Krijg nieuwe Canon printer niet geïnstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 23:20
Een paar weken geleden heb ik een nieuwe all-in-one printer gekocht, de Canon mp150.
Maar ik heb deze tot nu toe niet kunnen installeren omdat Windows (XP SP2) de printer niet goed lijkt te herkennen.
Als ik de drivers en software van de cd heb geïnstalleerd wordt me aan het einde van de installatie gevraagd de printer aan te sluiten. Als ik dat dan doe dan komt er van Windows een melding dat de "mp150" is gedetecteerd door de USB poort en zegt ook het installatieprogramma van Canon dat de printer getetecteerd is en dat ik moet wachten tot de installatie voltooid is.
Maar dan komt het, Windows komt vervolgens met de Wizard Nieuwe Hardware en vraagt me automatisch of handmatig de driver te zoeken voor de "mp150", maar dat lukt dus niet. Zelfs de wizard de locatie aanwijzen op de cd levert op dat Windows zegt dat er geen geschikte drivers zijn gevonden.

Het probleem is nu dat ik er mee terug naar de winkel ben gegaan en daar installeert ie wel gewoon. Maar daar krijgen ze ook bij het aansluiten op het einde van de installatie geen Wizard Nieuwe Hardware en installeert Windows netjes iets van "multifunction Canon mp150" ofzo, in elk geval staat er dan meer in het gele balonnetje van de USB melding dan "mp150" zoals bij mij.
De winkel wil de printer niet terug nemen omdat de inktcartridges er al in geinstalleerd zijn. Maar ik heb nu niks aan de printer.

Ik heb ook met de Canon helpdesk gemaild, maar die kunnen alleen vertellen dat ik de nieuwste driver van hun website moet downloaden en die moet installeren. Maar dat helpt dus ook niet.

Iemand een idee hoe ik deze printer nu toch aan de praat krijg?
Hardware: MSI Neo2 nForce3 moederbord (bios 1.80, heb ook 1.b en 1.c geprobeerd)
Software: Windows XP SP2 up-to-date

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA