Probs met installatie RA2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:52

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik heb een hele tijd terug voor 5 euro Red Alert 2 uit een budgetbak geplukt :)

Nu wil hij echter niet installeren, ik krijg een In Setup.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten foutmelding.

Het rare is, dit gebeurd bij zowel CD1 als CD2, en zowel via de Autorun, als handmatig de Setup.exe openen. (Dit gebeurd op mijn gamepc, die noem ik voor de duidelijkheid even systeem1)

Nu heb ik hem even op mijn laptop (systeem2) geprobeerd te installeren, ervan uitgaande dat het aan mijn DVDdrive in mijn PC lag, maar daar gebeurd dus precies hetzelfde.

Omdat ik niet kon geloven dat beide CDs hetzelfde euvel hadden, en ik wilde dus uitsluiten dat het niet aan mijn CDs lag, probeerde ik hem nog op mijn andere PC (systeem 3) te installeren, dáár installeerd hij hem wel gewoon zonder problemen!!

Alle 3 de systemen gebruiken Windows XP met SP2.

Het enige hardwarematige verschil tussen de 3 systemen is dat op Systeem3 (waar hij wel installeert) geen DVD-drive, maar een normale CD-drive heeft.

Ik heb reeds geprobeerd Daemon Tools te installeren, aangezien dit problemen kan geven met installatie van (nieuwe) games zo af en toe, maar ook dit maakt geen verschil.

Het probleem komt dus voor met beide CDs, de Allied CD en de Sovjet CD dus.

Verder is op geen van de 3 systemen een Antivirus of firewall geinstalleerd, alle 3 de systemen gebruiken alleen de firewall van Windows. (die heb ik ook even geprobeerd uit te schakelen en dan te installeren, echter dezelfde melding op systemen 1 en 2)

Waar zou het probleem kunnen liggen?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Image maken op 3de pc, image overzetten, en mounten met daemon tools

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10 21:40
Red Alert 2 draait meestal niet zonder problemen onder windows XP. Probeer de compatibiliteitsmodus eens op win95 of 98 te zetten, dat kan soms helpen, maar lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:52

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Ik denk dat het draaien het probleem niet is, als ik hem al eens geinstalleerd kreeg :)

Installeren via Compatabiliteitsmodus brengt ook geen suc6.

[ Voor 26% gewijzigd door Pubbert op 07-10-2006 18:31 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Volgens mij heb ik de vorige keer toen ik het spel speelde wat bestanden uit de demo versie gebruikt, ik dacht dat dat hielp...weet het overigens niet meer helemaal zeker.
Want heb sowiso eerder een spel gehad waarbij dat ook al hielp...

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War