Acer notebook geen recovery cd meegeleverd

Pagina: 1
Acties:
  • 2.419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:53
Gisteren heb ik een Acer Aspire 9410 notebook gekocht. In de doos trof ik geen acer recovery cd/dvd aan. Bij een vorige Acer notebook die ik 3 jaar geleden heb gekocht zat wel een dergelijke cd.

Mijn vraag is of het klopt dat tegenwoordig er geen recovery cd's meer meegeleverd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:07

SeatRider

Hips don't lie

Faxe schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 14:00:
Gisteren heb ik een Acer Aspire 9410 notebook gekocht. In de doos trof ik geen acer recovery cd/dvd aan. Bij een vorige Acer notebook die ik 3 jaar geleden heb gekocht zat wel een dergelijke cd.

Mijn vraag is of het klopt dat tegenwoordig er geen recovery cd's meer meegeleverd wordt?
Mijn vraag is of je gebruiksaanwijzing rept over de aanwezigheid van zo'n schijf, danwel de mogelijkheid er zelf 1 te maken mbv de DVD brander en op de schijf aanwezige bestanden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij mijn Acer zat ook geen recovery CD. Als je hem aanzet installeert alles vanaf een HD-partitie. Tijdens deze installatie wordt ook aangeboden om recovery DVD's te branden. Heb ik gewoon gedaan.

Wel vaag dat ze vragen om 7 CDs of 2 DVDs. Nu heb ik op twee DVDs gebrand, maar disc 1 is dus maar 4GB en op disc 2 staat maar 50 MB. Dat had dus gewoon op één disc gepast 8)7

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

ari3 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:37:
Bij mijn Acer zat ook geen recovery CD. Als je hem aanzet installeert alles vanaf een HD-partitie.
Meestal hidden als het goed is.

Let er wel op dat je die CD's wel maakt, je kan namelijk vrijwel geen normale Windows op die Acers installeren merkte ik enige tijd geleden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:06
Boot'en cker nie?
Dat probleem heb ik namelijk ook met mijn Asus.

Ben benieuwd hoe dat wel te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

XoReP schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:46:
Boot'en cker nie?

Klopt, booten niet. Ik heb er naar gezocht, het zou misschien kunnen met een aantal rare manieren van installeren maar dit was echt ondoenlijk.

Ik weet niet hoe het met ASUS zit, maar van Acer weet ik dat het eigenlijk onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:29
Anoniem: 149075 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 00:52:
[...]

Meestal hidden als het goed is.

Let er wel op dat je die CD's wel maakt, je kan namelijk vrijwel geen normale Windows op die Acers installeren merkte ik enige tijd geleden !
Wat is dat nou voor onzin ? Heb al verschillende Acers onder handen gehad en daar kan zonder enig probleem Windows op geinstalleerd worden, inclusief alle Acer management software. Alle drivers voor ieder model staan op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:06
Viel me wel op dat iemand een Windows XP zonder SP's had het wel in mijn laptop deed (was een kopie zelfs nog). Mijn eigen 'minder legale versie' met SP2 werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:47
Even de gebruiksaanwijzing lezen van je laptop. Daar staat precies in wat je er allemaal bij krijgt. Waarschijnlijk is het zoals de rest hier boven al meldt, maar misschien heb jij gelijk en zit hij er niet bij. Gewoon eerst lezen, voordat je gaat installeren.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad-dog schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:54:
[...]

Wat is dat nou voor onzin ? Heb al verschillende Acers onder handen gehad en daar kan zonder enig probleem Windows op geinstalleerd worden, inclusief alle Acer management software. Alle drivers voor ieder model staan op de site
Dat is echt geen onzin, zodra er een recovery bij zit heb je daar een hele grote kans op.

Acer gaf het zelf ook al aan dat het echt een probleem is je CD's kwijt te zijn bij een aantal modellen.

Google er maar eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Mag je mij vertellen waarom ..

Een Acer laptop is gewoon een portable PC voorzien van een standaard chipset, processor etc etc...

Als alle partities weg zijn(dus ook de hidden) is het gewoon mogelijk er een standaard Windows CD in te doen en het serienummer te gebruiken die onderop de laptop is geplakt.
Vorige week nog gedaan met een Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad-dog schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:05:

Een Acer laptop is gewoon een portable PC voorzien van een standaard chipset, processor etc etc...

Als alle partities weg zijn(dus ook de hidden) is het gewoon mogelijk er een standaard Windows CD in te doen en het serienummer te gebruiken die onderop de laptop is geplakt.
Omdat Acer (voorheen) een BIOS-check deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

mad-dog schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:05:

Je hebt helemaal gelijk. Maar stel nou dat hij nou als je geen Windows CD heeft...
En ook geen recovery dvd? Dan kan hij toch niet niets?

Wel vreemd eigenlijk dat er geen Windows cd en/of recovery dvd bij zit!

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat jullie willen, ik hoor het wel wanneer jullie een keer een Acer laptop hebben die dat dus NIET slikt.

Je zit dan gewoon met een probleem. Het zijn namelijk echt speciale recovery CD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 07:59

TweakBoy

---

Anoniem: 149075 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:14:
Wat jullie willen, ik hoor het wel wanneer jullie een keer een Acer laptop hebben die dat dus NIET slikt.

Je zit dan gewoon met een probleem. Het zijn namelijk echt speciale recovery CD's.
Hierboven al meerdere malen gezegd..

ik herinstalleer regelmatig acer systemen (notebooks en desktops) met een ander versie van windows dan de preinstalled versie..

met mijn eigen legale en minder legale versies van windows... dat gaat gewoon perfect ... niets te merken van de speciale bios die er moet zijn. Wanneer ik in de bios kijk ( doe ik altijd i.v.m. zetten van boot-order voor cd ) is het gewoon een normale bios van award of phoenix

Ik doe op weekbasis ongeveer 1-2 acer laptops in de recovery danwel eigen ghost image maken.
Nooit problemen ondervonden met de modellen van de afgelopen 2 jaar.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TweakBoy schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:28:
[...]

Hierboven al meerdere malen gezegd..

ik herinstalleer regelmatig acer systemen (notebooks en desktops) met een ander versie van windows dan de preinstalled versie..

met mijn eigen legale en minder legale versies van windows... dat gaat gewoon perfect ... niets te merken van de speciale bios die er moet zijn. Wanneer ik in de bios kijk ( doe ik altijd i.v.m. zetten van boot-order voor cd ) is het gewoon een normale bios van award of phoenix

Ik doe op weekbasis ongeveer 1-2 acer laptops in de recovery danwel eigen ghost image maken.
Nooit problemen ondervonden met de modellen van de afgelopen 2 jaar.
Travelmate 290 heeft er toch echt last van. Verschillende Legale/Minder Legale/Corporate CD's geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
urnie538 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:10:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Maar stel nou dat hij nou als je geen Windows CD heeft...
En ook geen recovery dvd? Dan kan hij toch niet niets?

Wel vreemd eigenlijk dat er geen Windows cd en/of recovery dvd bij zit!
Meeste merk-PC's hebben dat tegenwoordig niet(kostenbesparing). Daarbij komt dat je gewoon van iemand anders een XP Home/Pro(natuurlijk afhankelijk van laptop) OEM CD kan lenen en die kan installeren met het serial van de laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad-dog schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:55:
[...]

Meeste merk-PC's hebben dat tegenwoordig niet(kostenbesparing). Daarbij komt dat je gewoon van iemand anders een XP Home/Pro(natuurlijk afhankelijk van laptop) OEM CD kan lenen en die kan installeren met het serial van de laptop
Ligt eraan, veel OEM's zijn zodra er eist van HP, de fabrikant dus, op de je Licentie-sticker staat niet te gebruiken op dergelijke machines met je originele key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:40
De reden dat je moeite hebt met installeren is waarschijnlijk omdat bij een standaard windows cd van bv acer of hp de drivers ingebakken zit(storage)

als jij zelf een nlite cd maakt en die installeerd inc drivers.. dan gaat het 9 van de 10 x gewoon goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TWFpa2Vs schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:28:
De reden dat je moeite hebt met installeren is waarschijnlijk omdat bij een standaard windows cd van bv acer of hp de drivers ingebakken zit(storage)

als jij zelf een nlite cd maakt en die installeerd inc drivers.. dan gaat het 9 van de 10 x gewoon goed..
Nee, ik probeerde juist een normale OEM/retail :)

Een normale OEM/retail op een HP met de Serial van HP gaat ook niet werken. HP heeft zijn eigen reekt die ze van MS kopen. Acer ongetwijfeld ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 08-10-2006 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:40
wat gaat er mis dan wat geeft hij aan? iets meer duidelijkheid? je wilt dus een schone install niet standaard acer.. dat moet gewoon te doen zijn.. ik heb een hp en die kon ik met een standaard cd ook niet installeren pas nadat ik een aantal drivers via nlite erin had gepompt wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TWFpa2Vs schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:33:
wat gaat er mis dan wat geeft hij aan? iets meer duidelijkheid? je wilt dus een schone install niet standaard acer.. dat moet gewoon te doen zijn.. ik heb een hp en die kon ik met een standaard cd ook niet installeren pas nadat ik een aantal drivers via nlite erin had gepompt wel..
Ding bootte gewoon niet dacht ik. Ik heb het opgelost door even bij iemand die recovery CD's te lenen.

Hij boot er gewoon niet van, nada noppes niets. Je krijgt een error, ik heb het via Google nagezocht en kwam er achter dat je echt die recovery CD's nodig had.

Werkte gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Anoniem: 149075 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 16:31:
[...]

Nee, ik probeerde juist een normale OEM/retail :)

Een normale OEM/retail op een HP met de Serial van HP gaat ook niet werken. HP heeft zijn eigen reekt die ze van MS kopen. Acer ongetwijfeld ook.
HP, Acer, Dell etc.. kopen gewoon OEM-licenties op. Het serienummer hiervan is gewoon te gebruiken icm met een normale OEM versie. De versie die voorgeinstalleerd staat is een corporate versie, het serienummer hiervan wijkt ook af van de sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Aangezien ik de PC voor mijn moeder heb gekocht duurde het even voordat ik met een reactie kom. Het lijkt erop dat de winkel waar ik het notebook gekocht heb de recovery DVD's heeft gemaakt. Ergens goed weggestopt in de doos kwam ik ze tegen. Zal morgen even bellen om zeker te weten dat dat hetgeen is wat ze hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad-dog schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 22:39:
[...]

HP, Acer, Dell etc.. kopen gewoon OEM-licenties op. Het serienummer hiervan is gewoon te gebruiken icm met een normale OEM versie. De versie die voorgeinstalleerd staat is een corporate versie, het serienummer hiervan wijkt ook af van de sticker.
Niet waar, kom het even proberen bij een bakkie koffie (of bel HP zelf even).

Volgens mij weet je het verschil niet echt tussen Corporate, OEM voor een fabrikant en OEM voor de retail-handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-04 07:59

TweakBoy

---

Faxe schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:12:
Aangezien ik de PC voor mijn moeder heb gekocht duurde het even voordat ik met een reactie kom. Het lijkt erop dat de winkel waar ik het notebook gekocht heb de recovery DVD's heeft gemaakt. Ergens goed weggestopt in de doos kwam ik ze tegen. Zal morgen even bellen om zeker te weten dat dat hetgeen is wat ze hebben gedaan.
Als het van een zaak uit Den Haag is... dan heb je ongetwijfeld kans dat ik dat gedaan heb ( ik doe het altijd met laptops die ik de zaak binnen krijg, ff een ghost eroverheen en klaar ).

@RutgerM: vaak zie ik corporate versies in de recovery's zitten. Vaak uit laksheid bij de bouw en configuratie. ( Te zien bij systeemeigenschappen > rechtsklik op "Deze Computer" > Eigenschappen... vaak een cijferreeks wat bij corporate hoort. ) Een geautomatiseerde OEM versie met ~+ 4000 laptops uit een serie is wat gewaagd voor de WGA...

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, maar bij HP is dat veranderd !

HP heeft een serienummer aan de Serial gekoppeld, heb er zelf aan meegewerkt.

De eerste series zijn niet echt gekoppeld... er blijken consultants wel eens te willen faken om de opdrachtgever blij te maken ;)

edit:
Nou zou dat wel eens veranders kunnen zijn... in Polen kijken ze niet zo nauw ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 08-10-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Anoniem: 149075 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:27:
[...]

Volgens mij weet je het verschil niet echt tussen Corporate, OEM voor een fabrikant en OEM voor de retail-handel.
Volgens mij weet je zelf niet eens wat OEM betekent :+

Maar ik kan je verzekeren dat je op een TM290 gewoon een Windows XP cd kan gebruiken voor de installatie. Ik heb net namelijk vorige maand nog gedaan voor een vriendin van mij...
TweakBoy schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:34:
Een geautomatiseerde OEM versie met ~+ 4000 laptops uit een serie is wat gewaagd voor de WGA...
Daarom verschepen de grote OEM's hun hardware ook met gesysprepte installs. Je moet vervolgens als gebruiker even wat gepersonaliseerde data zoal de reg-key inkloppen voordat he als een zonnetje werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door JackBol op 08-10-2006 23:44 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Anoniem: 149075 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:27:
[...]

Mag je mij uitleggen waarom ik altijd zonder problemen een Dell, HP, Packard Bell of whatever zonder problemen kan voorzien van een nieuwe Windows dmv. een standaard OEM CD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad-dog schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:42:
[...]

Mag je mij uitleggen waarom ik altijd zonder problemen een Dell, HP, Packard Bell of whatever zonder problemen kan voorzien van een nieuwe Windows dmv. een standaard OEM CD
Ligt er (weet ik bijna zeker aan) hoe oud je OEM-cd is, dat speelt zeker mee.

Ik weet niet hoe degene was die ik gebruikte, maar die werkt eigenlijk altijd wel.

Ik zal er eens eens gebruiken van een HP op een Acer van dezelfde leeftijd ;)

Dit gaat alleen wel vreselijk offtopic hier. Je beste TS moet gewoon de DVD's of CD's branden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 08-10-2006 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Anoniem: 149075 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:46:
[...]

Ligt er (weet ik bijna zeker aan) hoe oud je OEM-cd is, dat speelt zeker mee.

Ik weet niet hoe degene was die ik gebruikte, maar die werkt eigenlijk altijd wel.

Ik zal er eens eens gebruiken van een HP op een Acer van dezelfde leeftijd ;)

Dit gaat alleen wel vreselijk offtopic hier. Je beste TS moet gewoon de DVD's of CD's branden :)
Compleet nieuwe SP2 CD, heb verschillende gebruikt(ook met SP1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
Naar aanleiding van e-mail ontving ik vandaag deze reactie van Acer:

Er worden inderdaad tegenwoordig geen CD's meegelverd.

Op uw product is de Acer "Empowering Technology Tool", een programma,
geinstalleerd. Met dit programma heeft u allerlei eenvoudige tools om uw
systeem te beheren en in te stellen.

Hiermee kunt u o.a. een cdRecovery branden dat uw systeem weer in de
orginele staat herstelt. Deze bevat ook Acer eRecovery Management. Dit is
een gebruiksvriendelijk hulpprogramma om back-ups te maken of te
herstellen van eerdere archieven.

Voor drivers, manuals etc. kunt u terecht op www.acer.nl onder service en
support (bekijk ook "Browse the FTP site").

In het uiterste geval kunt u contact opnemen met de Helpdesk om een
Cdrecovery na te bestellen. Hiervoor vragen wij een vergoeding van circa
€ 60,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

wow.. 60 euro :) .. laat me raden dat ga je niet doen :) .. Maar ik vind het eigenlijk wel een mooie oplossing.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
_DH schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:41:
[...]

Volgens mij weet je zelf niet eens wat OEM betekent :+

Maar ik kan je verzekeren dat je op een TM290 gewoon een Windows XP cd kan gebruiken voor de installatie. Ik heb net namelijk vorige maand nog gedaan voor een vriendin van mij...

[...]

Daarom verschepen de grote OEM's hun hardware ook met gesysprepte installs. Je moet vervolgens als gebruiker even wat gepersonaliseerde data zoal de reg-key inkloppen voordat he als een zonnetje werkt.
Reg-key is vrijwel nooit nodig, aangezien er meestal een pre-activated corporate versie van Home/Pro opstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153166

XoReP schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:46:
Boot'en cker nie?

Met asus kan je gewoon een norm ale windows erop zetten een legale windows boot gewoon goed.
Heb je een copy windows van internet ofzo dan kan je wel een problemen hebben maar dat is dan gewoon een kwestie van een goede downloaden en zorgen dat hij goed gebrand is ( zoals welke burn software heb je ervoor nodig ).

Heb zelf ook asus en geen probleem draai die asus troep niet op die van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153166

BTW even vergeten.

Heb je niet gewoon een recovery partitie eropstaan ??
Dat doet HP namenlijk die heeft een prtitie gemaakt met recovery software erop en dan kan je gewoon via start een recovery doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shootguy2
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Er zit onder het ePowersystemtools (of eRecovery) een link naar een restore naar de originele Windows installatie. Bij de 9401 zit standaard dat groene Acer balkje in beeld, daar kun je op het 3de icoontje klikken (die met het DVD logo) en dan recovery uitvoeren (verschillende mogelijkheden). Ook moet je een wachtwoord invoeren (voor de eerste keer, 6 maal "0").
Vandaag 12 verschillende modellen gerecoverd, we kwamer er op de TD (technishe Dienst) achter dat we dus voor de demo modellen NIET een recovery DVD hoeven te maken, omdat je dus vanuit Windows een originele Windows restore kunt uitvoeren :D

Asrock 775DualVSTA-C2D6600-1GB-1,2TB-X800AIW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70513

ik heb een TM 800
het eerste wat ik gedaan heb na aankoop: alle partities eraf gegooid, en winXP er zelf opgezet.
veel beter, ging foutloos.
enige tijd later zelf een nieuwe hdd gestoken (100GB ipv 40GB)
weer winXP er zelf op, ook foutloos...
speciale recovery cd's heb ik nog nooit van gehoord...
ik ben zeer tevreden van acer, maar als ik dat zelf 1 keer ondervindt, gaat hij meteen terug naar de verkoper, en koop ik een ander merk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mad-dog schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 01:32:
[...]

Reg-key is vrijwel nooit nodig, aangezien er meestal een pre-activated corporate versie van Home/Pro opstaat
HP heeft dat bijvoorbeeld NIET.

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-05 10:39
Faxe schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 13:15:
Naar aanleiding van e-mail ontving ik vandaag deze reactie van Acer:

Er worden inderdaad tegenwoordig geen CD's meegelverd.

Op uw product is de Acer "Empowering Technology Tool", een programma,
geinstalleerd. Met dit programma heeft u allerlei eenvoudige tools om uw
systeem te beheren en in te stellen.

Hiermee kunt u o.a. een cdRecovery branden dat uw systeem weer in de
orginele staat herstelt. Deze bevat ook Acer eRecovery Management. Dit is
een gebruiksvriendelijk hulpprogramma om back-ups te maken of te
herstellen van eerdere archieven.

Voor drivers, manuals etc. kunt u terecht op www.acer.nl onder service en .
support (bekijk ook "Browse the FTP site").

In het uiterste geval kunt u contact opnemen met de Helpdesk om een
Cdrecovery na te bestellen. Hiervoor vragen wij een vergoeding van circa
€ 60,-
Ik heb het zelfde probleem hier. Een collega heeft een Engelstalige Windows XP geïnstalleerd maar hij wil graag Nederlands. Maar Erecovery management installeert nu alleen nog maar de Engelstalige terug want dat is de default. Ik vind het op zich wel raar dat als ik recover dat ik dan niet nog een maal de taal kan instellen.

Ik vind het geen service van Acer geef mij de recovery cd's maar terug anders geen acer meer voor mij. Type laptop Aspire 5043

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-05 16:07
Ecke schreef op donderdag 30 november 2006 @ 13:18:
[...]

Ik heb het zelfde probleem hier. Een collega heeft een Engelstalige Windows XP geïnstalleerd maar hij wil graag Nederlands. Maar Erecovery management installeert nu alleen nog maar de Engelstalige terug want dat is de default. Ik vind het op zich wel raar dat als ik recover dat ik dan niet nog een maal de taal kan instellen.

Ik vind het geen service van Acer geef mij de recovery cd's maar terug anders geen acer meer voor mij. Type laptop Aspire 5043
Dus als ik het goed begrijp kan je met dat Erecovery niet de taal veranderen? Ook niet op een andere manier? Ik loop vandaag dus tegen hetzelfde probleem aan bij m'n broer, die heeft vanmiddag een Aspire 3690 opgehaald bij mediamarkt.

Nu heeft die handigerd "per ongeluk" op Frans geklikt aan het begin en toen is ie dus alles gaan installeren in het Frans. Ik dus gelijk vragen naar die recovery CD's (ik heb zelf een 1694 Aspire en ik heb wèl die CD's) maar die zaten er dus niet bij. Ik dacht misschien doen mijn recovery CD's het bij hem ook wel :X hij komt opzich best ver, hij installeert alles maar als je dan eenmaal moet rebooten en weer je bootable System CD erin moet doen begint het gezeur vrolijk van begin af aan.

Dus misschien een tip voor degene die denkt even ergens anders een paar Recovery CD's te lenen van een andere Acer serie, niet doen :).

Is het overigens dan wel mogelijk om Recovery CD's aan te maken in een andere taal?
Pagina: 1