Toon posts:

IRQ Probleem??

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Ik heb een beetje vaag probleem, mijn pc draait op zich aardg, maar af en toe heb ik een system freeze van een paar seconden. Nu ligt dat meestal aan gedeelde irq's (dacht ik)

Als ik kijk naar hoe ze zijn ingedeeld, blijkt dat mijn geforce, soundblaster live EN mijn PCI modem numerator van Rockwell allemaal op irq 11 zitten?? dat kan niet goed gaan toch?? alleen irq 2 is nog vrij, verder is alles bezet. Kan ik zonder problemen mijn USB poorten uitzetten?? (Ik gebruik toch geen USB apparatuur) of krijg ik dan alleen maar meer problemen??

alle suggesties zijn welkom

Mart

Verwijderd

Ik heb m'n USB=poorten altijd al uit staan. No problemo ..

• RayMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 09:54
Ik had hetzelfde probleem:

Ik heb een Abit BH6 met:
-Celly 366
-Viper550
-Diamond Monster Sound PCI (wereld kaart) :)
-modem (Trust ISA) jaja...ik weet ut
-2 x netwerkkaart.

Alles werkte perfect totdat ik mijn 1ste netwerkkaart erbij prikte. In PCI slot 5 had ik telkens van die bevriezingen. Nu heb ik deze in PCI slot 3 gezet en heb geen probleem meer...

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu mijn USB uitgezet, inderdaad de irq's wat netter verdeeld, en geen freezes meer. Nu vraag ik me alleen af wat er gaat gebeuren als ik een USB apparaat ga kopen?? heb ik weer hetzelfde probleem :(

in ieder geval nu het probleem opgelost. Enne al mijn PCI slots zitten vol, kan wel misschien een beetje schuiven, maar niet veel.... :( heb er maar 4, waarvan 1 shared isa is......

Verwijderd

Als je toch een usb apparaat wil aansluiten kan je bijvoorbeeld je com2 poort uitzetten (mits je die niet gebruikt dan) of com1...

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Geef je die toch geen IRQ, t'is toch 'Plug and Play'? :P

Het lijkt me handiger om iets uit te zetten wat je toch niet gebruikt..
Pagina: 1