Toon posts:

Geluid en beeld altijd synchroon bij HD-recorders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op het punt een HD-recorder aan te schaffen. Na alle posts gelezen te hebben, ga ik hoogstwaarschijnlijk voor de Panasonic EH55.
In mijn 4 jaar oude PC zit een extra harde schijf en een Pinnacle Studio 8 capturekaart. Oude videobanden, TV opnamen, camcorder, alles gaat er in. Soms echter last van niet synchroon lopend beeld en geluid. Komt met name voor als er even (een paar seconden is genoeg) storing in het beeld is geweest. Ook een keer meegemaakt dat een film met golvend water of donkere hemel met bliksem begon. Met het geluid is het toen niet meer goed gekomen. Met de PC gebeurt het ook wel eens dat de opname "niet pakt", dus de opname start wel, maar er wordt niets opgenomen.
Niet dat het me van de koop zal weerhouden, maar toch ben ik benieuwd hoe HD-recorders met dit soort verschijnselen omgaan, of het van merk tot merk verschilt, of dat het helemaal niet voorkomt, omdat het opnameprincipe anders is dan bij een PC.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29
Goede vraag, want het is een veelvoorkomend probleem en duidelijke verklaringen en bijpassende oplossingen lees je nooit ergens. (Misschien dat er nu iemand het licht kan laten schijnen op deze materie.)

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Hier hebben we een panasonic EH60. Wij gebruiken het apparaat veel om TV programma's op te nemen en af te spelen. Ik heb nog nooit kunnen ontdekken dat deze niet synchroon lopen. Het opnemen via de video ingangen heb ik nog nooit gedaan. De panasonic HD recorders zijn de betere die te krijgen zijn, deze hebben een makkelijk menu en zijn goed in te stellen. Mijn moeder die de recorder het meest gebruikt kan er goed mee overweg, dat was met de oude video recorder wel anders :).

PGEQRZEM

Verwijderd

Zelfs mijn Lite-On 5045 heeft hier geen last van...

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hier de Panasonic EH-65 en neem veel van de externe ingangen op en heb hier ook nog nooit geen last van gehad.
De Panasonic is een heel goed apparaat en doet goed wat hij moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Panasonic EH55 inmiddels aangeschaft. Zojuist aangesloten en de eerste (van de vele) features geprobeerd. Bevalt allemaal prima. Niets gemerkt van a-synchroon beeld/geluid.
Want: aan de "zwaartste test" onderworpen, namelijk een 20 jaar oude videoband, die zich op video goed liet bekijken, maar bij het capturen in de PC door de mand viel: er zit een soort hik in, hetgeen resulteert in een doorlopend geluid, maar om de 10 sec. "blijven er een paar frames hangen". Dus hoe verder je komt, des te a-synchroner het wordt. De Panasonic nam de beelden echter foutloos tot zich, dus dat belooft alle goeds voor de toekomst.
Pagina: 1