Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AVR Butterfly

Pagina: 1
Acties:

• ddajantje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 08:03
Hee,
Mijn probleem vandaag.
Nou een tijd geleden heb ik zoon AVR butterfly gekocht,
nu eindelijk tijd en zin om is te gaan proberen etc.
Voeding gemaakt headers er, serial verbinding, maar dat is nu de verbinding k krijg de software niet geconnect met de butterfly. Ik heb met 2 pc's geprobeerd (1 winxp pro sp1 en 1 winxp sp2) ik weet zeker dat de fysieke verbinding goed is, de connector etc.
De beginners guide van butterfly avr gelezen etc maar ik kom er niet in.
Dus ik zou van iemand met wat ervaring met zoon geval wellis willen weten hoe dit werkt?
(Vrij weinig op got te vinden over dit gevalletje zou best intressant moeten zijn )
software die k gebruik/ heb getest

Hyperterminal ( volgens handleiding zou ik daar mee de naam van mijn butterfly kunnen instellen, werkt niet )
AVR studio4.6
AVR insight

Afbeeldingslocatie: http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_images/Butterfly.jpg

http://retrodan.tripod.com/ staat 1 en ander
http://www.atmel.com/dyn/...rod_documents/doc4271.pdf hier staat bijv. hoe ik een naam instel ( wat toch het simpelst van alles zou moeten zijn :+ )
alvast bedankt
linkjes met meer beginners site's zijn welkom ( je hoeft ze niet speciaal voor mij te zoeken maar als je ze toch hebt staan ;) )

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 13:02
Je kan eens even zoeken op http://www.avrfreaks.net/
Ik zou zo ook niet weten hoe je et ding aan kan sturen. Zelf heb ik een atmel STK-500 en daar programeer ik gewoon men atmels op. Maar zou zo niet weten hoe je een butterfly moet programeren/aansturen

• ddajantje
kippy schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 15:03:
Je kan eens even zoeken op http://www.avrfreaks.net/
Ik zou zo ook niet weten hoe je et ding aan kan sturen. Zelf heb ik een atmel STK-500 en daar programeer ik gewoon men atmels op. Maar zou zo niet weten hoe je een butterfly moet programeren/aansturen
Dankje de newbie guide zal goed van pas komen zodra k communicatie heb ;)

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Heb je in hyperterminal de goede instellingen gebruikt? 19200 als baudrate, 8 data bits, geen parity, 1 stop bit en geen flow control.

www.madwizard.org

• Guldan
  • Laatst online: 20-11 21:10

Guldan

Thee-Nerd

En weet je zeker dat de kabel die je tussen de pc en de avr hebt goed voorelkaar hebt?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

• ddajantje
madwizard schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 18:19:
Heb je in hyperterminal de goede instellingen gebruikt? 19200 als baudrate, 8 data bits, geen parity, 1 stop bit en geen flow control.
hmm, die eeste 3 weet ik zeker, die flow control op geen zetten ? dus niet: hardware of Xaan/Xuit ?

@ Guldan
ja de verbinding zelf is goed

• madwizard

madwizard

Inderdaad, meestal is er geen flow control namelijk en als de software daar vanuit gaat gaat het mis.

www.madwizard.org

• ddajantje
madwizard schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 20:30:
Inderdaad, meestal is er geen flow control namelijk en als de software daar vanuit gaat gaat het mis.
Oke wel veranderd maar helaas nog geen verandering :(
Is er hier niemand op GOT die een butterfly heeft :'(

Verwijderd

ddajantje schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 19:22:
[...]

Oke wel veranderd maar helaas nog geen verandering :(
Is er hier niemand op GOT die een butterfly heeft :'(
ja, maar hier werkt 't ding gewoon zonder problemen. Echt 100% zeker dat de kabel goed is (en dat je met je terminal prog de goede compoort pakt :X ) ? Is je batterij ook nog vol? Doet het ding uberhaupt iets?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zeg: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=UserPort&meta=

Want vanaf Windows 2000 kan Windows de seriele poorten niet zomaar meer aanspreken.

• ddajantje
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 19:47:
[...]

ja, maar hier werkt 't ding gewoon zonder problemen. Echt 100% zeker dat de kabel goed is (en dat je met je terminal prog de goede compoort pakt :X ) ? Is je batterij ook nog vol? Doet het ding uberhaupt iets?
Terminal pakt goede poort kabel is goed, battrij zit er niet in, ik heb een voeding gemaakt
verder lijkt het ding naar behoren te werken alle standaard menu dingetjes werken.
Maar zou jij jou hyperterminal bestandje zeg maar kunnen sturen ( dan zitten er alle instellingen toch in? )

bedankt zover

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Heb je de nieuwe DLportio.dll en DLportio.sys geinstalleerd? Staan als het goed is op je CD die je erbij gekregen hebt (en anders vast wel ergens op google :P )

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ddajantje
ThinkPadd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 19:50:
Ik zeg: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=UserPort&meta=

Want vanaf Windows 2000 kan Windows de seriele poorten niet zomaar meer aanspreken.
gouden tip danku danku !
communicatie = )

@atlas nee niks geen cd's of iets er bij gekregen

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ow oops sorry in de war met de parrallelle poort. Nvm then :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• madwizard

madwizard

Er worden hier wat dingen door elkaar gehaald volgens mij. DLportio en soorgelijke dingen zijn om I/O poorten te kunnen bereiken. Een I/O poort kan van alles zijn, niet per se serieel of parallel maar ook je toetsenbord heeft een I/O poort. In DOS was het gebruikelijk om deze poorten te gebruiken, in Windows niet. In win9x kon het nog (waardeloos OS), op NT heb je er een driver voor nodig (en terecht).

Windows heeft altijd goede ondersteuning gehad voor seriele poorten. Je hebt volledige controle over deze poorten met standaard API's. Niet alleen over de data- maar ook de statuspinnen. Hoewel je via I/O poorten bij de seriele poorten kan is dit nooit nodig geweest in windows.

De parallele poort is een ander verhaal, hier is geen API voor behalve de standaard printerdriver, maar dan kun je alleen printer protocols aanhouden. Hiervoor wordt wel vaak een extra driver gebruikt omdat dat de enige mogelijkheid is.

De butterfly gebruikt alleen de datalijnen en houdt zich aan de standaard. Dit kan prima zonder extra drivers, ook met een USB-serieel converter zal het nog werken.

www.madwizard.org

• ddajantje
nou na ruim een week testen en spelen, is het met gelukt om wa ledjes te laten knipperen enzo, snap i/o poort opbouw etc.
maar nu:

Het is me gelukt om in AvR studio deze:
code te assebelen, maar 1x daarna nooit meer gelukt,
zou iemand mij kunnen zeggen hoe ik dit voor elkaar heb gekregen ( en dus ook naar me Butterfly geprogrammeerd).
Dit is ongeveer wat het uit eindelijk project moet worden van mijn butterfly ( dus een rbg led moodlight ).

Alvast bedankt

• madwizard

madwizard

Lijkt me heel sterk dat dat gelukt is, dat is code voor PICs, niet voor AVRs :)

www.madwizard.org

• ddajantje
madwizard schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 20:40:
Lijkt me heel sterk dat dat gelukt is, dat is code voor PICs, niet voor AVRs :)
ja k heb iets weg gehaald maar wat weet ik dus niet meer, me colorled was netjes aan het faden ...
maar met geen mogelijkheid terug gekregen.. daarom dat k het vraag :p

• madwizard

madwizard

Dan was het waarschijnlijk andere code, die code draait met geen mogelijkheid op een AVR. Maar er is ook vast wel zulke code voor AVRs te vinden in het moodlight topic of iets dergelijks.

www.madwizard.org

Pagina: 1