who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
De reden dat ik 'm wegdeed was dat ik het formaat niet handig vond. Handig om mee te nemen hoor, maar te klein om onder je bureau te zetten en te groot om hem op je bureau te zetten. Niet echt handig dus Heb nu een Coolermaster Centurion 5. Moeilijker meenemen, maar dat doe ik toch niet zo vaak meer.
[ Voor 35% gewijzigd door The_Bash op 07-10-2006 20:52 ]
404 error: File not found | PSN: The_Bash
┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓
- klein, amper iets groter dan een Shuttle. Dus makkelijk weg te werken
- Goed inbouwbaar. Via de schuifslee schuif je het mobo zo er in. Let wel op dat er natuurlijk micro-ATX mobo's in moeten.
- Handig : aan de voorkant diverse USB en Firewire poorten. Ook 2 temperatuursendors voor harddisk en CPU met een LCD aan de voorkant van de kast. Ruimte voor 3x3.5" en 2x5.25"
- Koel : er zit een 12cm fan achterin die koele lucht aan de voorkant naar binnen zuigt. De voeding hangt boven de PCI kaarten en zuigt de warmte ook meteen weg. Daardoor is dit een van de koelste kleine kasten die je zal vinden. Zelfs als je de 12cm fan nog wat afknijpt met een Fanmate blijft de kast nog steeds koel
- CPU koeler : Zalman 7000 en 8000 heb ik in gebruik en passen perfect. De 7700 is te groot waardoor je de slee er amper meer in krijgt.
- Prijs/prestatie: voor deze prijs zal je geen kast vinden die kleiner en koeler is met zoveel mogelijkheden.
Maar er zijn ook wat minpuntjes:
- Voeding: wel goed, maar er zit een hinderlijke brom in en de fan is niet temperatuur gestuurd. Ik heb mijn voedingen vervangen door een Enermax Liberty. Daarna is het systeem praktisch stil.
- Kap : de kap van de kast is van dun metaal. Op zich geen groot probleem, zolang je de kast niet elke week open maakt. De rest van de kast is wel van stevig spul.
[ Voor 6% gewijzigd door Microkid op 22-10-2006 18:18 ]
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Ik vind dit eigenlijk niet zo'n groot voordeel, aangezien de voeding een fan mist, die de warme lucht echt naar buiten blaast. Ik vind dat ze hiervoor ook iets hadden moeten verzinnen, zoals bijvoorbeeld een extra fan erin ofzo. Ook omdat er eigenlijk maar 1 fan in de hele kast zit, zou het beter zijn geweest denk ik.Microkid schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:14:
- Koel : er zit een 12cm fan achterin die koele lucht aan de voorkant naar binnen zuigt. De voeding hangt boven de PCI kaarten en zuigt de warmte ook meteen weg. Daardoor is dit een van de koelste kleine kasten die je zal vinden. Zelfs als je de 12cm fan nog wat afknijpt met een Fanmate blijft de kast nog steeds koel
Hier zit ik zelf een beetje met een probleem, want ik vind het nogal lastig dat je verplicht bent aan +- 10 cm hoogte. Zijn er mensen die dit probleem hebben opgelost? Ik wil er eigenlijk een Arctic freezer inhangen, maar die is een beetje te hoog- CPU koeler : Zalman 7000 en 8000 heb ik in gebruik en passen perfect. De 7700 is te groot waardoor je de slee er amper meer in krijgt.
Hier heb je idd gelijk, die voeding is niet echt stil. Het is met name niet echt prettig als je probeert te slapen- Voeding: wel goed, maar er zit een hinderlijke brom in en de fan is niet temperatuur gestuurd. Ik heb mijn voedingen vervangen door een Enermax Liberty. Daarna is het systeem praktisch stil.
Dit vind ik niet zo'n groot probleem, aangezien ik toch niet zo'n groot budget heb om het elke week aan te passen- Kap : de kap van de kast is van dun metaal. Op zich geen groot probleem, zolang je de kast niet elke week open maakt. De rest van de kast is wel van stevig spul.
De Enermax Liberty voeding zal passen, mits je een DVD brander hebt die kort is (ong 16 cm). Ik heb een NEC 4571 en dan past het prima (nog ong 1.5cm tussen voeding en DVD brander).
[ Voor 8% gewijzigd door Microkid op 22-10-2006 19:01 ]
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Dat is een aansluiting voor op het moederbord.Dothan schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:56:
Vraagje: de firewire aansluiting die erin zit, is dat een gewone aansluiting 6 pin, of is dat een aansluiting voor op het moederbord?
Ligt het nou aan mij of is de frontaudio aansluiting beroerd en geeft die veel gekraak?
http://specs.tweak.to/9044
[ Voor 30% gewijzigd door Vandread op 28-04-2007 11:27 ]
- Hij is 3 cm dieper. Je hebt dan net die extra ruimte voor een iets langere voeding of dvd-brander.
- Er zit geen voeding in.
- De panelen zitten los van elkaar.
- Hij heeft maar één temp. sensor.
Officieel past de Zalman CNPS9500 niet. Daarvoor is hij te hoog. Ik heb hem echter wel erin gekregen door een stukje kast weg te halen. Met een beetje gepruts en handigheid moet dit wel lukken!
Ik vind hem echt de ideale mATX-kast!
[ Voor 60% gewijzigd door Quadrivium op 15-05-2007 23:17 ]
Hmm, geen last van hier.Vandread schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 11:26:
Aangezien dit toch over ervaringen gaat met personen met ervaring... even een kickje met een vraag.
Ligt het nou aan mij of is de frontaudio aansluiting beroerd en geeft die veel gekraak?
http://specs.tweak.to/9044
Bij een CD-rom speler zitten er 2 gaatjes boven elkaar, en de XQpack gebruikt de onderste, bij die hardeschijf koeler kan je alleen de bovenste schroefgaatjes gebruiken. Ik vroeg mij dus af of dat bij al deze micro-atx kasten is. Bijvoorbeeld die van silverstone, of de Thermaltake LANbox, of van een ander merk.
Icy Box Behuizing IB-266STUSD-B Harddisk 2,5" USB2.0 (zwart)
Er is natuurlijk wel een bracket voor de 5,25"bay, maar daar moet de een DVD-brander in en die Silentmaxx HD Silencer.
[ Voor 18% gewijzigd door Dothan op 10-05-2007 20:54 ]
Als je je SilentMaxx HD-Silencer op de kop erin doet, is het probleem dan niet opgelost?Dothan schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 23:41:
Ik heb nu ook de X-Qpack, en wat een nadeel is van deze kast: je kan er geen SilentMaxx HD-Silencer harde schijf koeling in schroeven, want daar zijn geen schroefgaten voor.
Bij een CD-rom speler zitten er 2 gaatjes boven elkaar, en de XQpack gebruikt de onderste, bij die hardeschijf koeler kan je alleen de bovenste schroefgaatjes gebruiken. Ik vroeg mij dus af of dat bij al deze micro-atx kasten is. Bijvoorbeeld die van silverstone, of de Thermaltake LANbox, of van een ander merk.
ik gebruik em met :
Asus A8V-VM SE
Amd 64 - 3700+
1,5 Gb Ddr400
BFG 7600GT
Dvd-brander
2 WD hardeschijven van 160 Gb.
temps : 25*c CPU/ 33*c HD`s
@dothan over de zalman9500: je moet eerst je mobo+tray in de kast zetten en dan met wat gefriemel de koeler er op zetten.. en ergens een klein deel weg slijpen. Doe dit wel op het allerlaatste moment voor je de hd`s en dvds erin zet. Zorg uiteraard wel dat de outtake op de 12cm fan gericht staat
[ Voor 2% gewijzigd door Blaatkiller op 16-05-2007 17:56 . Reden: Typo`s + Toevoeging ]
Het design van de de Antec NSK1300 vindt ik mooier echter beschikt deze over een 300W voeding.
Vreemd is dat deze kast niet over een essentiële (120mm) ventilator beschikt.
product link
De vraag is of mijn toekomstige systeem niet te veel vermogen vraagt van de 300W voeding?
- Gigabyte GA-G33M-DS2R - 30W
- Intel E6750 2666MHZ - 65W
- GEIL 2GB PC6400 CAS4 - 36W
- Sapphire X1950PRO Silent - 80W
- Asus DRW-2014BLT - 15W
- Seagate 250GB ATA - 15W
- Totaal - 241W
Nu is een marge van 60W niet ruim! Misschien is het daarom beter een Aspire Q-Xpack behuizing aan te schaffen aangezien deze beschikt over een 420W voeding.
Heb hier een Antec Aria die praktisch gelijk is aan de 1300. Momenteel zit daar in:
- Gigabyte GA-K8N59GMF-9
- AMD Athlon 64 X2 4200+
- 2x512MB DDR
- ATI X850GT All-in-wonder
- WD Raptor 36GB
- WD 500GB RE2 x3 (3 stuks dus)
En de voeding trekt dit, ook met opspinnen van de HD's. Antec heb toch een flink hogere naam op het gebied van voedingen dus zolang je het niet overdrijft moet het te doen zijn...
De belangrijkste (stroom vebruik) verschillen met jouw systeem zijn de processor en de videokaart:Cubefanatic schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:03:
[...]
Heb hier een Antec Aria die praktisch gelijk is aan de 1300. Momenteel zit daar in:
- Gigabyte GA-K8N59GMF-9
- AMD Athlon 64 X2 4200+
- 2x512MB DDR
- ATI X850GT All-in-wonder
- WD Raptor 36GB
- WD 500GB RE2 x3 (3 stuks dus)
En de voeding trekt dit, ook met opspinnen van de HD's. Antec heb toch een flink hogere naam op het gebied van voedingen dus zolang je het niet overdrijft moet het te doen zijn...
C2D - 65W vs 4200+ - 89W.
X1950XT (?) vs X850GT (?)
Kan iemand mij vertellen hoeveel stroom een X1950XT kaart zuipt?
Als ik dat weet, kan ik zeker stellen dat de Antec 300W voeding voldoende is.
Het is erg top dat er een 8800gtx in kan en ik zat te denken om er een Gigabyte Ga-G33M-DSR2 mobo in te bouwen.
Ik heb nu een EVGA 680i sli moederbord, sli gebruik ik toch niet en voor de rest is die Gigabyte een goed bord volgens wat reviews.
Ik wil dan mijn cpu en videokaart waterkoelen, op de cpu komt een Apogee GTX (Die heb ik nu al) en op de vga komt een Full Cover blokje van EK.
Ik wou dan iets maken met een dual of tripje radiator (wat het mooiste staat en voldoende is?), extern.
Nu heb ik op mijn geheugen Thermalright HR07 koelers zitten, met fan.
Zouden het in deze kast passen (eventueel zonder fan, het koelt toch wel als een beest
Ik ben niet vies van een beetje dremelen, dus dat is geen probleem.
Mensen zeggen dat deze kast niet echt stevig aanvoelt, hoe zit dat nou?
Hier passen dus ook hele grote voedingen in zoals de Coolermaster Extreme Power 850?
[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-09-2007 14:40 ]
Je kan natuurlijk ook een modulaire voeding nemen. Dat is ook handigCubefanatic schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:33:
Voor voedingen voor dit soort kastjes heeft Silverstone een short cable editie bedacht. Heb em nog niet in de PW gezien maar mij leek ie best interessant. Scheelt je hoop gedonder met te lange kabels
Verwijderd
Ik zoek namelijk een nieuwe case binnen deze klasse: klein, draagbaar, met handvat, moet normale ATX voeding inkunnen (en geen verkleind model), moet goed koelen maar ook stil zijn, en moet een redelijk performante (en dus redelijk grote) grafische kaart inkunnen.
Eerst was ik bij de Thermaltake Lanbox terecht gekomen welke op het eerste zich een goede optie is. Nadelen hierbij zijn
- 60mm fans
- het feit dat de fans en de voeding beiden boven de cpu hangen en er ter hoogte van de uitbreidingsslots niets van koeling is
- indeling in het algemeen waarbij de grafische kaart toch redelijk beperkt is in lengte, zoals te zien op deze foto waar men heeft moeten dremelen
- handvat staat er permanent en is redelijk groot (lomp)
Vervolgens is er de X-Qpack, pro's:
- algemene indeling is goed
- 120mm fan
- fan hangt boven cpu-gedeelte van mobo, en voeding(fan) hangt boven uitbreidingsslots-gedeelte van mobo
- is esthetisch helemaal mijn ding (toch wat betreft de volledig zwarte versie zonder window)
- inklapbaar handvat
- grafische kaart is niet beperkt in lengte (denk ik althans, iemand die dit kan bevestigen/weerleggen?)
En dan heb je nog de X-Qpack2:
zelfde als de eerste versie echter
- front heeft ander design (lelijker in mijn opinie)
- iets langer waardoor er meer ruimte is tussen voeding en optical station (is een pro)
- extra 80mm fan
- ander handvat
Iemand in dit topic heeft ook gemeld bezitter te zijn van een Aplus CS-Blockbuster BA.
Lijkt mij gewoon een gerelabellede X-Qpack, kan er verder geen reviews over vergelijkingen met bovenstaanden over vinden (googlen levert enkel shopsites). Ik ga er vanuit dat deze geen meerwaarde is tov de X-Qpack, dus kan ik deze eigenlijk negeren.
Voor- en nadelen van alle cases in acht genomen gaat mijn voorkeur momenteel uit naar de X-Qpack (originele versie), de verschillen van de X-Qpack2 maken de lelijkere front niet goed, wat ervoor zorgt dat die 2-versie mij toch niet zo danig aanstaat. Echter vraag ik me af of iemand hier ervaringen mee heeft (niet van gevonden in dit topic), en of er misschien nog verschillen zijn met de eerste versie? Kent er iemand nog alternatieven, of is er commentaar op de opmerkingen van alle cases, kunnen er nog opmerkingen (goed of slecht) bij, zijn er nog ideeën.
Waar vanavond een 7900GTO bij komt.
Front van die "2" is idd wat kitscheriger wat jammer is, voordeel is natuurlijk de wat sterkere voeding.
Waar je op moet letten is dat je geen videokaart hebt waar de koeling hoog uitkomt (dus richting de voeding) omdat je daar gewoon erg weinig ruimte hebt.
Die ultra lijkt me ook HEEL krap of zelfs niet (zonder dremelen) in de Qpack passen:
http://images.anandtech.c...pire/xqpack/CDDriveIn.jpg
Niet door de lengte van de kaart maar die fan.
Verwijderd
Vandread schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:35:
Ik heb dus een volledig zwarte Q-Pack: http://specs.tweak.to/9044
Waar vanavond een 7900GTO bij komt.
Zal idd iets van grootteorde 7800GT/7900GTO zijn (geen 8800 Ultra of 3870 X2 ofzo, is iets te duur)Die ultra lijkt me ook HEEL krap of zelfs niet (zonder dremelen) in de Qpack passen:
http://images.anandtech.c...pire/xqpack/CDDriveIn.jpg
Niet door de lengte van de kaart maar die fan.
Als het goed is zit hij er nu in bij jou, is er nog veel ruimte overschot?
Voeding zou niet zoveel uitmaken, komt waarschijnlijk een gewone andere voeding in. Is wel iets groter dan de meegeleverde voeding, en dat kan misschien nog krap worden icm optische drive.Front van die "2" is idd wat kitscheriger wat jammer is, voordeel is natuurlijk de wat sterkere voeding.
Jep, de hoogte is beperkende factor heb ik gelezen, maar voor de meeste kaarten zou het geen probleem mogen zijn. Exotische gpu-koelers zouden niet hoger mogen zijn dat de PCB van de videokaart zelf heb ik ergens in een review gelezen.Waar je op moet letten is dat je geen videokaart hebt waar de koeling hoog uitkomt (dus richting de voeding) omdat je daar gewoon erg weinig ruimte hebt.