.Mod files op OSX

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Op www.maktone.tk kan je allerlei leuke muziekjes downloaden, die je vaak hoort bij installers en key-generators. Jeweetwel, van die Super Mario deuntjes :9

De bestanden die ik daar heb gedownload zijn .mod bestanden. Onder Windows is het afspelen van deze bestanden geen probleem. Namelijk Winamp. Die speelt ze zonder problemen.

Nu heb ik op mijn Mac ook Winamp maar die kan het niet afspelen. iTunes ook niet. Ik heb al gezocht naar programma'tjes die het zouden kunnen maar heb tot nu toe geen gevonden :|

Iemand een idee wat het wel zou kunnen afspelen?

Ook zou ik de bestandjes graag converteren naar .mp3 of een ander audio bestand zodat ik ze ook op mijn iPod kan luisteren. Nu heb ik 3D MP3 Sound Recorder G2 gedownload. Dit werkt wel, maar vrij onhandig. Moet telkens handmatig starten en stoppen en maar precies op het juiste moment afkappen. Aangezien ik meer dan 200 .mod files heb ben ik wel even bezig.

Bestaat er ook een programma'tje waarin ik ze zou kunnen importeren en dan automatisch laat exporteren als .mp3 of ander audio bestand? (Zoiets als een Photoshop batch).
Heb zelf al gezocht maar kan niks vinden.

Thnx

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

crijn schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:03:
De bestanden die ik daar heb gedownload zijn .mod bestanden. Onder Windows is het afspelen van deze bestanden geen probleem. Namelijk Winamp. Die speelt ze zonder problemen.
Winamp speelt ze niet zonder de .mod plugin, maar die heb je er al dus bij zitten :).
Iemand een idee wat het wel zou kunnen afspelen?
Converteer de tracks door de Winamp Diskwriter plugin te gebruiken naar .wav en zet ze om naar mp3; zet ze vervolgens op de Mac. Die plugin vind je tussen je preferences; hij schrijft de audio uit Winamp gewoon gelijk naar je harddisk als .wav. Gebruik dan RazorLAME of zo om die .wav files om te zetten.

Mod-files stammen uit de tracker-periode, iets wat heel lang het domein van PCs is geweest.

http://en.wikipedia.org/wiki/Renoise zou ook op de Mac moeten werken en het lijkt me heel erg stug dat die geen .mod files zou snappen; trackers hebben de eigenschap dat ze met een hele hoop formaten (.xm, .s3m, .669) om kunnen gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Yoozer op 07-10-2006 18:07 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Onder VLC draaien modjes prima (weliswaar een windows bak) maar VLC is er ook voor op je mac. Dus probeer die eens (www.videolan.org). Dan heb je gelijk een van de beste players die er is :)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:32

Eraser127

Nijkerk

Je kan natuurlijk ff zoeken op Google

1e link meteen raak

[ Voor 10% gewijzigd door Eraser127 op 07-10-2006 18:29 ]

My Discogs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

• Crijnn
Ik heb er nog aan gedacht. Maar heb de Topic toch hier geplaatst omdat het niet specifiek
over OSX gaat.
Converteer de tracks door de Winamp Diskwriter plugin te gebruiken naar .wav en zet ze om naar mp3; zet ze vervolgens op de Mac. Die plugin vind je tussen je preferences; hij schrijft de audio uit Winamp gewoon gelijk naar je harddisk als .wav. Gebruik dan RazorLAME of zo om die .wav files om te zetten.
Super!! Het werkt vlekkeloos.

Ik word zo blij van die muziekjes :+

[ Voor 36% gewijzigd door Crijnn op 07-10-2006 21:52 ]

Verwijderd

Mijn god, wat zijn dit extreem happy liedjes O+

Ik vind de TS uber! _O_

I know, useless post

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
...en we zijn weer terug in het midi-tijdperk, wie heeft er nog leuke midi's? :> Kan iemand me een floppy sturen?

[ Voor 18% gewijzigd door Matias op 07-10-2006 23:36 ]

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:18
offtopic:
Nou Matias, ik kan er wel een aantal naar je sturen via mijn nieuwe 300 baud modem :*)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
supervet! Ik geloof dat je voor winamp ook plugins hebt zodat dat soort oude meuk beter uitkomt.

ARKANOID!

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 08-10-2006 00:21 ]

specs

• scan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Hallo je kan mod files afspelen met CocoModX
Hiermee kun je ze trouwens ook omzetten naar WAV files (Dus geen pc nodig).

Mod files stammen trouwens uit het Commodore Amiga tijdperk. Jammer genoeg bestaat dat niet meer. Was een van de fijnste OS'en :'(

sid files komen van de commodore c64 (Heb ik nog steeds en doe ik ook niet weg) :P

Trouwens om sids af tespelen heb je Sidplay nodig.
Dat is de mooiste sidplayer die er is.

Ik heb hier trouwens nog wel een 15000 mod files liggen :P

[ Voor 31% gewijzigd door scan op 08-10-2006 02:07 ]

Een pc is net een brommer. je kan hem wel opvoeren maar het blijft nog steeds een brommer

• Crijnn
Ik heb hier trouwens nog wel een 15000 mod files liggen :P
Maak hier even een . rar van en post die even wil je :9
Pagina: 1