet hebben van een local loopback testen. De enige reden dat ik dit aanvoer dus, is omdat mijn eigen router ook de webinterface geeft in plaats van mijn website, ik wel WEL een local loopback. Door de webadmin-poort op 100 te zetten (een vrijwel ongebruikte poort) zie ik wel mijn website dus.

@engelbertus hieronder:
Marzman schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:01:
Kom op jongens, dit heeft niks met NAT te maken. Met verkeerde adviezen schiet de TS niks op. DataGhost heeft het antwoord al gegeven.
Wat jij nu zegt komt op precies hetzelfde neer als wat ik zei in de tweede reactie hier. Ik leg het hier nog eens verder uit :/

[ Voor 15% gewijzigd door DataGhost op 07-10-2006 20:30 ]

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
de router weet dat zijn eigen ip adres het ip externe adres is.

als je dus tegen de router zegt dat je naar dat adres wilt, ga je naar dat adres, en zie je etzelfde als het lan adres van de router, mits je de poorten goed hebt doorverwezen.

maar dan nog gaat het fout, want je router "vervangt" al voordat je aan de poorten toekomt, het externe ipadres in het interne adres, omdat dat nueenmaal de ortste route is naar je router.
de router kent alleen onderscheid in de poorten, maar voor de router is de router slechts 1 bestemming. en net als bij andere bestemmingen geeft de outer je de korstste route. en dat wortd in dit geval je interne adres. zodoende beland je steeds op je admin paginas van je router.

vanaf buitenaf gaat het wel goed ( als je je poorten goed hebt gezet)

Verwijderd

Topicstarter
heb het al opgelost, via een proxy :)
Pagina: 1