Toon posts:

netwerknaam niet meer beschikbaar bij NAS-schijf

Pagina: 1
Acties:

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
Ik heb deze week de Synology DS-106 gekocht en ik stuit op een erg irritant probleem. Ik heb hem aangesloten op een lokaal netwerk middels een Asus WL500G router maar dat gaat tot dusver niet echt lekker. Wanneer ik een grote serie bestanden wil kopieren krijg ik ergens halverwege telkens het bericht "netwerknaam niet meer beschikbaar". Tevens is de gemapte schijf dan niet bereikbaar wanneer ik er via "Deze computer" naar toe ga. Even later is deze dan gewoon weer wel bereikbaar maar dan kan ik dus weer opnieuw beginnen met kopieren.

Ik heb het zowel met mijn ouwe (draadloze) laptop als mijn nieuwere pc (bedraad) geprobeerd dus de computer lijkt me dus niet de oorzaak Ik heb me hier en op het net een ongeluk gezocht en heb verder echt van alles geprobeerd: duplex instellingen, andere kabeltjes naar mijn Asus-router, DCHP instellen naar vast IP-nummers.............. niks helpt. Ik ben echt radeloos. Sad
Ik had me veel voorgesteld van de NAS maar ik krijg al mijn muziek er niet eens op

Iemand ervaring hiermee?

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Sluit 'm eens rechtstreeks aan op je PC middels een cross-cable. Zo kan je uitsluiten of het niet de switch (in je router) is die het probleem veroorzaakt.

• D-e-n
  • Nu online
Dr.Cheeks schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:48:
Sluit 'm eens rechtstreeks aan op je PC middels een cross-cable. Zo kan je uitsluiten of het niet de switch (in je router) is die het probleem veroorzaakt.
Dat lukte me niet zo 1-2-3. Bovendien heb ik mijn router al een half jaar en zal ik er toch mee moeten werken dus zal ik alle mogelijke oplossingen moeten proberen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

JA je zult het met je router moeten doen, maar je zult dit soort stappen moeten nemen om de fout te vinden.
Misschien kom je wel tot de conclusie dat die NAS in jouw geval niet bruikbaar is. Dan weet je iig waar je aan toe bent, ipv vage fouten.

Probeer het eens puur op IP, dus : \\ip.van.de.nas\sharenaam

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

ik heb precies hetzelfde probleem gehad met een WD Netcenter. Dat ding hing aan een Experiabox van KPN en daar maakte ik weer draadloos verbinding mee.
Met name bij lange kopiërsessies had ik last van de foutmelding "netwerknaam niet meer beschikbaar".
Als ik de zaken via een kabel deed ging het wel goed.

Ik heb uiteindelijk de EB vervangen door een 3Com router/AP en daar heb ik het probleem tot nu toe niet meer gehad.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• D-e-n
  • Nu online
KillerAce_NL schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 17:56:
JA je zult het met je router moeten doen, maar je zult dit soort stappen moeten nemen om de fout te vinden.
Misschien kom je wel tot de conclusie dat die NAS in jouw geval niet bruikbaar is. Dan weet je iig waar je aan toe bent, ipv vage fouten.
Je hebt gelijk. Maar het was nogal een gedoe omdat ik daarvoor internet even moest afkoppelen en wat instellingen moest wijzigen. Maar enfin, het is dus idd de combin router-NAS die het m doet want rechtstreeks gaat het stukken beter
Maar al met al doet ie het met mn NAS nog steeds niet naar wens. Zit ik in een Word-document op de NAS en dan word ik er weer uitgesmeten. Vreselijk hoe waardeloos de wisselwerking tussen software-hardware toch nog steeds is in het digitale tijdperk :(

[Voor 17% gewijzigd door D-e-n op 08-10-2006 00:39]

• D-e-n
  • Nu online
Er is weer hoop :)

Uit armoede heb ik toch maar weer eens geprobeerd mijn draadloze kaart nieuw leven in te blazen. Ik had nogal een lange kabel (wel een goede meende ik) tussen pc en router. Dit omdat mijn draadloze verbinding steeds maar weer wegviel. Dit laatste probleem heb ik nu opgelost en het lijkt ook dat probleem met de NAS opgelost te hebben. Een aantal grote bestanden heb ik nu in ieder geval al over kunnen tanken zonder onderbreking. Nu maar even afwachten

Het probleem met mijn draadloze verbinding was dit probleem overigens, zie ook de links voor de oplossingen:

http://www.helpmij.nl/forum/archive/index.php/t-234878.html
http://arstechnica.com/news/posts/1080251780.html

Ik heb uiteindelijk mijn Windows Wireless drivers vervangen door die van mijn NIC (Asus)

• Backpacker
  • Registratie: december 2004
  • Niet online
Ik ben ook aan het kijken naar een NAS systeem van Synology, maar nu lees ik in de specificatie dat hij maar 100 shared folders aan kan. Zijn dit honderd hoofdfolders en kan je dan zelf zoveel subfolders maken als je wilt, of is dit echt het totaal? Ik wil namelijk mijn photo's benaderbaar maken vanaf het internet en ik heb wel meer dan 100 verschillende photoshoots....

Canon EOS 350D + 30D +40D - 10-22 - 28 1.8 - 50 1.8 - 70-200 2.8L IS - 430EX - 580EX - Sigma 17 - 70 2.8-4.5 DC

• D-e-n
  • Nu online
Backpacker schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:27:
Ik ben ook aan het kijken naar een NAS systeem van Synology, maar nu lees ik in de specificatie dat hij maar 100 shared folders aan kan. Zijn dit honderd hoofdfolders en kan je dan zelf zoveel subfolders maken als je wilt, of is dit echt het totaal? Ik wil namelijk mijn photo's benaderbaar maken vanaf het internet en ik heb wel meer dan 100 verschillende photoshoots....
Ik vermoed dat het om hoofdfolders gaat, partities op de schijf zelf zeg maar. Ik heb zelf een partitie (share) "music" en daar staan nu meer dan 150 mapjes op, onderverdeeld per artiest.

Een aanvullende tip tussendoor: mocht iemand erover denken om Slimserver erop te zetten. Pak versie 6.3 want versie 6.5 is te zwaar. Hij draait prima maar het geeft wel problemen met het in de automatische slaapstand gaan van dat ding.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee