Heb ik mijn GeForce2MX vermoord?

Pagina: 1
Acties:

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topicstarter
Ik heb een weekje geleden maar eens een computer met GeForce2 MX gekocht, de MSI Starforce 8815. Leuk kaartje, haalt met 3DMark2000 een score van 5400, dus daar was ik best tevreden mee. Ik had 'm overgeclocked naar 200core/185mem.

Vandaag runde ik 3DMark2000 weer en ik kreeg een score van 1700. Ook in Quake3 haal ik nog maar 70fps bij 800x600, terwijl dat vorige week circa 140 was. Ik heb zeker weten niets veranderd aan de drivers of het BIOS. Ook heb ik geen games geinstalleerd die bijv. met DirectX kunnen zijn gaan klooien. In het BIOS heb ik de settings gecontroleerd, AGP4x, Fast Write etc... :(

Volgens SiSoft Sandra 2001Pro ligt het niet aan de rest van m'n systeem. Geheugen en TB1000 presteren nog gewoon zoals het zou moeten.

Dus nu mijn vraag, kan het zijn dat de GeForce dood is gegaan vanwege het overclocken? Ik heb de settings al terug gezet en ik heb just to be sure ook de VIA drivers en de Detonator drivers opnieuw geinstalleerd. Hoe kan ik checken of het ook echt aan mijn GeForce ligt, en niet bijvoorbeeld aan de AGP controller?

Bestaan er programma's waarmee de werking van bijvoorbeeld de memorychips en de core kunnen worden gemeten? Ik heb namelijk weinig zin om een nieuwe GeForce te kopen en er dan achter te komen dat dat niet helpt :)

Alvast ontzettend bedankt voor de replies :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
terugklokken?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topicstarter
terugklokken?
Dat heb ik dus geprobeerd. Dat maakte helaas geen verschil :(

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Als die kapot was zou die waarschijnlijk helemaal nix meer doen lijkt mij

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Moordenaar!

>:)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 19:49
ach 2 jaar zitten 2 jaar voorwaardelijk, en hij is vrij.

maareh, psies, als ie kapot was zou die wel hele maal nix doen, probeer nieuwe drivers te installen, volgens mij is er gewoon nog ergens een reg instelling die je vergeten bent wegtehalen zoals fssa ofzo...weetikveel... of wat anders

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Nou hij is niet stuk dat kan ik je wel zeggen. Want zoals er al gezegt is hij zou dan helemaal niet meer werken. En de meeste GF2mx kaarten zijn wel te overclocken en dan ook nog veel hoger. Het kan ook zijn dat die minder presteerd omdat die overclocked is maar das meestal niet het geval. Misschien is het wel gewoon je windows. !? moet je die maar eens overnieuw installen. :)

Het zal vast wel goed komen. Je kan hem natuurlijk ook ff in een andere pc testen.

Succes :Y)

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

ik denk dat je windoos een oude registry heeft teruggezet

Beste film ooit

Verwijderd

zal idd wel iets met reg zijn. moej windows opnieuw installen :P

Verwijderd

Nee nix stuk aan dat ding.
hij doet het of hij doet het niet.
Als hij het bijna niet meer doet
(zoals een voodoo1) dan zie je het vanzelf wel.

FF windows 98 opnieuw installen
Heb het hiero diverse keeren gehad met mijn GeForce 2 Ultra
Voornamelijk na gebruik van een klote tool
genaamd eh. damn hoe hete dat pluris ding.
afin het instalde zich ergens in je taak balk
het verneukte totaal mijn regesty
haalde daarna scores ie ik met mijn gforce265 haalde.
dus kaartje is goed nix mis mee hoor !
:)
als iemand het beter denkt te weeten E-mail dan ff. of kom even langs in
Computerworld Alkmaar.
Greetz
enne -> (Emiel CoolVibe <- je spoort niet)

Verwijderd

Ik had in Win98 ook veel troubles met mijn MS-GF2... Win2k PRO geinstalled en helemaal niks geen problemen meer!! :)
als je het kan moet je het doen!!
suc6
Pagina: 1