Ik heb deze week de Synology DS-106 gekocht en ik stuit op een erg irritant probleem. Ik heb hem aangesloten op een lokaal netwerk middels een Asus WL500G router maar dat gaat tot dusver niet echt lekker. Wanneer ik een grote serie bestanden wil kopieren krijg ik ergens halverwege telkens het bericht "netwerknaam niet meer beschikbaar". Tevens is de gemapte schijf dan niet bereikbaar wanneer ik er via "Deze computer" naar toe ga. Even later is deze dan gewoon weer wel bereikbaar maar dan kan ik dus weer opnieuw beginnen met kopieren.
Ik heb het zowel met mijn ouwe (draadloze) laptop als mijn nieuwere pc (bedraad) geprobeerd dus de computer lijkt me dus niet de oorzaak Ik heb me hier en op het net een ongeluk gezocht en heb verder echt van alles geprobeerd: duplex instellingen, andere kabeltjes naar mijn Asus-router, DCHP instellen naar vast IP-nummers.............. niks helpt. Ik ben echt radeloos. Sad
Ik had me veel voorgesteld van de NAS maar ik krijg al mijn muziek er niet eens op
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb het zowel met mijn ouwe (draadloze) laptop als mijn nieuwere pc (bedraad) geprobeerd dus de computer lijkt me dus niet de oorzaak Ik heb me hier en op het net een ongeluk gezocht en heb verder echt van alles geprobeerd: duplex instellingen, andere kabeltjes naar mijn Asus-router, DCHP instellen naar vast IP-nummers.............. niks helpt. Ik ben echt radeloos. Sad
Ik had me veel voorgesteld van de NAS maar ik krijg al mijn muziek er niet eens op
Iemand ervaring hiermee?