Dolby surround boxen overzetten naar receiver

Pagina: 1
Acties:

• coentre
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06-2025
Dit is waarschijnlijk een hele domme vraag.
Ik heb een Sony DAV-S300 home cinema set, waarvan de dvd-speler kuren begint te vertonen. Nu heb ik ook een receiver met dolby-surround en nog een dvd speler staan.

Kan ik de kabels van de boxen van mijn Sony DAV-S300 doorknippen en aansluiten op mijn receiver (ik heb op mijn receiver allerbei boxeningangen (rechtsvoor linksachter en dergelijke) en vervolgens mijn dvd speler op mijn receiver?
Zodat ik toch het dolby surround effect houd?

Alvast bedankt

Verwijderd

Het antwoord is nee.
Je receiver heeft een DVD-Multi ingang lijkt het, is een laagspannings ingang. Als je daar je speakers op aansluit blaas je je ingangen eruit en vliegt de receiver in protect met geluk. Zonder geluk klapt hij helemaal uit.

*volgens mij lees ik verkeerd*

Als je de speakers wilt gebruiken van de DAV-S300, ja, kan je de pluggen afknippen en op je "oude" receiver aansluiten op de UITgangen voor je speakers....

*edit*
Gezien het gebrek aan informatie in de startpost (wat voor receiver en dvd-speler?) vragen we op GOT toch meer info voor een sluitend antwoord. Niemand heeft een kristallen bol en degene die wel 1 heeft heeft deze al een tijd in reparatie schijnt het :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 11:38 ]

Verwijderd

Zoals hierboven gezegd: "We need more info". Waarom moet je je boxensnoeren doorknippen? Is het zo'n goedkoop setje waar van die dunne boxendraden vastgesoldeerd zitten in het setje? Dan krijg je ontzettende rafelige rotdraadjes als je ze doorknipt. Dan zou ik nieuwe boxensnoeren nemen. Boxjes van zulke setjes zijn wel een beetje te min voor een echte surround receiver. Ik heb zelf Denon boekenplankspeakertjes erbij gekocht van 40 Euri/stuk maar die zijn wel zeldzaam. Iedereen moet tegenwoordig maar van die enorme zuilen.

• coentre
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06-2025
ok, sorry voor de weinig start informatie.

mijn receiver is een JVC RX 5052 (klik)

en dit is mijn home cinema set (klik)

Ik moet de dvd-speler die bij de home cinema set zit gaan vervangen, maar met de speakers hiervan is niks mis mee.

Vandaar dat ik eigenlijk de boxjes van mijn home cinema set will aansluiten op mijn JVC receiver. Ik denk dat dit gewoon mogelijk moet zijn. Alleen moet ik de kabeltjes op de normale manier aansluiten, of eventueel gewoon nieuwe kabels kopen en deze aansluiten op de receiver.

Maar de vraag is eigenlijk of ik de boxen daarvan gewoon kan aansluiten op die receiver.

Verwijderd

Ja, je kunt de speakers op je jvc aansluiten.
Ik zou echter eerst een prijsopgave laten doen voor je dav-s300 om te achterhalen of het nog rendabel is deze te (laten) repareren.