Advies pcu cooler 1u gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• cemtex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 20:52

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Ik heb nu een weekje een gameserver draaien 1u in een colocatie maar ik heb het probleem dan de cpu met regelmaat op 68 graden staat.
Als gevolg hiervan heb ik last van spontane reboots etc.. Ook zet het mobo de server gewoon uit als beveiliging.

Wie kan mij adviseren in het kopen van een 1u cooler die geschikt is voor een amd x2 4800+ ?
Ik heb nu een simpelding, wat duidelijk de taak niet aan kan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je wel een beetje goede airflow ? Misschien is het daarmee wel op te lossen. Geef ook ff aan welke koeler je nu hebt voordat mensen met die koeler aan komen :P

• cemtex

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
De server is een supermicro case met een bladerblazer(!) voorin ..(SuperMicro Rackmount SC512L-260 1U 260W).
Als ik me niet vergis zit er nu deze in: http://www.cooljag.com/JAC683C.htm

• cemtex

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
kick

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-05 16:16
Begrijp ik het goed heb jij zoiets voorin je pc zitten?
Afbeeldingslocatie: http://www.acsverhuur.nl/images/producten/bladblazer%20flymo.jpg

Weet je zeker dat je de koelpasta er goed opgesmeerd hebt? Dus niet te veel/weinig?
Heb je de koeler ook niet per ongeluk scheef gemonteerd ofzo?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Kan het zijn dat de "airflow openingen" van je cpu haaks op de airflow van je blower staan? Dan zit daar het probleem. Je kunt het beste zelfs een *passieve* heatsink nemen die netjes door de blower in dat chassis gekoeld wordt. Uit mijn hoofd denk ik dat de SuperMicro SNK-P0012 de juiste moet zijn.
[edit]Is het trouwens zelfbouw of kant en klaar gekocht? In het laatste geval zou ik even de downtime voor lief nemen en het ding terugsturen. Je mag nl. wel verwachten dat ze een degelijk product leveren.

[ Voor 25% gewijzigd door Kippenijzer op 08-10-2006 13:03 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hoeveel ruimte heb je boven die fan zitten? Kan nooit veel zijn volgens mij. Je hebt denk ik twee opties: net zoals bij moderne servers gewoon een bigass koelblock op je cpu schroeven en er een stuk of 6 a 8 fans naartoe laten blazen met behulp van een tunnel:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1155658013.jpg (foto van een 2U bak, maar bij 1U ziet het er hetzelfde uit, alleen maken die fans wat meer herrie :+ )
Of een iU fancooler kopen, iets wat op dit lijkt:
Afbeeldingslocatie: http://www.cooljag.com/cooljagwebphoto/2006/JACL8GC.jpg

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• cemtex

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Het is een zelfbouw server, in onderdelen gekauft.
Koelpasta zou ik verkeerd kunnen hebben gedaan, maar weet 98% zeker dat dat echt wel goed zit.
Ik ga er in ieder geval binnekort naartoe omdat het vreemd blijft. De temps fluctueren zo snel/veel.. in 5 seconden kan hij 2/4 graden verschil hebben. Ik zie veel mogelijkheden in de laatste optie, alvast bedankt voor het meedenken. Ik ga op zoek naar een koelblok en een aantal fans.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

cemtex schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:31:
Het is een zelfbouw server, in onderdelen gekauft.
Koelpasta zou ik verkeerd kunnen hebben gedaan, maar weet 98% zeker dat dat echt wel goed zit.
Ik ga er in ieder geval binnekort naartoe omdat het vreemd blijft. De temps fluctueren zo snel/veel.. in 5 seconden kan hij 2/4 graden verschil hebben. Ik zie veel mogelijkheden in de laatste optie, alvast bedankt voor het meedenken. Ik ga op zoek naar een koelblok en een aantal fans.
De geheugenbanken blokkeren toch niet je luchtstroom? Dat was in mijn vorige server namelijk een probleem.

• cemtex

cemtex

Version 1.1.1

Topicstarter
Nou nee, het is nl. ook een supermicro moederbord dus ze staan met de flow mee..

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

<.>

[ Voor 99% gewijzigd door Luppie op 08-10-2006 23:53 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je hebt een SuperMicro Moederbord en Supermicro Chassis, wat heeft je er dan van weerhouden ook voor de koeling bij SuperMicro te kijken? Supermicro heeft enkel de volledig passieve SNK-P00012 voor de s939/940 AMD cpu's, dus blijkbaar vinden ze dat een goede oplossing voor 1U. Daarbij adviseren ze duidelijk het gebruik van een "air-shroud" in de SC512 serie chassis (zie pagina van het moederbord, daar staat het bij met een sterretje). Hoogstwaarschijnlijk volstaat het ook om zelf "creatief met karton" te zijn (dun karton, niet van dat ribbelspul, maar bijvoorbeeld het karton wat in de grote verpakkingen mars/rolo/snickers zit).
Pagina: 1