[XP] C:\ inhoud wordt gecloned op Desktop and MyDocs

Pagina: 1
Acties:

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Topicstarter
Op een of andere manier wordt de inhoud van C:\ gecloned op mijn desktop and de 'my documents' folder. I heb al een scan disk uitgevoerd en een virus scan (symantec) ook stond 'my documents' gelinked naar C:\ terwijl ik dit toch zelf niet gedaan heb.

De map en file icons staan er maar zijn niet clickable, waneer ik ze verwijder dan worden ze op alle 3 de locaties (C:\, Desktop, MyDocs) verwijders.

Ik heb een nieuw account aan gemaakt maar hier gebeurt het niet op (ik wil graag mijn oude account blijven gebruiken ivm compilers en een dev omgeving)

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

[ Voor 14% gewijzigd door Vampier op 07-10-2006 18:04 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maak eens een nieuw userprofile aan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Vampier

Vampier

poke-1,170

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:03:
Maak eens een nieuw userprofile aan?
Ik heb een nieuw account aan gemaakt maar hier gebeurt het niet op (ik wil graag mijn oude account blijven gebruiken ivm compilers en een dev omgeving)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
- Windows XP ?
- Screenshot ?
- Spyware ?

Waarschijnlijk kan je het simpelst een nieuw user-account aanmaken, dan staan de locaties weer goed. Maar doe voor die tijd wel een scan naar spyware...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 09:53
kijk eens met regedit in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
waar je "Desktop" en "Personal" folders op staan en veranderd deze eens naar de juiste/andere mappen. (worden pas na een reboot/logout echt goed gebruikt)

• Vampier

Vampier

poke-1,170

Topicstarter
eXcyle schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:11:
kijk eens met regedit in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders
waar je "Desktop" en "Personal" folders op staan en veranderd deze eens naar de juiste/andere mappen. (worden pas na een reboot/logout echt goed gebruikt)
Even proberen, ik heb al op juntions gechecked (symbolic links dus) die zijn er niet

Nice dat werkte voor my documents... maar desktop staat weer gewoon op c: na een reboot

[ Voor 8% gewijzigd door Vampier op 07-10-2006 18:40 ]

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-02 09:53
Als je kijkt in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders (dat zijn de defaults) waar staat je desktop daar op dan ?
Als die ook verkeerd staat dus even proberen beide sleutels te veranderen end an te rebooten.

Veder ook geen software draaien die dit veranderd (heeft) ? (TweakXP oid)

[ Voor 13% gewijzigd door eXcyle op 07-10-2006 19:01 ]

• Vampier

Vampier

poke-1,170

Topicstarter
ok opgelost... er stond nog een reg value verkeerd.

ik ga nu uitzoeken ofdat ik root kits heb of trojans... dit is erg vreemd.

Bedankt voor de registry tip :)

HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\explorer\User Shell Folders

desktop stond op %operatingdrive% ofzow

[ Voor 26% gewijzigd door Vampier op 07-10-2006 19:07 ]

Pagina: 1