[A8N-SLI Premium] Watercooling en passive cooling

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Achtergrond/probleemAfgelopen weken geeft mijn pc steeds de melding BSOD: MACHINE_CHECK_EXCEPTION

Na wat googlen kwam ik op een ms kb artikel uit, die vertelt dat het een hardware fout is. Inmiddels geheugen, processor en voeding gecontroleerd. Het kan dus mijn vid of mobo zijn. Ik weet 90% zeker mn mobo. En wil zowieso wel een ander.

Systeem
AMD 4800+ x2 939
2gb Corsair mem
Gigabyte k8N-XP-9 mobo
7800GTX top van Asus
CM Stacker
Watercooling van aquacomputer (superspul)

Oplossing
Aanschaffen Asus A8N-SLI Premium.

Vraag
Kan het problemen opleveren dat die aan te schaffen premium met zijn heatpipe/passieve northbridge koeling te weinig airflow krijgt door dat ik een cpu water koeler gebruik?
De videokaart is niet watergekoeld, en er zitten wel 3*8cm fans in, mar deze draien op een heel laag toerental waardoor er heel weinig airflow is.

Mijn huidige Gigabyte is ook passief, die red het aardig, maar neem aan dat die SLI iets heter word en door de mosfets die meegkoeld worden toch meer airflow nodig heeft.

Graag zou ik de mening van jullie horen...

Can`t live without the mods

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ach, zo lang er een briesje door je kast gaat, kan het weinig kwaad. Je hebt nu ook weinig hitte van je CPU meer die door je kast gaat, wat je 'normaal gesproken' wel hebt. Ik verwacht eigenlijk geen problemen. Houd gewoon de temperatuur goed in de gaten de eerste week, en schaf als het nodig is een klein fannetje voor op je NB aan (lijkt me zeker niet nodig, maar toch..).

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Oke. Inmiddels staat mijn bord al een week in bestelling bij Salland. Er is nog geen leverdatum bekend. Is er iemand die mij kan vertellen waar dit bord nog op voorraad is danwel te krijgen is.

Een groot aantal webshops heb ik al afgebeld nagevraagt uit de PW, maar zonder succes.

Edit: Voor anderemensen die geinterreseerd zijn in dit bord. Hij wordt niet meer geleverd door Asus. Cool prices heeft nog een stuk of wat borden liggen. Echter ook daar op=op.

[ Voor 24% gewijzigd door siepeltjuh op 12-10-2006 15:31 ]

Can`t live without the mods

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Kijk volgende keer anders even hier: pricewatch: Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) :)

[ Voor 26% gewijzigd door TheZeroorez op 12-10-2006 16:28 ]