[Router] Mod actie

Pagina: 1
Acties:

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
Ik zou niet weten waar ik dit topic zou hebben moeten plaatsen en een goede titel wist ik eigenlijk ook niet. Maar ik probeert het uit te leggen:

Situatie: We(ik, moeder , vader) zijn verhuist en hadden hiervoor altijd planet internet waar we zeer tevreden over waren. wij telefonisch en via brief doorgegeven dat we waren verhuist en eenmaal het nieuwe huis zo snel mogelijk alles aangesloten. Helaas deed internet het niet, wat blijkt: ze hebben een fout gemaakt en we moesten nog 2 maanden op internet wachten.

En toen..

2 maanden vonden we erg lang dus we zijn verder gaan zoeken en @home kon het ons binnen 2 weken leveren. Wij het abbonoment genomen met modem en router. Eenmaal binnengekregen heb ik alles aangesloten en het werkte prima. Maar er kwamen problemen , router doet het niet meer(geen zin allemaal uit te leggen, gaf iig geen internet door). Dus nu moet de router terug. Ik had nog een oude router die het altijd prima deed. Ik die aangesloten , geeft geen internet door. Als ik zonder router doe dan doet hij het wel. Heb alles al geprobeert maar hij gaat het gewoon niet werken omdat je inloggevens moet invoeren in de router, maar hij pakt ze op een of andere manier niet. En ik wil wel op 2 pc's internet.

Mijn vraag nu..

als ik zonder router internet op me pc aansluit, alleen met modem dus, krijg ik internet. Kan ik die router niet openmaken en er een soort splitsing van maken. Ik kan wel een splittertje kopen dat ik van 1 internet lijn er 2 uitkrijg, maar als ik dat ook kan modden zou het veel makkelijker zijn. Oftewel kan ik hem openschroeven, Bij wijze van alles losrukken zodat ik een switch heb ZONDER software.

Bvd Ricardo

(en zo ja het kan, mijn router moet ook op stroom worden aangesloten, is dit dan ook nodig?! als iemand zowiets als dit al heeft gedaan zou hij me dan goede raad willen geven O-) )

[ Voor 6% gewijzigd door Cardo op 07-10-2006 18:45 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je wil kan niet. Een netwerkkabel is niet zomaar te splitten, daarvoor moet er toch een stukje logica tussen zoals een switch of een router. Daarnaast is het zo dat je bij een router natuurlijk veel meer mogelijkheden hebt dan simpelweg zeggen waar welk pakketje naar toe moet.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:05
Je kunt geen twee machines rechtstreek op het modem aansluiten, tenzij je 2 CP/CC nummers van @home hebt. En zelfs dan hebt je nog een switch nodig. De router verzorgt namelijk NAT. Zoek hier maar eens op verder.

[ Voor 11% gewijzigd door asfaloth_arwen op 07-10-2006 18:48 ]

Specs

• Cardo
Jammer ik kan dus niet gewoon van 1 naar 2 internetkabels. Dan word het toch wachten op 1 andere router. Alvast bedankt voor de reacties 8)

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:10
Benader die router gewoon via de web browser en klop onder host name (oid) je cc nummer in en klaar is Kees.

• Cardo
rfolkers schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:22:
Benader die router gewoon via de web browser en klop onder host name (oid) je cc nummer in en klaar is Kees.
nee dat had ik zeker nog niet gedaan........... }:O

Verwijderd

heb je die netgear van @home???

haal dan de UTP's + internet kabel eruit

daarna zal je kunnen resetten door met een pinnetje op de resetknop te duwen die naast de antenne zit ---> dan zal het vinklampje(test) gaan branden, je houd de knop net zo lang ingedrukt totdat dat lampje weer uit gaat. dan zal de router zijn fabrieksinstellingen weer hebben.

steek dan de UTP's + internet kabel weer terug

sluit dan eerst je pc met een kabel op de router aan (als hij te ver weg staat, je hebt in het pakket een kabel van 20 meter ontvangen)

als je dan op het internet probeert te komen krijg je een soort setup te zien ---> klik op volgende en je kan dan je computer (CC/CP/CO nummer) invoeren, dan weer op volgende, daarna zal de router zelf weer de lease op gaan halen via DHCP.

voor draadloos:
steek de cd in de lade en deinstalleer de software
haal de stick eruit
draai daarna de setup van de netgear draadloze stick en steek hem er pas in op het moment dat erom word gevraagd (1 na laatste scherm) om de stick goed te installeren.
(SSID staat onder op het modem, het wachtwoord ook(let wel ALLES IN HOOFDLETTERS)

(werk zelf bij @home en heb op deze manier al veel meer mensen weer goed online gekregen... het komt echt maar zelden voor dat de router kapot gaat/is)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 06:08 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Ik ben niet op de hoogte van de eisen/technische beperkingen van je isp (ben Belg ;) ) maar het si vaak sowieso een goed idee zowel MAC als hostname van de werkende pc in de router te configureren. Je moet je pc dan natuurlijk wel een ander MAC en hostname geven...
Zo kan hun dhcp server zelfs neit zien dat jer er wat anders aangehangen hebt :)

• Cardo
ja ik heb internet van @home en dat netwerk kastje, en ik heb precies alles gedaan zoals jij hebt gezegd. Dat had ik al zo gedaan, maar toch blijft me internet niet stabiel en valt steeds weg... Alleen als ik de router van stroom afhaal en er weer opzet, dan doet hij het weer. Soms 5 min, soms 30 sec, soms een uur. En als ik de router er niet tussen heb zitten. doet alles het perfect!

edit: heb het nog maar keer voor de verandering geprobeert, mischien nu meer geluk.

edit2: Het mocht niet baten, hij deed het weer 15 minuten, en dan valt hij weer weg en moet ik me modem van het stroom afhalen en er weer opzetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Cardo op 08-10-2006 11:58 ]

Pagina: 1