Toon posts:

[Telefoon] Verplaatsing.

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik zit thuis met een probleem. We hebben een voorhuis en een achterhuis. Daar tussen zit een tuin. Nu willen we de telefoon lijn met modem en telefoon verleggen naar dat achterhuis. Ik heb dus een kabel. Daar heb ik de blauwe en de rode in het netkastje gedaan. En ik heb geprobeerd de andere kant van de kabel rood en blauw in een contactdoosje te doen. Nou weet ik niet precies hoe hij er in moet. Ik heb dus in een ander contact doosje gekeken die nu in het voorhuis ligt maar die indeling van schroefjes en plaatjes is anders. Weet iemand waar ik plaatjes ofzo kan vinden van die indelingen?
Ten tweede vraag ik me af hoe het nou met de witte en oranje draad zit. Ik wil dus de hele zooi naar het achter huis dus telefoon splitter en modem. Welke draadjss moet ik dan aansluitgen? Ik heb nu dus alleen rood en blauw.
Groetjes
EDIT: SCROLL NAAR BENEDEN!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

je hoeft alleen rood en blauw aan te sluiten. Dat zijn de aders voor je 1e telefoonlijn. Die andere twee aders zijn voor een eventuele extra aansluiting (2e KPN aansluiting).

Verder is het slim om je modemsnelheden te bekijken VOOR en NA het aansluiten van de verlenging.

Afhankelijk van de kwaliteit van de verlenging en de lengte kan dit van invloed zijn op je verbinding (ik neem aan dat het over ADSL gaat, aangezien je het hebt over een telefoonlijn , splitter en modem).

Verder moet je erop letten of je wel je hoofdaansluiting te pakken hebt voor de verlenging. Als je modem al op een aftakking zat (en dus niet op ISRA-punt), en je gaat die vervolgens ook nog verlengen, dan voorspel ik problemen :)

hoeveel wandcontactdozen heb je in totaal in huis?

Verwijderd

Topicstarter
Nou hij doet het nu niet. Dus waarschijnlijk ligt het aan de kabel. (lang verhaal)
Ik zal ff opzoek gaan. Maar hoe kom je erachter wat de hooflijn hebt. Ik heb nu dus in die net doos 2 blauwe en 2 rode. Dus de originele en de gene die nu naar het achterhuis gaat.
Heel veel wantcontacten in huis maar er zijn er nu dus 2 aangesloten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 18:39 ]

• IEF
  • Laatst online: 06-02 22:34

IEF

Why so serious?

vaak zit dat in de meterkast.

Dit zijn een aantal van de meest voorkomende ISRA's:
Afbeeldingslocatie: http://www.trueline.nl/isra-overzicht.jpg

Ga daar dus naar op zoek in je meterkast.

Verwijderd

In huizen gebouwd vóór of rond 1970 zit het ISRA-punt meestal in de woonkamer in de vorm van het grote ronde stopcontact met 4 gaten erin. Anders bel je KPN, die kunnen je vertellen waar in huis je ISRA-punt zit (hebben ze in een database staan ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dus geen 1 van die isra's. Mischien heeft dat er mee te maken dat in dit huis vroeger een bedrijf heeft gezeten.
Het vervelende is dat ik dus 1 lijn heb die het doet. Die zit met alle 4 de kleuren in de doos en komt uit in de werkkamer. Daar zit ook alle modem apparatuur enz. Zodra ik die lijn er uit haal en vervang door en andere heb ik geen telefoon meer:
De aansluiting in de meterkast. Nogal gaar:
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/PA080380.jpg
de allerachterste grijze draad is dus de enigeste lijn die werkt en die loopt dus naar het doosje in mijn laatste foto. Dat is ook de kabel die als enige een oranje en witte er in heeft zitten.
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/PA080381.jpg
isra:
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/PA080382.jpg
de enige aansluiting die werkt in het huis maar die nu dus naar achter moet:
Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h70/hallotjes_photos/PA080383.jpg
ALLES IS WELKOM!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 14:03 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
De telefoonlijn werkt met 2 aders (kabeltjes). Als je weet waar die op moeten in de ISRA (dat ronde doosje is je ISRA), sluit ze dan even aan op dat stopcontact dat je daar hebt en probeer of het werkt. Zo ja, dan vervang je het kabeltje vanaf je ISRA met de nieuwe kabel.

Tip: Schroef even een stekker open en je ziet vanzelf de aansluitingen. Liefst een zo nieuw mogelijke, omdat die meestal maar 2 aansluitingen gebruiken. Er zijn ook maar 2 aders nodig.

LET OP! Als je iets verkeerd aansluit of kortsluiting maakt, word je in de centrale tijdelijk afgesloten. Het kan dus een paar minuten duren voordat het weer werkt. (nee, niks permanents)

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik dus gebrobeerd. Een nieuwe kabel. Maar dat werkte dus niet. Geen kiestoon. Maar wat is dat andere rare draad(witte met mafblauw en witblauw) die achter de grijze zit (die dus de isra boven inkomt) Ik kandus op de eenofandere manier geen andere stekker aansluiten. Dat doosje dat op de laatste foto staat is de nieuwste die we hebben.

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

nee, die grote witte kast is het ISRA punt, op een van die 2 kabeltjes die eruit komen moet een lijn staat, de rest of afval, al die draden die aan elkaar geknoopt zijn op dat ronde doosje, zijn gewoon aftakkingen naar diverse telefoon aansluitpunten, dat die niet werken komt waarschijnlijk gewoon doordat het niet goed doorgelast is.

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar als ik de telefoon in die stekker doe (die bij het isra putn zit) doet hij het niet. Als ik een nieuw kabeltje rood en blauw bij de andere voeg en daar de telefoon op doet hij het niet.
Nog iets raars ontekt: als ik de uiterste witte of/en de uiterste oranje er uit haal doet telefoon/internet het niet meer. Haal ik de witte en/of oranje die in de kabel van de rode en blauwe zit die nu naar het kastje lijd waar internet/telefonie werkendop is aangesloten dan doet hij het nog steeds.
Hoe kan dit.
En oranje en witte uit een andere kabel hebben invloed op de rest.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ik je foto bekijk dan zit dat laatste doosje verkeerd aangsloten. In dat doosje zijn namelijk de witte en oranje draad de gebruikte draden. Normaal gesproken zitten op die plek de rode en de blauwe.
De rode en blauwe draad is een afspraak, maar helaas wordt het wel eens anders aangesloten. Je hebt ook alleen maar die 2 draden nodig. Je kan dus op die witte en oranje draad je verlengkabels aansluiten. Doe dit dan wel op de juiste manier en gebruik dus rood en blauw. (scheelt je later weer zoeken.) Rood wordt normaal gesproken op punt 1a in je contactdoos aangesloten en blauw op 1b. Let op je hebt ook 1a'en 1b' en daar zullen nu je rode en blauwe draad op zitten.

Enne... Tis inderdaad een puinzooi wat de vorige eigenaar heeft achtergelaten. Misschien is het wel zo verstandig om eens te informeren of kpn hier niet een normaal isra punt kan aanbrengen, scheelt ook weer in de kans op storingen. En het wordt makkelijker om later wat aan te sluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door teigetjuh op 08-10-2006 16:17 . Reden: extra opmerking over het israpunt ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja we gaan dat huis verbouwen dus laten we dat ook veranderen. schiet niet op zo nee. Maar kijk, als ik de rode en blauwe er uit trek die er nu inzitten valt de lijn alsnog uit. En moet ik nou nog de rode en blauwe die nu bovenin dat kastje binnen komen veranderen?

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 18:20
ruk die rechthoekige kast eens open en maak daar een foto van!!!!

(dat is je isra n.l.)

gang is alles

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

ga eens meten over de draden, waar je 45-50 volt meet daar zit je lijn op.

die laatste foto, de enige werkende aansluiting zeg jij, dan vermoed ik dat de lijn op die witte kabel staat die uit het ISRA komt.

en een foto van het inwendige van het ISRA is misschien wel handig, maar alleen de bovenste helft kan open, das de gebruikerskant.

[ Voor 64% gewijzigd door Tinus op 08-10-2006 17:10 ]

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-02 19:26
Iets anders waar je misschien kan opletten, met contactdozen die zoveel plaatjes hebben moet je het goed aansluiten. Als je de kabel op het verkeerde plaatje aansluit gebeurd het volgende: er staat spanning (of signaal) op de contact pennen, maar zodra je er de telefoonstekker instop wordt het signaal verbroken. Wat het nut ervan is weet ik niet maar het is me zelf eens overkomen. Dus je zou eens inderdaad moeten gaan meten, want zodra je telefoon stekker erin gaat kan het signaal weg vallen. En het maakt voor het gebruik niet uit of je blauwe of rode draad links of rechts zit en of gekruist het werkt bij mij atijd.

verdwaalde ict'er op elektro!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Japidoff schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:52:
ruk die rechthoekige kast eens open en maak daar een foto van!!!!

(dat is je isra n.l.)
Die hoef je niet open te maken, daar komt mooi 1 lijntje uit die naar dat aansluitdoosje gaat. Dat is je lijn gewoon neem ik aan. Is die het niet moet je de storings dienst van KPN bellen als je telefonie hebt van KPN of je ISP als je alleen DSL hebt.

Alleen dat daar 2 draden uit komen die beide via de 2 doosjes weer aan elkaar gemaakt zijn is wel heel vreemd. Zal best werken zo, maar duidelijk is anders. Haal ook eens wat lijnen los van je knooppunt die je niet meer gebruikt.

* bjck hoopt dat je geen ADSL hebt trouwens, dat zal beroerd werken....

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 08-10-2006 22:43 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Als ADSL monteur krijg ik daar de kriebels van, dat moet echt bagger draaien.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Nou alles is helemaal opgelost. Het bleek dus dat de peperdure kpn montuer die toen wij hier kwamen wonen een aansluting gemaakt voor onze telefoon lijn. Toen heeft hij dus ipv blauw en rood wit en oranje gebruikt. Was ook niet echt een snuggere man. Maarja dat had ik dus niet door. Voorderest heb ik nu alles uit dat verdeelkastje gehaald en zit alleen de draad die nu door de tuin naar het achter huis waar we nu wonen in het kastje. Alles loopt perfect en ik heb de isra enz even weer goed vastgeschroefd en geplakt ziet er weer netjes uit.
Als de bouwvakkers straks bezig zijn laten we alle telefoon lijnen weghalen en dan zetten we gewoon alle apperatuur in de meter kast.
Groetjes en heel erg bedankt :D
BTW: dat grijze draad is dus van dat oude kantoor geweest dus die heb ik helemaal verwijderd inclusief het netkastje dat er nog anzat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 21:57 ]

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:34:
Ja we gaan dat huis verbouwen dus laten we dat ook veranderen. schiet niet op zo nee. Maar kijk, als ik de rode en blauwe er uit trek die er nu inzitten valt de lijn alsnog uit. En moet ik nou nog de rode en blauwe die nu bovenin dat kastje binnen komen veranderen?
Als je de rode en blauwe er uittrekt en een toestel rechtstreeks op die doos aansluit valt het dan uit? Of begrijp ik je nu verkeerd?
Pagina: 1